printlogo


کد خبر: 187919تاریخ: 1396/11/7 00:00
رأی بازی در کشور بی‌طرف حداکثر تا دوشنبه اعلام می‌شود
انتقاد عربستان از قطر

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان با بیان اینکه قطر AFC را تحت فشار گذاشته است، گفت: در صورتی که حکم بازی در کشور بی‌طرف لغو شود، فرجام‌خواهی می‌کنیم.
در حالی که ترکی آل‌شیخ، رئیس هیات ورزش عربستان اعلام کرده بود این کشور مشکلی برای بازی در قطر ندارد، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان موضع متفاوتی را در پیش گرفت.
عادل عزت، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان تاکید کرد که قطر، کنفدراسیون فوتبال آسیا را تحت فشار قرار داده است تا حکم بازی در کشور بی‌طرف لغو شود. عزت در این‌باره گفت: با وجود اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا هیاتی را از سوی خود به کشورهای قطر، عربستان و امارات اعزام کرده تا ایده برگزاری بازی‌ها میان تیم‌‌های این 3 کشور در زمین‌‌های بی‌طرف را بررسی کند، مقامات دوحه کنفدراسیون را برای لغو اجرای این ایده تحت فشار قرار داده‌اند. وی افزود: ما از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته‌‌‌‌‌ایم درباره این مسأله عقل و تدبیر را ملاک قرار داده و برای حفظ امنیت فوتبال و هواداران آن و دور نگاه داشتن آنها از سیاست، به برگزاری بازی‌ها در زمین‌‌های بی‌طرف رأی دهد. رئیس فدراسیون فوتبال عربستان تاکید کرد: ایده برگزاری بازی‌ها در زمین‌‌های بی‌طرف توسط اعضای شرکت بریتانیایی مستقل که به قطر، امارات و عربستان سفر کرده بودند هم تأیید شده. این شرکت توصیه کرده بازی‌‌های قطر با تیم‌‌های عربستانی و اماراتی در زمین‌‌های بی‌طرف برگزار شود. به همین دلیل قطری‌ها هم‌اکنون «به در و دیوار می‌کوبند» تا ضمن متهم کردن دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا مانع از اجرایی شدن توصیه شرکت بریتانیایی مستقل شوند. قرار است نمایندگان 20 کشور آسیایی به استثنای قطر، عربستان، امارات و بحرین تا روز دوشنبه رای خود را درباره بازی در کشور بی‌طرف ارائه دهند؛ با این حال، عزت تأکید کرده در صورت مخالفت کنفدراسیون فوتبال با برگزاری بازی‌ها در زمین‌‌های بی‌طرف، کشور عربستان فرجام‌خواهی می‌کند!
این در حالی است که به نظر می‌رسد بحث بازی تیم‌‌های ایرانی و عربستانی در کشور خودشان منتفی است و دغدغه اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی نمایندگان عربستان و امارات با قطر است.
 


Page Generated in 0/0128 sec