printlogo


کد خبر: 187925تاریخ: 1396/11/7 00:00
اخبار

41 کشته در آتش‌سوزی بیمارستانی در کره‌جنوبی
بر اثر آتش‌سوزی در بیمارستانی در شهر میریانگ در کره‌جنوبی، چندین نفر کشته شدند. آتش‌نشانی شمار کشته‌شدگان را 41 نفر و تعداد مجروحان را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرده است. پلیس می‌گوید هنگام بروز حریق حدود 200 نفر در ساختمان بیمارستان بودند. آتش‌سوزی در نخستین ساعات روز جمعه اتفاق افتاد و علت آن هنوز روشن نشده است. در همین ارتباط رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در نشستی اضطراری با مشاورانش شرکت کرد و دستور داد درباره علت حریق تحقیقات لازم
انجام شود.

واگذاری نفت کردستان عراق به بغداد
نخست‌وزیر عراق در اجلاس داووس گفت مقامات منطقه کردستان عراق با تحویل نفت تولیدشده در این منطقه به دولت مرکزی موافقت کرده‌اند. حیدر العبادی با اعلام این خبر گفت همچنان اربیل و بغداد برای نشستن دور میز مذاکره و حل اختلافات مربوط به بودجه و نفت فرصت دارند. وی درباره بازسازی عراق و مناطق جنگ‌زده نیز گفت این امر به 55 تا 100 میلیارد دلار نیاز دارد و تنها راه تأمین این مبلغ، جذب سرمایه‌های خارجی است.

نخست‌وزیر بریتانیا در در داووس سوییس:
تلگرام خانه تبهکاران و تروریست‌ها شده است
ترزا می، ‌نخست‌وزیر بریتانیا در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس از شبکه‌‌های اجتماعی بزرگ مثل توئیتر و فیسبوک خواسته است برای مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی کارهای بیشتری را انجام دهند. او در عین حال شبکه تلگرام را به عنوان نمونه‌ای از پلتفرم‌‌های کوچک‌‌‌‌‌‌تر پیام‌رسانی نام برد که به سرعت به خانه تبهکاران و تروریست‌ها تبدیل شده است و خواستار همکاری بیشتر از سوی تلگرام و دیگر پلتفرم‌‌های کوچک‌‌‌‌‌‌تر شد. می از شرکت‌‌های بزرگ فناوری گرداننده شبکه‌‌های اجتماعی بزرگ نیز خواست محتواهای افراطی را شناسایی و آنها را حذف کنند و گفت: «این شرکت‌ها نمی‌توانند بسادگی کناری بایستند و از پلتفرم‌‌های آنها برای آزار و اذیت کودکان، برده‌داری مدرن یا گسترش محتواهای افراطی و تروریستی استفاده شود». به گفته او دولت بریتانیا به پیشرفت‌‌‌هایی در زمینه مقابله شبکه‌‌های اجتماعی با محتواهای افراطی و تروریستی دست پیدا کرده ولی خواستار انجام اقدامات بیشتری است.


نتیجه نظرسنجی مرکز صهیونیستی تامی اشتینمتز  نشان  داد
2 برابر شدن حمایت فلسطینیان  از مبارزه مسلحانه
بر اساس نتیجه نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شد حمایت از مبارزه مسلحانه در بین فلسطینی‌ها در 6 ماه گذشته تقریبا 2 برابر شده است. به گزارش تایمز اسرائیل، افزایش تمایل فلسطینیان به مقاومت مسلحانه به احتمال زیاد با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل ارتباط دارد. این نظرسنجی توسط مرکز صهیونیستی تامی اشتینمتز انجام شد که به صورت توأمان برای پژوهشکده تحقیقات صلح در دانشگاه تل‌آویو و مرکز سیاست و تحقیقات فلسطین در رام‌الله کار می‌کند. این تحقیق نشان می‌دهد اکثریت یهودیان در سرزمین اشغالی و اکثریت فلسطینی‌ها دیگر به راه‌حل 2 کشور مستقل به عنوان راهی ممکن برای پایان دادن به مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی اعتقادی ندارند. مسؤولان نظرسنجی در بیانیه‌ای درباره یافته‌های‌شان نوشتند: «رویکرد فلسطینی‌ها در کل بسیار بدبینانه‌تر شده و حمایت از مبارزه مسلحانه پس از تصمیم ترامپ درباره قدس اشغالی افزایش یافته است.» با وجود این گرایش یافتن فلسطینیان به مقاومت مسلحانه را باید ناشی از روند کلی افزایش روحیه مبارزه در مقابل اشغالگران و دلسردی از سازشکاران تشکیلات خودگردان نیز دانست، چنانکه پایگاه فلسطینی رایه پاییز ( اکتبر) گذشته در یک نظرسنجی از مخاطبان خود درباره مساله سلاح مقاومت در غزه به این نتیجه رسیده بود که 78 درصد مردم این باریکه تحت محاصره اسرائیلی‌ها، گزینه لزوم حفظ سلاح مقاومت را بر گزینه‌‌های دیگری چون خلع سلاح حماس و جهاد اسلامی ترجیح می‌داده‌اند.


Page Generated in 0/0097 sec