printlogo


کد خبر: 187939تاریخ: 1396/11/7 00:00
اخبار

«روزگار رضاخانی»  جدیدترین مستند از دربار پهلوی
مراحل ساخت مستند سریالی «روزگار رضاخانی» به پایان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، این مجموعه در قالب 16 قسمت  30 دقیقه‌ای بزودی از شبکه‌های سیما پخش می‌شود. این مستند به موضوعات مختلفی پرداخته است. سقوط قاجار، کودتای رضاشاه و تشکیل پهلوی، تاجگذاری رضا شاه، تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مثل ایجاد شبکه راه‌آهن، تاسیس دانشگاه تهران، ماجرای قانون کشف حجاب، قیام گوهرشاد، مسائل شخصی و خصوصی دربار پهلوی و... بخشی از وقایعی است که «روزگار رضاخانی» به آن پرداخته است. این مستند را مهدی فارسی کارگردانی کرده و محسن یزدی تهیه‌کننده آن بوده است. «روزگار رضاخانی» به سفارش مرکز مستند سوره حوزه هنری و بسیج صداوسیما ساخته شده است. «روزگار رضاخانی» به مناسبت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی روی آنتن می‌رود. پیش از این و در ایام دهه فجر سال گذشته مستند سریال «در برابر طوفان» به کارگردانی مهدی نقویان از رسانه ملی پخش شده بود. «در برابر طوفان» روایتی از اوضاع کشور در زمان سلطنت پهلوی دوم است.

«سراب ذهاب» مستندی  با موضوع زلزله‌زدگان کرمانشاه
به همت گروه رسانه‌ای تبلیغی «راز رسانه» مستند سراب ذهاب با موضوع زلزله‌زدگان سرپل ذهاب به مرحله تولید رسید. به گزارش «وطن امروز»، عمران چراغی، کارگردان این اثر درباره روند ساخت این اثر، اظهار کرد: این مستند پس از زلزله آذرماه سال جاری در استان کرمانشاه که کانون زلزله شهر سرپل ذهاب و بخش‌های ازگله و ثلاث باباجانی بود، ساخته شده است. پس از گذشت یک هفته از زلزله، تیم مستندساز گروه به منطقه اعزام شد و به روستای سراب ذهاب که در 20 کیلومتری از شهر سرپل ذهاب قرار دارد وارد شدیم. در ابتدای ورود به روستا، حجم گسترده تخریب و آوار در روستا جلب توجه می‌کرد اما در میان این آوارها کودکان به همهمه و بازی مشغول بودند و نوای کودکانه آنها در میان آوارها موج می‌زد. با عبور از مرکز روستا به بخش جنوبی آن وارد شدیم که در آن منطقه نیروهای جهادی و پاسداران انقلاب اسلامی با کمک اهالی روستا به ساخت کانکس‌هایی برای اسکان موقت در روستا مشغول بودند. در میان این افراد چهره‌ای توجه را به خود جلب می‌کرد که با شور و حرارت در میانه میدان به سازماندهی و مدیریت افراد و منابع مشغول بود. حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی، روحانی جوان و پرانرژی که به گفته خودش از روز اول زلزله در منطقه حاضر شده و مشغول خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده است، در مدت کوتاهی از حضور او در روستا محبوبیتی مثال‌زدنی بین اهالی روستا پیدا کرده بود. تیم مستندساز ما یک روز کامل از صبح با این سید جوان همراه شده و برخی فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی، عمرانی و سازندگی که با مدیریت او در روستا انجام می‌شد تصویربرداری و ثبت و ضبط شد.


چاپ سوم رمان برگزیده جایزه جلال
چاپ سوم رمان «بی‌کتابی» اثر برگزیده دهمین دوره جایزه جلال آل‌احمد منتشر شد. به گزارش فارس، رمان «بی‌کتابی» اثر محمدرضا شرفی‌خبوشان که در دهمین دوره جایزه جلال آل‌احمد در بخش رمان برگزیده شده بود، به چاپ سوم رسید. این کتاب شخصیت‌هایی را نشان می‌دهد که «کتاب‌باز» هستند. کتاب‌بازهایی که فقط ظاهر کتاب برای‌شان اهمیت دارد. از کتاب تنها به جلد و عطف و کاغذ توجه نشان می‌دهند و از محتوا و بطن کتاب غافل هستند. خواننده در «بی‌کتابی» در واقع‌ آینه پیش روی خود گرفته و رفتارها و شخصیت خود را در برابر آینه کتاب به نظاره نشسته است. این کتاب خواننده خود را دعوت به تفکر می‌کند و از او می‌خواهد به رفتارهای خود بیندیشید. چاپ سوم رمان «بی‌کتابی» را انتشارات شهرستان ادب در 260 صفحه با قیمت 20 هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.


Page Generated in 0/0051 sec