printlogo


کد خبر: 187945تاریخ: 1396/11/7 00:00
اخبار

گرانی 2/8 درصدی مسکن در تهران
بررسی آمار رسمی حاکی از آن است که مسکن تهران در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2/8 درصد گران شده و متوسط قیمت  هر متر مربع واحد مسکونی به ۴ میلیون و ۷۱۱ هزار تومان افزایش رسیده است. به گزارش تسنیم، در 10 ماه نخست سال گذشته 136هزار و 181 مبایعه‌نامه و در مدت مشابه امسال 153 هزار و 191 مبایعه‌نامه در شهر تهران ثبت شده که نشان‌دهنده رشد 5/12درصدی است. متوسط قیمت واحد مسکونی در بازه ابتدای 95 تا پایان دی‌ماه همان سال 4 میلیون و 344 هزار تومان بود که با رشد 2/8 درصدی در 10 ماه نخست امسال به 4میلیون و 711 هزار تومان رسیده است. همچنین در پایان 10 ماه سال گذشته 502 هزار میلیارد ریال حجم مبایعه‌نامه‌ها بوده که در 10 ماه امسال با رشد 4/30 درصدی به 654 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. همچنین تعداد واحدهای مسکونی در پروانه ساختمانی طی 10 ماه نخست 95 بالغ بر 47 هزار و 560 فقره بوده که با 4/5 درصد رشد به50 هزار و 108 فقره در 10 ماه امسال افزایش یافته است.


رتبه اعتباری ایران 2 پله بهتر شد
بر اساس اعلام رسمی کمیته مسؤول رتبه‌بندی ریسک کشورهای دنیا در OECD، مبتنی بر تصمیم آن سازمان، رتبه اعتباری ایران به ۵ ارتقا پیدا کرد. به‌گزارش مهر، وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: پس از آنکه حدود ۱۰ سال رتبه اعتباری یا ریسک  کشوری ایران ۷، یعنی پایین‌‌‌‌‌ترین درجه ممکن بود، از ۲ سال قبل سازمان سرمایه‌‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با همکاری وزارت امور خارجه و صندوق ضمانت صادرات اقداماتی را برای مذاکره و بهبود رتبه اعتباری آغاز کرد که درنهایت به‌رغم مخالفت معدودی از کشورهای عضو، رتبه ایران در سال 2017 از ۷ به ۶ ارتقا یافت. بر پایه این گزارش اما رایزنی‌ها از سرگرفته شد تا اینکه موضوع دوباره مورد بحث قرار گرفت و رتبه ایران به ۵ ارتقا پیدا کرد. در همین حال صندوق بین‌المللی پول از افزایش ۵ میلیارد دلاری تراز حساب‌های جاری ایران در سال ۲۰۱۷ خبر داد و اعلام کرد، تراز حساب‌های جاری ایران در پایان 2017 به مثبت 6/21 میلیارد دلار رسیده است.


ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ممنوع است
اگر یک اپراتور علاقه داشته باشد پیامک‌های تبلیغاتی برای مشتریان خود ارسال کند باید بسته‌‌های تشویقی به آنها پیشنهاد دهد و با اجازه مشتری پیامک‌ها را بفرستد. به‌گزارش ایسنا، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با تنظیم مقررات برای پیامک‌های تبلیغاتی، این پیامک‌ها به ۲ دسته کلی و ۶ زیرمجموعه با مقررات ویژه به خود تقسیم شد و در این قوانین اپراتورها تکالیفی دارند و به صاحبان محتوا هم اجازه می‌دهند کسب‌وکار مشروع خود را داشته باشند.


آیا ایرانی‌ها سهام بانک‌های چینی را می‌خرند؟
خرید سهام بانک‌های چینی از سوی سهامداران بخش‌خصوصی در مراحل نهایی به سر می‌برد و بانک مرکزی چین، مجوز لازم برای این اقدام را صادر کرده است. اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین در گفت‌وگو با  مهر، گفت: مقدمات خرید سهام بانک‌های چینی از سوی ایرانی‌ها فراهم شده است اما قطعی شدن خرید این سهام، نیازمند سپری شدن مراحل قانونی و صدور مجوزهای لازم از سوی بانک مرکزی چین بود. وی اظهار داشت: اکنون بر اساس گفته مقامات مسؤول، بانک مرکزی چین، مجوزهای لازم را برای خرید سهام بانک‌های چینی از سوی ایران صادر کرده است. عسگراولادی افزود: اکنون بخش‌خصوصی ایران هم مقدمات کار را فراهم و برای خرید سهام بانک‌های چینی، اعلام آمادگی کرده‌ است. به‌گفته وی اکنون توپ در زمین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ولی‌الله سیف قرار دارد و بانک مرکزی باید مجوزهای لازم را برای طرف ایرانی صادر کند. وی تصریح کرد: ایرانی‌ها تنها اجازه دارند 10 درصد سهام بانک‌های چینی را خریداری کنند. در همین حال یک مقام مسؤول در بخش خصوصی در این‌باره گفت: سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها برای خرید سهام بانک‌های چینی، زیر ۱۰۰ میلیون دلار است.
 


Page Generated in 0/0056 sec