printlogo


کد خبر: 187980تاریخ: 1396/11/8 00:00
اخبار

رهبر انقلاب در پیام به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا:
کار را برای خدا
و به شوق انجام  وظیفه کنید
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا تأکید کردند: جوان دانشجو باید زمان کنونی و تحولات آن را بشناسد و خود را آماده سازد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که صبح روز شنبه حجت‌الاسلام اژه‌ای آن را در مرکز اسلامی امام علی(ع) در وین قرائت کرد، به این شرح است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
جوانان عزیز دانشجو
زمان کنونی و تحولات آن، انتظاراتی از جوانان را تعریف می‌کند که در دوران‌های گذشته وجود نداشت یا شناخته نبود. جوان دانشجو باید آن تحولات و این انتظارات را به‌درستی بشناسد و خود را آماده سازد. انجمن‌های اسلامی و فضای دینی در آن، می‌تواند در این آمادگی، شما را یاری دهد. نقطه‌ اصلی آن است که کار را برای خدا و به شوق انجام وظیفه بکنید. اگر این توفیق را یافتید، هدایت الهی هم به کمک شما خواهد آمد؛ ان‌شاءالله.
سعادت همه‌ شما را از خداوند متعال خواهانم.
سیدعلی خامنه‌ای
۴ بهمن‌ ۱۳۹۶

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت آقای سیدصادق حجازی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت آقای سیدصادق حجازی از انقلابیون قدیمی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حجازی
دامت توفیقاته
درگذشت عموی گرامی‌تان مرحوم آقای سیدصادق حجازی رحمت‌الله‌علیه را که از صلحای اخیار و انقلابیون قدیمی و دارای بیش از نیم قرن خدمت فرهنگی بودند به جنابعالی و والد مکرم و خاندان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات ایشان را از خداوند مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۷ بهمن ۹۶


سند آموزش ۲۰۳۰،  FATF و پالرمو اسناد مکمل برجام هستند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، می‌گوید سند آموزش ۲۰۳۰، FATF و پالرمو اسناد مکمل برجام هستند. سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به تصویب لایحه دولت برای الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) در مجلس، اظهار داشت: پس از برجام، جان‌کری در یکی از دانشگاه‌های آمریکا، در پاسخ به نخبگان، گفت ما با برجام همه رفتارهای جمهوری اسلامی را تحت کنترل در می‌آوریم. وی اظهار داشت: همان موقع به این مساله اشاره شد که پس از برجام، اسناد دیگری نیز در دوران پسابرجام به ایران عرضه خواهد شد که اگر در این چارچوب‌ها قرار نگیرد، برجام گشایشی برای آن ایجاد نخواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل بوده است که در دوران پس از برجام، شاهد ارائه اسنادی مانند سند آموزش ۲۰۳۰، الحاق به FATF و پالرمو بوده‌ایم که برخی، از آنها با عنوان برجام‌های ۲، ۳ و ۴ نام برده‌اند که اتفاقا مقام معظم رهبری قاطعانه مقابل چنین ایده‌ها و زمزمه‌هایی ایستادند. عضو هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با وجود موضع نظام، آنها اسناد مکملی ارائه کردند که با برخی از آنها مانند سند ۲۰۳۰ مقابله شد اما حالا موضوع جدیدی با عنوان الحاق به کنوانسیون پالرمو را پیش روی ما گذاشته‌اند. نقوی حسینی با اشاره به تصویب لایحه الحاق به پالرمو در صحن مجلس با وجود مخالفت‌های برخی نمایندگان و نیز تعریف برخی شروط به عنوان حق شرط تاکید کرد: نگرانی‌های موجود درباره تبعات الحاق به این کنوانسیون هنوز باقی است.


Page Generated in 0/0106 sec