printlogo


کد خبر: 187986تاریخ: 1396/11/8 00:00
اخبار

 قیمت طلا و ارز عقب نشست
دیروز قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار آزاد 143 هزار و 713 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش 45 هزار تومانی یک‌میلیون و 473 هزار تومان بود، ضمن آنکه قیمت دلار در بازار آزاد به ۴۵04 تومان رسید. به گزارش تسنیم، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید در بازار سبزه‌میدان یک‌میلیون و 473 هزار تومان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 735 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 436 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 289 هزار تومان بود، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1350 دلار قیمت‌گذاری شده و مورد معامله قرار گرفت. گفتنی است، قیمت دلار که از هفته گذشته وارد مدار گرانی شده بود ریزش قیمت داشت و به 4504 تومان در بازار رسید. یورو نیز با قیمت 5709 تومان، پوند انگلیس 6627 تومان و درهم امارات 1275 تومان مورد معامله قرار گرفت.


توقیف ۱۰ هزار لامپ غیراستاندارد
مدیرکل استاندارد تهران از توقیف 5 برند لامپ‌های غیراستاندارد توسط بازرسان استاندارد در بازار لاله‌زار تهران خبر داد. مسلم بیات در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر تشدید نظارت بر بازار در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: در جریان بازرسی کارشناسان استاندارد از واحدهای صنفی در بورس عرضه لامپ‌ شهر تهران، ۱۰ هزار لامپ غیراستاندارد در قالب 5 برند غیراستاندارد شناسایی و توقیف شد. وی افزود: در این گشت مشترک که با حضور بازرسان استاندارد و نماینده انجمن لامپ انجام شد، برندهای غیراستاندارد لامپ شامل باراد، نورسات، AZIZ، C&L و VIONA  توقیف و جمع‌آوری شد. بیات خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۴ واحد تولیدی با مجوز استاندارد در زمینه تولید انواع لامپ، در استان تهران فعال هستند.


ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان
در رده‌بندی اعلام شده از سوی صندوق بین‌المللی پول، ایران از نظر میزان تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۷، هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. به گزارش ایسنا، طبق داده‌های بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی جهانی به قیمت جاری در سال ۲۰۱۶ به 5/75 تریلیون دلار رسید که این رقم طبق پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول در سال ۲۰۱۷ به 3/79 تریلیون دلار افزایش یافته است. این رده‌بندی، تولید ناخالص داخلی کشورها را برحسب 2 فاکتور قیمت‌های جاری و برابری قدرت خرید رتبه‌بندی کرده است که بر این اساس اقتصاد ایران با تولید ناخالص داخلی برحسب قیمت جاری به ارزش ۴۲۸ میلیارد دلار در بین ۱۹۲ کشور، پس از کشورهای بلژیک و تایلند و بالاتر از اتریش و نروژ، در رده 18 قرار دارد.

افزایش ۵ میلیارد دلاری تراز حساب‌های جاری ایران
صندوق بین‌المللی پول از افزایش ۵ میلیارد دلاری تراز حساب‌های جاری ایران در سال ۲۰۱۷ خبر داد و اعلام کرد فقط ۱۴ کشور جهان وضعیت بهتری نسبت به ایران از این نظر داشته‌اند. به گزارش تسنیم، تراز حساب‌های جاری ایران در پایان 2017 به مثبت 6/21 میلیارد دلار رسیده است. تراز حساب‌های جاری ایران در این سال نسبت به سال پیش از آن 2/5 میلیارد دلار افزایش یافته است. در پایان سال 2016 تراز حساب‌های جاری ایران 4/16 میلیارد دلار اعلام شده بود. بر اساس این گزارش، ایران بین 188 کشور جهان وضعیت بسیار خوبی از نظر تراز حساب‌های جاری خود دارد و از این نظر بین 15 کشور نخست جهان قرار گرفته است. صندوق پیش‌بینی کرده است تراز حساب‌های جاری ایران در 2018 نیز 8/1 میلیارد دلار افزایش پیدا کند و به 4/23 میلیارد دلار در این سال برسد. تراز حساب‌های جاری شامل تراز صادرات و واردات کالا و خدمات، تراز سرمایه‌گذاری و همچنین پرداخت‌های یک‌طرفه است.


Page Generated in 0/0058 sec