printlogo


کد خبر: 188006تاریخ: 1396/11/8 00:00
اخبار

«میر مهنا» در تماشاخانه سرو
تماشاخانه سرو با نمایش «میر مهنا» به کارگردانی سیروس کهوری‌نژاد میزبان علاقه‌مندان می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، نمایش «میر مهنا» به نویسندگی و کارگردانی سیروس کهوری‌نژاد از روز گذشته  در تماشاخانه سرو به مدت یک ماه به روی صحنه می‌رود. نمایش «میر مهنا» بر اساس زندگی میر مهنا بندری، روایت مقاومت دلاور بندر ریگی است که در زمان زندیان با استعمارگران هلندی و انگلیسی در خلیج فارس جنگید و با شکست و بیرون راندن آنان از جزیره خارک، نام خویش را در تاریخ جاودانه کرد. این نمایش از روز گذشته تا فردا نیز در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در ۲ نوبت ساعت ۱۷ و ۱۹ اجرا می‌شود و پس ‌از آن به مدت ۳۰ روز ساعت ۱۹ پذیرای عموم علاقه‌مندان خواهد بود. در این نمایش جلیل فرجاد، حمید ابراهیمی، حدیثه تهرانی، داوود سلیمانی و... به ایفای نقش می‌پردازند. این نمایش توسط گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح تهیه و تولید شده است.


اتهام سرقت ادبی به فیلمنامه «شکل آب»
فرزند «پل زیندل» نویسنده برنده پولیتزر ادعا می‌کند فیلمنامه «شکل آب» بر اساس داستان پدرش نوشته شده و آن را یک دزدی آشکار نامیده است. به گزارش فارس، فیلم شکل آب که با 13 نامزدی پیشتاز اسکار نودم است، به تازگی با اتهام سرقت ادبی درباره فیلمنامه‌اش مواجه شده است. پسر زیندل می‌گوید: طرح داستان فیلم «شکل آب» به کارگردانی گیِرمو دل‌تورو آشکارا برداشتی از نمایشنامه پدرم با عنوان «بگذار به نجوایت گوش کنم» در سال 1969 است. داستان فیلم «شکل آب» درباره یک نظافتچی است که دلبسته یک مخلوق دریایی در آزمایشگاه علمی بالتیمور می‌شود. داستان «بگذار به نجوایت گوش بسپارم» درباره سرایداری است که در یک آزمایشگاه ارتباط عاطفی با یک دلفین که در آنجا نگهداری می‌شود برقرار می‌کند. از نظر مفهوم کلی، نکات خاص طرح داستان و برخی شخصیت‌ها، این فیلم شباهت‌های نزدیکی به نمایشنامه «بگذار به نجوایت گوش کنم» نوشته «پل زیندل» دارد که سریالی تلویزیونی نیز بر اساس آن در حدود 50 سال پیش روی آنتن رفته است. ظاهر این روایت، اتهام پسر پل زیندل را نسبت به دل‌تورو قابل تأمل می‌کند، هر چند کمپانی «فاکس سرچ‌لایت» اتهام سرقت نمایشنامه توسط گیرمو دل‌تورو را رد کرده و اعلام می‌کند ایده این فیلم از نمایشنامه «پل زیندل» اقتباس نشده است و برای نخستین‌بار منتشر می‌شود. دیوید، فرزند پل زیندل در این باره می‌گوید: ما شوکه شدیم وقتی متوجه شدیم یک استودیوی بزرگ اینقدر آشکارا داستان فیلم را از نمایشنامه پدرم اقتباس و استفاده کرده و در این باره هیچ اجازه‌ای از ما گرفته نشده است. فیلمنامه فیلم تحسین‌شده «شکل آب» نوشته مشترک «گیلرمو دل‌تورو» و «ونسا تایلر» است و در آن اشاره به نمایشنامه «پل زیندل» به عنوان منبع الهام ساخت فیلم نشده است.

ادامه «درخشش» ساخته می‌شود
مایک فلاناگان برای ساخت ادامه «درخشش» انتخاب شد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «دکتر اسلیپ» یا «دکتر خواب» عنوان ادامه‌ای است که استیون کینگ بر رمان «درخشش» نوشته و حالا قرار است این ادامه نیز به فیلم بدل شود. کمپانی برادران وارنر اعلام کرد قصد دارد رمان دلهره‌آور استیون کینگ را که سال ۲۰۱۳ منتشر شده در ادامه «درخشش» فیلم به یادماندنی که بر مبنای رمانی به همین نام از استیون کینگ ساخته شد، جلوی دوربین ببرد. این استودیو مایک فلاناگان سازنده فیلم «اوکولوس» را برای بازنویسی فیلمنامه‌ای که آکیوا گلدزمن پیش‌تر نوشته بود، انتخاب کرده است. «دکتر اسلیپ» با تمرکز بر دنی تورنس که شخصیت پسربچه فیلم «درخشش» است، نوشته شده است. او همه دلهره‌هایش را از آنچه در هتل «اورلوک» داشت، با خود به دوران بزرگسالی‌اش آورده است. کمپانی برادران وارنر بتازگی با اکران فیلم «آن» با اقتباس از رمانی از کینگ سود قابل توجهی کرد و بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در سطح جهان فروش کرد. این فیلم با بودجه ۳۵ میلیون دلاری ساخته شده بود. این استودیو اعلام کرده ادامه این فیلم را سپتامبر ۲۰۱۹ راهی سینماها می‌کند.


Page Generated in 0/0102 sec