printlogo


کد خبر: 188007تاریخ: 1396/11/8 00:00
اخبار

روایتی عاشقانه‌ در فتنه ۸۸  با «تابِ طنابِ دار»
رمان «تابِ طنابِ دار» به قلم مهدی پناهیان روایتی عاشقانه در دل رویدادهای سال ۸۸ است که بتازگی توسط نشر «عهد مانا» منتشر شده است. به گزارش فارس، کتاب «تابِ طناب دار» نوشته مهدی پناهیان رمانی است عاشقانه و جذاب بر پایه اتفاقات واقعی در سال 1388. داستانی مملو از گره و اتفاق‌های گیرا که مخاطب را گاهی در فضایی سیاسی و گاهی در فضایی دور از سیاست و درگیر با احساساتی نهفته در قلب شخصیت‌ها پیش می‌برد. «تابِ طنابِ دار» رمانی است با 3 شخصیت اصلی؛ شخصیت‌هایی متضاد در فکر و عقیده و در جناح‌بندی سیاسی که هر کدام از آنها روایت خاص خود را دارند. روایت‌هایی که هرکدام نشان از حرف‌ها و درددل‌های بخشی از جامعه در ابعاد گوناگون دارد. از جوان دانشجویی که درگیر به ‌ثمر نشاندن تلاش‌های خود و دوستانش در ستاد سبز دانشجویی است تا شخصیت دیگری که داستان ورودش به ماجرایی خطرناک را روایت می‌کند. رمان «تابِ طنابِ دار» اثر مهدی پناهیان را انتشارات عهد مانا در 550 صفحه، با قیمت 36 هزار تومان منتشر کرده است.

اثر جدید سعید علامیان  در آستانه انتشار
سعید علامیان از تکمیل و انتشار کتاب جدید خود با موضوع عملیات والفجر ۸ خبر داد. به گزارش تسنیم، سعید علامیان، نویسنده و پژوهشگر، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا،‌ از انتشار اثر جدید خود خبر داد و گفت: در حال حاضر مشغول نگارش خاطرات سردار فتح‌الله جعفری از عملیات والفجر 8 هستم. وی ادامه داد: این اثر شامل خاطرات سردار از این عملیات است که براساس یادداشت‌های او صورت گرفته اما یادداشت‌ها به‌ منظور ارائه سند و اطلاعات بیشتر، در پاورقی اثر ذکر خواهد شد. علامیان با تأکید بر ضرورت نگارش خاطرات شفاهی تأثیرگذاران در تاریخ انقلاب و دفاع‌مقدس، اضافه کرد: بازیگران خاطرات شفاهی در این دوران، پا به سن گذاشته و کهن‌سال هستند. حافظه آدم‌ها هم هرچقدر زمان بگذرد، به ضرر خاطره‌گویی عمل می‌کند، این در حالی است که خاطرات ماده اولیه تاریخ را شکل می‌دهند. از این جهت نگارش و تدوین این اطلاعات ضروری و راهگشاست. چندی پیش خاطرات سردار فتح‌الله جعفری، سرتیم حفاظت بیت امام(ره) با عنوان «دارساوین» به قلم علامیان منتشر شد. این اثر براساس یادداشت‌های جعفری تدوین شده و ساختار آن بر مبنای پرسش و پاسخ است.


سریالی درباره مجاهدت‌های  اقوام بختیاری
سریال «علیمردان‌خان» به نویسندگی و کارگردانی سعید سلطانی این روزها مراحل تحقیق و نگارش را سپری می‌کند. به گزارش فارس، سریال 26 قسمتی «علیمردان‌خان» به نویسندگی و کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور این روزها مرحله تحقیق و نگارش را سپری می‌کند. این سریال که به پیشنهاد سیمای استان‌ها و چهار محال و بختیاری تولید خواهد شد، به همراه گروهی از نویسندگان در حال نگارش است. داستان این سریال تاریخی مربوط به زندگی علیمردان‌خان بختیاری است و در حقیقت روایت بخشی از تاریخ کشور است که در بستر اتفاق‌هایی که برای زندگی علیمردان خان بختیاری می‌افتد به تصویر کشیده می‌شود. علیمردان‌خان آزادی‌خواهی بوده که بین سال‌های 1308، 1313مقابل دیکتاتوری رضاخان قدعلم کرد. در این سریال بخش مهمی از تاریخ بختیاری‌ها و مجاهدت‌هایی که در آن دوره و در قوم بختیاری افتاده به تصویر کشیده خواهد شد. هنوز لوکیشن‌های این سریال مشخص نیست اما با توجه به شرایط داستان بخش‌هایی در چهارمحال و بختیاری و تهران مقابل دوربین خواهد رفت. بنا بر این گزارش، بعد از ساخت سریال «سرزمین کهن» و حذف این سریال از آنتن، هیات بازبینی محتوایی سریال و گروهی از هموطنان بختیاری طی نامه‌ای از مسؤولان و سازندگان تلویزیونی درخواست کردند نسبت به ساخت سریالی برای ارج نهادن به مقام لرهای بختیاری اقدام کنند. همچنین قرار است مجموعه فاخر «علیمردان خان» از یکی از شبکه‌های سراسری پخش شود.
 


Page Generated in 0/0054 sec