printlogo


کد خبر: 188008تاریخ: 1396/11/8 00:00
طارمی علیه طاهری، طاهری علیه طارمی
معادله سرخ‌ها پیچیده‌تر شد

گروه ورزشی: معادله پرسپولیس و طارمی با اظهارات جدید طاهری، مدیرعامل پیشین سرخ‌ها پیچیده‌تر شد.
به گزارش «وطن‌امروز» مهدی طارمی، مهاجم سابق پرسپولیس بعد از اینکه انتقالش به قطر قطعی شد، اعلام کرد در پرونده انتقال به تیم ریزه‌اسپور ترکیه اشتباه کرده و با هماهنگی مسؤولان باشگاه دروغ گفته است.
پس از صحبت های طارمی، علی‌اکبر طاهری درباره باز شدن زوایای جدید پرونده مهدی طارمی اظهار داشت: سال 94 قرارداد طارمی رو به اتمام بود و ما قرارداد او را به مدت 2 سال تمدید کردیم. پس از اتمام قرارداد با هماهنگی برانکو مقدمات تمدید بلندمدت قرارداد طارمی را فراهم می‌کردیم تا هم در بازی‌ها و هم در صورت فروش او درآمدزایی بیشتری داشته باشیم.
وی افزود: 24 فروردین در فاصله 2 روز مانده به داربی، ما به طارمی گفتیم تو بازیکن مدنظر برانکو هستی و حتی خود برانکو هم در نشست خبری‌اش گفت وکیل طارمی و خود او قرارداد را امضا کرده‌اند. این برگه‌ای که امضا کردیم طبق قانون معتبر بود. بعد از آن‌ هم همچنان صحبت‌ها و مذاکرات ادامه داشت. ما روی آیتم‌ها و آپشن‌ها بحث می‌کردیم. در نهایت با هم تمام کردیم که قرارداد را 2 ساله تمدید کنیم. طارمی بعداً گفت به همراه برخی دوستان و اقوامش می‌رود یک دوری بزند و بیاید.
مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس ادامه داد: 8 تیرماه بود که طارمی با باشگاه ریزه‌اسپور قرارداد بست و فردای آن روز ‌هم تجمعی مقابل فدراسیون فوتبال شکل گرفت. طاهری به تمجید از صمد ابراهیمی، وکیل مهدی طارمی که این بازیکن او را هم یکی از مقصران می‌دانست پرداخت و یادآور شد: وکیل مهدی طارمی یکی از افرادی بود که صادقانه دنبال کارهای او بود. من بشدت به ایشان احترام می‌گذارم. زمانی هم که طارمی با ریزه‌اسپور قرارداد بست، ایشان گفت من اصلاً خبر ندارم. وی بار دیگر به بحث بازگشت دوباره مهدی طارمی به پرسپولیس اشاره کرد و گفت: 22 تیر یک نفر با من تماس گرفت اما به او گفتم ITC را صادر نمی‌کنیم، نه برای طارمی و نه برای رامین رضاییان. بعدازظهر همان روز یک نفر دیگر تماس گرفت که اگر طارمی بخواهد برگردد، شما قبول می‌کنید؟ گفتیم طارمی بازیکن ما است اما خودش زنگ بزند. ساعت 11، 10 صبح بود که وکیلش هم به من زنگ زد که طارمی می‌گوید من آنجا قراردادی نبستم اما گفتم خود بازیکن زنگ بزند.
مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس ادامه داد: حدود ساعت 12 ظهر همان روز بود که دیدم یک شماره از ترکیه با من تماس گرفت و فهمیدم طارمی است. من با حالت تندی با او صحبت کردم و به او گفتم تو بازیکن مایی، تو آقای گل مایی، تو یکی از بهترین بازیکنان تیم‌ملی هستی، سرت را انداختی پایین و رفتی؟! تو شأن و منزلت بازیکن ایرانی را پایین آوردی؛ اگر هم بخواهی بروی باید یک نفر تو را ببرد. طارمی هم گفت من با مدیر برنامه ترکیه‌ای قهر کرده‌ام و می‌خواهم برگردم. کمک کن برگردم.
طاهری با رد صحبت‌های مهدی طارمی مبنی بر اینکه او با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس قرار گذاشته تاریخ عقد قرارداد را یک زمان دیگر ثبت کنند، عنوان کرد: من از این حرف طارمی تعجب می‌کنم و متأسفم چنین حرف‌هایی زده است. در جلسه‌ای که ما در باشگاه با طارمی داشتیم، وکیل این بازیکن به او گفت مهدی (طارمی) تو فقط صفحه اول قرارداد را امضا کردی یا همه صفحات را؟ اما همان‌طور که گفتم خود طارمی زیاد در جریان نبود و اصل قرارداد را هم نداشت، فقط یک کپی از آن را با خود آورده بود.
مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس تأکید کرد: ما 24 فروردین با طارمی توافق کرده بودیم و فقط منتظر بودیم پنجره باز شود تا قرارداد او را به ثبت برسانیم. ما در موضوع طارمی هیچ دروغی نگفته‌ایم. ما تاریخی را پای قرارداد زدیم که در آن با هم تفاهم کرده بودیم. هیچ جعلی در کار نبود. جعل یعنی اینکه مثلاً فقط امضای یک طرف پای قرارداد باشد. این اتفاقات گذشت تا اینکه دوم مردادماه تقاضای ITC مهدی طارمی آمد و امور بین‌الملل ما هم جواب داد که طارمی بازیکن ما است و اینجا با پرسپولیس قرارداد دارد. آنها یک کاری هم کردند که به 16 تیم لیگ برتری و فدراسیون فوتبال ایران درباره طارمی نامه زدند که او بازیکن ریزه‌اسپور است. طاهری تصریح کرد: 28 تیرماه بود که در سازمان لیگ قرارداد طارمی را ثبت کردیم اما اوایل مردادماه باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه به موضوع اعتراض کرد. دی‌ماه 95 بود که شکایت اینها به دست ما رسید. هم ما و هم خود بازیکن باید جواب می‌دادیم که دادیم و از خودمان دفاع کردیم. آقای ابراهیمی (وکیل مهدی طارمی) هم در آن مقطع گفت اینکه طارمی با 2 باشگاه قرارداد بسته خطاست اما خود او اصرار داشت به پرسپولیس بازگردد. او در آن مقطع گفت یک ساعت هم نمی‌خواهم در ترکیه بمانم، رامین رضاییان می‌گوید بمان اما من می‌خواهم به هر قیمتی که شده بازگردم. وی با بیان اینکه محرومیت باشگاه پرسپولیس هیچ ربطی به زمان عقد قرارداد با مهدی طارمی نداشت، افزود: وقتی این حکم آمده چند نکته دارد؛ اول اینکه در حکم فیفا هیچ حرفی از باشگاه پرسپولیس زده نشده و فقط بازیکن (طارمی) را محکوم کرده که این اشتباه خود طارمی است. در حکم فیفا یک مبلغی به عنوان جریمه برای طارمی در نظر گرفته شده و فیفا هم به خود بازیکن گفته باید آن پول را بیاوری و بدهی. در حکمی که فیفا صادر کرده، عبارتی که برای پرسپولیس به کار رفته و باعث بسته شدن دو پنجره نقل و انتقالاتی برای این باشگاه شده، مساله اغوا یا تحریک بازیکنی است که تحت قرارداد یک باشگاه دیگر قرار دارد. در صورتی که ما اصلاً کاری نکردیم که طارمی را تحریک کنیم، بلکه خود این بازیکن بود که می‌خواست بازگردد. محرومیت ربطی به تاریخ قرارداد ندارد و فقط به خاطر تحریک بازیکن است. مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا این باشگاه طارمی را تحریک کرده است؟ عنوان کرد: اصلاً و ابداً. 2 پنجره پرسپولیس را فقط به خاطر اغوای یک بازیکن بستند. در حکم فیفا هم آمده است خود بازیکن باید جریمه نقدی حدوداً 780 یورو را پرداخت کند اما اگر این کار را نکند، با توجه به اینکه با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد، باشگاه باید جریمه را بدهد و سپس از قرارداد بازیکن کسر کند.


Page Generated in 0/0043 sec