printlogo


کد خبر: 188019تاریخ: 1396/11/8 00:00
چهارگوشه

سوء‌قصد نافرجام به نماینده آیت‌الله سیستانی
مدیر دفتر شیخ عبدالمهدی کربلایی در گفت‌وگو با خبرگزاری «نون» عراق، اعلام کرد شیخ کربلایی هنگام ایراد خطبه نماز جمعه در کربلا مورد سوء‌قصد از سوی یکی از عوامل مرتبط با برخی گروه‌های ضاله قرار گرفت. وی افزود این تلاش ناکام ماند و شیخ عبدالمهدی خطبه‌های نماز جمعه را ایراد کرد. الحسینی متذکر شد شیخ کربلایی، نماینده آیت‌الله سیستانی در صحت و سلامت است و فعالیت روزانه خود در عتبه حسینی را بخوبی انجام می‌دهد و از عموم زائران استقبال می‌کند.

واکنش روسیه به تحریم‌های آمریکایی
وزارت خزانه‌داری آمریکا، جمعه تعدادی از مقام‌های دولتی و شرکت‌های انرژی روسیه را تحریم کرد. در روزهای آینده نیز ممکن است اقدام‌های تنبیهی دیگری علیه روسیه اعلام شود. دولت آمریکا در گذشته به‌خاطر الحاق ناحیه کریمه به خاک روسیه و حمایت مسکو از جدایی‌طلبان شرق اوکراین تحریم‌هایی علیه روسیه وضع کرده بود. وزارت خارجه روسیه بلافاصله با صدور بیانیه‌ای این تحریم‌ها را کمپینی «بیهوده» علیه مسکو خوانده و تأکید کرده است به این اقدام آمریکا پاسخ می‌دهد.

اوباما: اساسا یک یهودی لیبرالم
رئیس‌جمهور سابق آمریکا هفته گذشته در یک کنیسه یهودیان در نیویورک، با تأکید بر دوستی خود با رژیم صهیونیستی، گفت: «من اساساً یک یهودی لیبرال هستم». باراک اوباما البته در همین سخنرانی از مواضع مقامات رژیم صهیونیستی در قبال تداوم شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. رئیس‌جمهور سال‌های 2008 تا 2016 آمریکا همچنین از جو موجود که اجازه انتقاد از رژیم صهیونیستی را نمی‌دهد، صحبت کرد. اوباما همچنین گفت دولت او در قیاس با دولت‌های قبلی آمریکا کمک‌های نظامی بسیار بیشتری به رژیم صهیونیستی کرد.

افزایش آزار جنسی در ارتش آلمان
به گزارش فونکه مدین‌گروپ، موارد آزار جنسی در سال 2017 در ارتش آلمان  234 مورد گزارش شده است. تعداد موارد اینچنینی در سال قبل از آن، 128 مورد بود. همچنین 14 مورد تجاوز یا اقدام به تجاوز در سال گذشته گزارش شده است که تقریبا 3 برابر تعداد سال پیش از آن است. با این حال وزارت دفاع این کشور اعلام کرده تعداد موارد آزار جنسی و تجاوز افزایش نداشته و این آمار ناشی از افزایش حساسیت‌ها و بیشتر شدن گزارش‌ها در این‌باره است.

راهبرد انتخاباتی حزب‌الله اعلام شد
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی حزب‌الله با اشاره به اینکه این حزب با جنبش امل (دیگر حزب مهم شیعی) ائتلاف کرده و فهرست واحدی ارائه می‌کند، گفت: ما در دیگر حوزه‌ها که کرسی شیعیان وجود ندارد نیز همپیمانانی داریم. شیخ نعیم قاسم گفت: پیش از هفتم ماه فوریه (هفدهم بهمن) اسامی نامزدهای حزب‌الله اعلام می‌شود. انتخابات لبنان کمتر از 100 روز دیگر 6 مه 2018 (16 اردیبهشت 1397) برگزار می‌شود و نامزدها برای نشستن روی 128 صندلی پارلمان لبنان رقابت می‌کنند. این کشور دارای نظام پارلمانی است و دولت از درون مجلس تشکیل می‌شود.

شرکت سعودی در اسرائیل
یک روزنامه‌نگار صهیونیست از رفت و آمد رسمی مدیران و کارکنان یک شرکت بزرگ سعودی به سرزمین‌های اشغالی پرده برداشت. ایتالی بلومنتال در توئیتی با انتشار یک عکس نوشت: «خودروی متعلق به شرکت هلدینگ سعودی «حسان عبد الکریم القحطانی و پسران» امروز در جاده روکح تل‌آویو دیده شده».
 


Page Generated in 0/0062 sec