printlogo


کد خبر: 188035تاریخ: 1396/11/9 00:00
اخبار

با 3 سال تأخیر برگزار می‌شود
اختتامیه جشنواره «محمد(ص) پیامبر صلح»
جشنواره بین‌المللی انیمیشن و فیلم «محمد(ص)، پیامبر صلح» که سال 1393 به همت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به شکلی شتابزده آغاز شد، بعد از گذشت 3 سال به ایستگاه پایانی می‌رسد. به گزارش فارس، پس از اهانت غربی‌ها به پیامبر اعظم(ص)، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در سال 1393 برگزاری جشنواره «رحمه‌للعالمین» را طراحی و اقدام به برپایی آن کرد تا از این طریق شخصیت و سیره حضرت محمد(ص) را به جهانیان معرفی کند اما این جشنواره با فرازونشیب‌های بسیاری همراه شد تا جایی که اکنون با گذشت 3 سال از اعلام فراخوان بتازگی معاونت قرآن و عترت ارشاد از برگزاری مراسم اختتامیه خبر داده است. آخرین مهلت ارسال آثار در مرحله نخست هفته اول اسفندماه همان سال و بعد از آن پایان اسفندماه (1393) و بار دیگر تا پایان فروردین (1394) تمدید شد و پس از آن هم مسؤولان از تمدید چندباره آن تا 26 اردیبهشت‌ماه خبر دادند اما در هیچ‌کدام از این زمان‌ها خبری از آثار ارسالی نبود و حتی زمان برگزاری اختتامیه نیز به فراموشی سپرده شد. با همه این تغییرات و عدم برگزاری اختتامیه جشنواره «محمد(ص)، پیامبر صلح» در زمان تعیین‌شده، این‌بار معاونت قرآن و عترت ارشاد 10 بهمن‌ماه را برای برپایی مراسم اختتامیه این جشنواره اعلام کرده است که امیدواریم مشکلی در برپایی آن به وجود نیاید و بالاخره جشنواره «محمد(ص)، پیامبر صلح» که با هدف معرفی پیامبر اعظم(ص) به جهانیان طراحی و اجرا شد، پس از گذشت 3 سال به کار خود پایان دهد.


انتشار فراخوان شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت
فراخوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت از سوی گروه هنرهای نمایشی روایت فتح منتشر شد. به گزارش تسنیم، بعد از اعلام دبیری امیر نصیربیگی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، فراخوان این جشنواره از سوی گروه هنرهای نمایشی روایت فتح منتشر شد. شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در 10 بخش تئاتر صحنه‌ای، بین‌الملل، بازتولید، خیابانی، محیطی، کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی، عکس، پوستر و همایش پژوهشی برگزار می‌شود. برخی از موضوعات این جشنواره شامل این موارد است: نقش انقلاب اسلامی در مقابله با استعمار و استکبار جهانی و احیای هویت ایرانی- اسلامی، پرداختن به مساله مقاومت در قالب مفاهیم مختلفی چون مقاومت فرهنگی، مقاومت اقتصادی، مقاومت علمی، مقاومت سیاسی و مقاومت نظامی، توجه به شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران با محوریت مقاومت در مقابل استعمار، پرداختن به شخصیت‌های مبارز عرصه مقاومت با تاکید بر نقش مستضعفان و آزادی‌خواهان در سطح جهان همچون مالکوم ایکس، راشل کوری، نلسون ماندلا، ادواردو آنیلی، احمدشاه مسعود و.... این جشنواره از سوی بنیاد فرهنگی روایت فتح از 4 تا 9 آذرماه 1397 برگزار خواهد شد. هنرمندان تئاتر می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فایل فراخوان به سایت «تئاتر روایت» به نشانی www.revayattheater.ir مراجعه کنند.

تمدید اجرای «ریموت»
اجرای نمایش محیطی- گردشی «ریموت تهران» کاری از کمپانی «ریمینی پروتکل» در 2 سانس در روز (امروز) دوشنبه تمدید شد. به گزارش مهر، به دلیل استقبال مخاطبان از این نمایش میدانی، این اجرا تنها در ۲ سانس ۱۰ و ۱۴ امروز تمدید شد. ظرفیت تعداد تماشاگران «ریموت تهران» محدود است و طبیعتا کسانی که زودتر اقدام به تهیه بلیت اجراهای تمدید شده کنند، می‌توانند با این نمایش در سطح شهر همراه شوند. نمایش «ریموت تهران» یکی از سری اجراهای پروژه ریموت X، تولید کمپانی «ریمینی پروتکل» با همکاری HAU برلین است که تاکنون در بسیاری از شهرهای جهان از جمله میلان، مسکو، لندن، ‌ پاریس، برلین و شهرهای دیگر آلمان اجرا داشته و در تمام آنها با استقبال خوبی مواجه شده است. «ریموت تهران» در حدفاصل پارک شفق و چهارراه ولیعصر، از دومین روز جشنواره، هر روز در 2 سانس میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان بوده است.


Page Generated in 0/0049 sec