printlogo


کد خبر: 188046تاریخ: 1396/11/9 00:00
چهارگوشه

افزایش شمار قربانیان انفجار کابل به 103 کشته
وزیر کشور افغانستان اعلام کرد شمار تلفات حمله انتحاری روز شنبه گروه طالبان در کابل به ۱۰۳ کشته و ۲۳۵ زخمی رسیده است.  ویس احمد برمک همچنین گفت شمار زیادی از نیروهای پلیس هم شامل کشته‌شده‌های این انفجار هستند. انفجار روز شنبه در کابل در نزدیک چهارراه صدارت، از مناطق شلوغ شهر اتفاق افتاد. در این محل، ساختمان‌های بیمارستان جمهوریت، دفتر شورای‌عالی صلح و فرماندهی پلیس کابل قرار دارد.  ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان دیروز را عزای عمومی اعلام کرده بود.

تیراندازی خونین در برزیل
تیراندازی در یک کلوب شبانه در شمال شرق برزیل 14 کشته و 6 زخمی بر جای گذاشت. رئیس اداره امنیت استان سیارای برزیل اعلام کرد انگیزه مهاجمان شنبه‌شب هنوز نامعلوم است ولی مسؤولان مربوطه درباره احتمال دست داشتن 2 باند رقیب قاچاق مواد مخدر در این جنایت تحقیق می‌کنند. طبق آمار سالانه سازمان ملل، برزیل دارای بالاترین میانگین جرم و جنایت در جهان است.

30 کشته در حمله به پایگاه نظامی در مالی
گروهی متشکل از 30 شبه‌نظامی کاملا مسلح با حمله به پایگاه ارتش مالی در شهر سومپی 14 سرباز را کشته و 15 نفر دیگر را زخمی کردند. در این درگیری‌ها، 17 نفر از مهاجمان نیز کشته شدند. هیچ گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است. منطقه غرب آفریقا اخیرا با افزایش خشونت‌ها و حملات تروریستی گروه‌های مسلح که برخی از آنها به سازمان القاعده یا گروه داعش وابسته هستند، مواجه شده است.

زمان رئیس‌جمهور ماند
پس از شمارش آرای ۹۹ درصد حوزه‌های رای‌گیری عصر شنبه پیروزی میلوش زِمان (73 ساله) در انتخابات ریاست‌جمهوری چک اعلام شد. میلوش زِمان که از سال ۲۰۱۳ مقام ریاست‌جمهوری را به عهده دارد، سیاستمداری از جناج چپ میانه بود که به راست گرایید و به یکی از طرفداران پروپا قرص روسیه و از مخالفان سرسخت سیاست‌ مهاجرپذیری اتحادیه اروپا تبدیل شد. او ادغام مسلمانان در جوامع اروپایی را «غیرممکن» می‌داند و تاکنون با شعارهای پوپولیستی و ضداسلامی به تب ناسیونالیستی در کشورش دامن زده است.

نامه ویژه شیخ تمیم به رئیس امارات
امیر قطر دیروز یکشنبه در نامه‌ای به «خلیفه بن زاید آل‌نهیان» رئیس امارات، درگذشت مادر وی را تسلیت گفت. تمیم بن حمد در نامه خود به خلیفه بن‌زاید درگذشت «حصه بنت محمد آل‌نهیان» مادر وی را تسلیت گفت و این در حالی است که روابط قطر با 4 کشور عربی اعم از مصر، امارات، بحرین و عربستان از 8 ماه پیش قطع شده است. دولت امارات یکشنبه در بیانیه‌ای درگذشت «حصه بنت محمد آل‌نهیان» مادر رئیس امارات و 3 روز عزای عمومی به همین مناسبت را اعلام کرد.

آمادگی مشروط سعودی  برای بازسازی عراق
انور عشقی، عضو کمیته مشاوران ویژه شورای وزیران عربستان مدعی شد که این کشور آمادگی تخصیص کمک‌های مالی برای بازسازی عراق را دارد، البته پیش‌شرط‌هایی هم در این زمینه وجود دارد. به گفته او، ریاض به شرطی در بازسازی عراق مشارکت خواهد داشت که دولت این کشور تضمین‌هایی درباره سرنوشت کمک‌های مالی عربستان  ارائه دهد. ژنرال عشقی مدعی شده است عراق تحت تأثیر ایران و برخی کشورهای دیگر است و به همین دلیل ریاض می‌خواهد از سرنوشت کمک‌های مالی خود به عراق مطمئن شود.

آزادی 650 هوادار صالح
جنبش انصار‌الله یمن اعلام کرد 650 نظامی وابسته به علی عبدالله‌صالح، رئیس‌جمهور مخلوع یمن را آزاد کرده است. انصارالله شماری از طرفداران صالح را پس از درگیرهای روز دوم ماه دسامبر گذشته در صنعا و چند استان دیگر که به کشته شدن علی عبدالله‌صالح، رئیس‌جمهوری اسبق یمن و رئیس حزب کنگره مردمی و عارف الزوکا دبیرکل حزب کنگره مردمی یمن منجر شد، بازداشت کرده بود.


Page Generated in 0/0068 sec