printlogo


کد خبر: 188058تاریخ: 1396/11/9 00:00
اخبار

مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد
تمدید فرصت ثبت‌نام کنکور ۹۷
مشاور عالی سازمان سنجش از تمدید فرصت ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۹۷ تا چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶ خبر داد. حسین توکلی به تسنیم اظهار داشت: ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 97 از تاریخ اول بهمن آغاز و تا یکشنبه (8 بهمن 96) ادامه داشت. وی افزود: به منظور همراهی با داوطلبانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند فرصت ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 97 تا روز چهارشنبه 11 بهمن 96 تمدید شد. مشاور عالی سازمان سنجش گفت:‌ ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 97 برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌‌نور (آموزش از راه دور) و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود. توکلی گفت: ضمناً آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ 11 بهمن 96 نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

مرگ ۵۵ هزار ایرانی به دلیل استعمال دخانیات
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به آمار مرگ و میر براثر استعمال دخانیات، گفت: روزانه هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای درمان بیماری‌های ناشی از مصرف دخانیات به حوزه سلامت تحمیل می‌شود. محمدحسین قربانی با اشاره به استفساریه مجلس درباره اجرای طرح منع عرضه قلیان، از تحمیل هزینه‌های بسیار درمانی به حوزه سلامت در پی مصرف دخانیات به عنوان مهم‌ترین دغدغه خود اشاره کرد و به خانه ملت گفت: بنده از همکارانم در صحن علنی مجلس گلایه دارم که برای بررسی موضوع آزاد کردن عرضه قلیان در کشور با قید فوریت وقت گذاشتند، آن هم در شرایطی که در کشور با معضلات مهم‌تری همچون بیکاری جوانان، رکود که بازار سرمایه‌ای را متشنج کرده است و مشکلات معیشتی روبه‌رو هستیم. نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ادامه داد: ایران یکی از ۱۸۰ کشور عضو کنوانسیون مبارزه با مواد مخدر در دنیاست، ضمن اینکه همین مواد دخانی سالانه ۵۵ هزار کشته در ایران رقم می‌زند، از سوی دیگر روزانه هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان ناشی از استعمال دخانیات و درمان بیماری‌های ناشی از مصرف آن به حوزه سلامت تحمیل می‌شود، از این رو انتظار بود همکاران‌مان با تصویب این استفساریه موافقت نمی‌کردند.

احراز هویت در معاملات ملکی با کارت ملی
سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: احراز هویت در معاملات ملکی با کارت هوشمند ملی و با استفاده از اثر انگشت تعبیه شده در این کارت انجام می‌شود. سیف‌الله ابوترابی به ایرنا افزود: استفاده از کارت هوشمند ملی برای احراز هویت در معاملات ملکی از دهه فجر امسال به دنبال همکاری 2 سازمان ثبت احوال و سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور انجام خواهد شد. وی ادامه داد: مقرر شده است با کارت هوشمند ملی مشخص شود فرد حقیقی معاملات ملکی را انجام داده است. ابوترابی با اشاره به اینکه کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است، گفت: مردم انتظار دارند یک کارت هوشمند داشته باشند و همه خدمات در حوزه دولت الکترونیک را با آن دریافت کنند، به همین منظور هیات وزیران طی مصوبه‌ای مقرر کرد این امکان فراهم شود و تجمیع کارت‌های هوشمند صورت گیرد. وی یادآور شد در حال حاضر نیز در برخی شعب بانک ملت استفاده از کارت هوشمند ملی به‌ جای عابر بانک امکانپذیر است و امیدواریم استفاده از این کارت در باقی دستگاه‌های اجرایی نیز امکانپذیر شود.


Page Generated in 0/0052 sec