printlogo


کد خبر: 188060تاریخ: 1396/11/9 00:00
در جلسه شورای شهر انجام شد
تصویب کلیات طرح ترافیک جدید

بررسی لایحه تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران در سال 97  در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. پس از نظرات و پیشنهادات اعضای شورای شهر تهران کلیات این طرح با کسب 14 رای موافق و 6 رای مخالف به تصویب رسید که البته با انتقادات و حواشی‌ای همراه بود.
درگیری لفظی بین اعضای شورا
به گزارش تسنیم،  اعضای شورای شهر در جلسه روز گذشته خود،  بارها نسبت به عملکرد محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در مدیریت جلسات شورا انتقاد کردند. بررسی لایحه تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران در سال 97 در حالی در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت که در زمان بررسی این طرح حواشی زیادی و درگیری‌های لفظی بین اعضای شورای شهر تهران صورت گرفت. حجت نظری، عضو شورای شهر و یکی از مخالفان طرح جدید ترافیک در سال 97، نسبت به محسن هاشمی انتقاد شدیدی مطرح کرد. وی با تأکید بر اینکه رئیس شورای شهر حق ندارد در جلسه به عنوان مخالف یا موافق طرحی نسبت به رای اعضا تأثیر بگذارد، گفت: آقای هاشمی در چند نوبت نسبت به طرح اشاره شده موافقت خود را مطرح کردند که این خلاف مقررات و آیین‌نامه است. سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر نیز دیگر عضو شورا بود که نسبت به عملکرد رئیس و هیات‌رئیسه شورای شهر در چندین نوبت آنها را به باد انتقاد گرفت.
قیمت روزانه طرح ترافیک ۹۷
علاوه بر این، معاون حمل‌ونقل و ترافیک گفت: روزانه ۱۰۳ هزار خودرو مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک دارند که مبلغ روزانه برای ورود به طرح ۳۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است. محسن پورسیدآقایی در جریان بررسی لایحه نرخ تعیین عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران در سال 97، اظهار کرد: میزان ترافیک در مناطق مرکزی شهر، با قیمت‌گذاری کاهش پیدا می‌کند. قیمت‌ها و نرخ‌ها برای ورود به محدوده طرح ترافیک مورد بررسی قرار گرفت و نرخ‌ها به روزرسانی شده  است. پورسیدآقایی درباره سهمیه‌های در نظر گرفته شده برای ورود به محدوده طرح ترافیک گفت: برای  60 هزار خودرو جواز دائمی صادر خواهیم کرد اما برای این خودروها نیز مکانیزم پرداخت در نظر گرفته‌ایم و افرادی که جواز ورود به محدوده را به صورت دائمی دریافت می‌کنند باید روزانه 36 هزار تومان پرداخت کنند.
مخالفت با تعیین نرخ طرح جدید
در حالی اعضای شورای شهر تهران در جلسه روز گذشته لایحه تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران را در سال ۹۷ در دستور کار خود قرار دادند که اعضای شورا انتقادات شدیدی به لایحه جدید شهرداری داشتند. در همین رابطه، الهام فخاری به عنوان یکی از مخالفان طرح ترافیک جدید بیان کرد: نباید آزمون و خطایی را مرتکب شویم و این در حالی است که طرح اشاره شده ناپخته است. عضو شورای شهر تصریح کرد: مدیریت شهری اعلام می‌کند طرح ترافیک که در سال‌های گذشته اجرا ‌شده است، طرح تبعیضی بوده که به نظر می‌رسد این طرح نیز ناعادلانه و همراه با تبعیض است. وی گفت: طرح جدید پیامدهای سیاسی و اجتماعی را به همراه خواهد داشت و بهتر بود نظر کارشناسان نیز در این طرح اخذ شده بود. به‌رغم مخالفت‌های الهام فخاری،  وی به دلیل نبود توجه به پیشنهاداتش و مخالفت از طرح صحن شورا را ترک کرد.

 


Page Generated in 0/0056 sec