printlogo


کد خبر: 188068تاریخ: 1396/11/9 00:00
اخبار

هشدار شرکت‌های گاز و برق به مردم
گروه اقتصادی: در پی بارش برف سنگین در شهر تهران و قطعی‌ برق در برخی نقاط تهران، شرکت‌های آب و فاضلاب، ملی گاز و توانیر در هشدارهای جداگانه از مردم خواستند نسبت به کنتورهای آب و میزان مصرف برق و گاز هوشیار باشند. مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در این‌باره اعلام کرد ۸۰۰ مورد قطعی برق طی 2 روز گذشته در تهران داشته‌‌‌‌‌‌ایم. مدیرعامل توانیر نیز اعلام کرد 700 مورد قطعی برق در تهران ثبت شده است. به گزارش تسنیم، در برخی مناطق تهران قطعی برق موجب از کار افتادن سیستم‌‌های گرمایش منازل چون پکیج‌ها و موتورخانه‌‌های مرکزی شده و مشکلاتی را در این هوای سرد برای مردم به‌وجود آورده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ همچنین گفت: در تهران 5/4 میلیون مشترک داریم که حدود ۸۰۰ مشترک برق که عمدتاً در منطقه شمال غرب تهران قرار دارند، دچار قطعی برق شدند. حسین صبوری افزود: برآوردها حاکی از این است که کمتر از یک درصد مشترکان شهر تهران دچار بی‌برقی شده بودند. وی اضافه کرد: از شنبه شب گذشته 54 فیدر در شهر تهران قطع بوده که با تلاش گروه‌های عملیاتی برق تهران این مشکل بتدریج رفع و برق وارد مدار شده است. محمود حقی‌فام، معاون توزیع توانیر هم درباره  قطعی برق ناشی از بارش سنگین برف در برخی استان‌های کشور اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارها تا ساعت 10:15 امروز صبح (دیروز) می‌توان گفت در استان تهران 51 فیدر، مازندران 5 فیدر، غرب مازندران 4 فیدر، گیلان 3 فیدر، قم یک فیدر، قزوین یک فیدر، البرز 11 فیدر و در نهایت در زنجان 11 روستا از مدار خارج یا دچار قطعی برق شده‌اند.  در همین حال شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای ضمن پوزش بابت قطعی‌‌های ایجاد شده،  از شهروندان تهرانی درخواست کرد با توجه به احتمال سقوط درختان روی تأسیسات برق‌رسانی و کابل‌‌های برق و احتمال قطع برق، ضمن رعایت نکات کامل ایمنی و حریم شبکه در هنگام برف‌روبی، در صورت بروز هرگونه خاموشی موردی یا قطعی برق، موارد را به سامانه فوریت‌‌های برق ۱۲۱ اعلام کنند. در این میان، مجید بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: با کاهش دمای هوا و بارش سنگین برف در اقصی نقاط کشور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، مصرف گاز بخش خانگی به مرز نیم میلیارد مترمکعب در روز رسیده است. وی افزود: با توجه به ماندگاری سرما پیش‌بینی می‌‌شود مصرف بخش خانگی از مرز 500 میلیون مترمکعب در روز عبور کند که در این باره از مردم تقاضا داریم در مصرف بهینه گاز دقت لازم را داشته باشند. بوجارزاده ادامه داد: با توجه به پروژه‌‌های تکمیل یافته در بخش گازرسانی از جمله پروژه مهم دامغان به نکا و همچنین بخشی از خط لوله ششم سراسری، شاهد فشار مناسب گاز در مناطق شمالی و غربی کشور هستیم اما در سراسر کشور نیروهای شرکت گاز در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند. بوجارزاده تصریح کرد: در شرایط فعلی آب و هوایی و بویژه بارش برف، امکان مسدود شدن دودکش‌ها وجود دارد که از هموطنان خواهش می‌کنیم حتماً به دودکش‌ها سرکشی کنند.


بازنگری در تعرفه واردات خودروهای برقی
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از دستور شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بازنگری در تعرفه واردات خودروهای هیبریدی خبرداد. به گزارش خانه ملت، سعید باستانی از دستور محمد شریعتمداری برای بازنگری در تعرفه واردات خودروهای هیبریدی خبر داد و گفت: براساس دستور وزیر صنعت باید اقدامات کارشناسی درباره خودروهای هیبریدی، نوع خودرو و تعرفه آن انجام شود. وی با بیان اینکه این بازنگری به معنای کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی نیست، تصریح کرد: ممکن است این کارشناسان به این سمت بروند که اعلام کنند بررسی لازم را انجام داده‌اند که بر اساس آن تعرفه مناسب بوده است، بنابراین مجلس تلاش‌‌های خود را برای کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی ادامه می‌دهد.
 


Page Generated in 0/0051 sec