printlogo


کد خبر: 188072تاریخ: 1396/11/9 00:00
اخبار

ایران قویاً از تمامیت ارضی سوریه دفاع می‌کند
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران قویاً از تمامیت ارضی سوریه دفاع می‌کند، کما اینکه در طول سال‌‌های گذشته نیز یکی از اهداف ایران، دفاع از مردم و کشور سوریه بوده که در بخش‌‌‌هایی هم به نتیجه رسیده‌ایم. به گزارش فارس، علاءالدین بروجردی روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: در سفر بروکسل که به دعوت پارلمان اروپا و با حضور 12 نماینده از کشورهای مختلف از جمله اروپا انجام گرفته بود و روز گذشته به پایان رسید، دید مثبتی نسبت به آمریکا و ترامپ حتی در بین نمایندگان اروپایی ندیدم. بروجردی گفت: انتقاد به عملکرد ترامپ و سیاست داخلی و منطقه‌ای وی به امری فراگیر تبدیل شده، بنابراین آنها تلاش می‌کنند با تاثیرپذیری از رژیم صهیونیستی چهره‌ای منفی از ایران ترسیم کنند. در واقع این سناریو برگرفته از پروژه مثلث‌ اسرائیل، آمریکا و عربستان است.وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران قویاً از تمامیت ارضی سوریه دفاع می‌کند، کما اینکه در طول سال‌‌های گذشته نیز یکی از اهداف ایران، دفاع از مردم و کشور سوریه بوده که در بخش‌‌‌هایی هم به نتیجه رسیده‌ایم.رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا با این عملکرد خود نشان داد همچنان از تروریسم و ایجاد ناامنی و تجزیه کشورها حمایت می‌کند، هرچند معتقدیم به نتیجه نخواهد رسید. وی همچنین درباره حمله ترکیه به عفرین تصریح کرد: این اقدام ترکیه در واکنش به اقدامات آمریکایی‌هاست، در حقیقت آمریکایی‌ها بعد از اینکه از پروژه داعش مایوس شدند و همراه با همپیمانان خود شکست خوردند، سعی کردند با ارتش 30 هزار نفری کردی که از سوی مستشاران آمریکایی آموزش دیده‌‌‌‌اند، نسبت به تجزیه سوریه اقدام کنند.

شرط‌‌گذاری آمریکا برای ملت ایران مردود است
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در جمهوری اسلامی آحاد ملت بر این باورند مقاومت در مقابل تهدیدات خارجی کشور را از نفوذ بیگانگان محفوظ نگه داشته و مسؤولان نیز باید با تأسی از همین روش مذاکرات خود را پیش ببرند.سیدجواد حسینی‌کیا  در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره تمدید تعلیق تحریم‌‌های ایران توسط آمریکا و ارائه پیش‌شرط برای تمدید مجدد آن توسط ترامپ گفت: گذاشتن شرط برای تمدید تعلیق تحریم‌‌های جمهوری اسلامی توسط ایالات متحده از جمله ورود بیگانگان در حوزه امنیتی کشور غیرقابل پذیرش است و آمریکا و هیچ کشوری اجازه دخالت در این مسأله را ندارند. بنابراین طرح آن برای تمدید مجدد تعلیق تحریم‌ها محلی از اعراب ندارد. نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: از اول انقلاب تاکنون ایالات متحده به‌دنبال نفوذ در ایران و به‌نوعی استحاله نظام جمهوری اسلامی است که با لطف خدا و همت ملت ایران هیچ نتیجه‌ای برای آنها نداشته است. نماینده مجلس در انتقاد به زورگویی‌‌های طرف آمریکایی ادامه داد: در زمینه هسته‌ای و تصویب برجام هم آمریکا بخوبی ذات ناپاک خود را به ملت ایران نشان داد و عدم پایبندی به تعهدات خود و حتی تهدیدات روز افزون مقامات آمریکا، نفرت مردم ایران را نسبت به ایالات متحده افزایش داده است.

ادعای رژیم صهیونیستی  درباره دانش موشکی ایران
در ادامه ادعاهای بی‌اساس مقامات صهیونیستی، سخنگوی ارتش این رژیم نیز مدعی شد ایران در حال ایجاد کارگاه‌های ساخت موشک در لبنان است. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اورشلیم‌پست، رونن مانلیس، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته گفت اگر ایران موشک‌های دقیق خود را در لبنان توسعه دهد، ممکن است جنگی میان اسرائیل و لبنان آغاز شود. وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود گفت: دیگر موضوع انتقال تسلیحات، کمک مالی یا مشاوره مطرح نیست. ایران عملا یک شعبه جدید در لبنان ایجاد کرده است. ایران اینجا است. این مقام صهیونیست مدعی شد حزب‌الله نیز ظرفیت‌های نظامی خود را بالا برده است. اکنون ثابت شده است حزب‌الله به عنوان بازوی عملیاتی ایران عمل می‌کند. مقامات صهیونیستی پیش از این نیز چنین ادعاهایی را مطرح کرده بودند، در حالی که مقامات کشورمان همواره این ادعاها را رد می‌کنند و آن را بی‌اساس و ساختگی می‌دانند.


Page Generated in 0/0058 sec