printlogo


کد خبر: 188082تاریخ: 1396/11/9 00:00
جزئیات جدید از درگیری نیروهای سپاه پاسداران با عناصر داعش در غرب کشور منتشر شد
وعده نچیروان

گروه سیاسی: جزئیات جدیدی از درگیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عناصر گروهک تروریستی داعش در غرب کشور منتشر شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، روز شنبه بود که روابط عمومی قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از رصد دقیق اطلاعاتی یک تیم تروریستی ۲۱ نفره از گروهک تکفیری داعش که در منطقه غرب کشور وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده بودند، توسط نیروهای قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه خبر داد و اعلام کرد اعضای این گروهک تروریستی تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفتند و سرانجام صبح روز شنبه درگیری با آنها آغاز شد. قرارگاه نجف اشرف در اطلاعیه خود ضمن اشاره به ادامه درگیری‌ها با این گروهک تروریستی، از دستگیری اکثریت تروریست‌ها خبر داد. ساعاتی پس از این اطلاعیه، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۰:۳۰ به ارائه توضیحاتی درباره این عملیات پرداخت. او درباره درگیری قرارگاه نجف این نیرو با تیم تروریستی تکفیری داعش در غرب کشور، اظهار داشت: در پی اطلاعات دریافتی مبنی بر تصمیم داعش برای اعزام تیم‌‌های تروریستی به داخل جمهوری اسلامی جهت اقدام تروریستی در مناطق مرزی و مرکزی کشور، واحدهای اطلاعات قرارگاه نجف اشرف سپاه اقدام لازم را برای اشراف بر این گروه تروریستی از چند روز قبل آغاز کرده و صبح امروز (شنبه) اشراف کامل بر این گروه پیدا کردند.
وی با بیان اینکه در عملیات دقیق تعقیب و مراقبت پیش از ظهر امروز(شنبه) این گروه تروریستی در منطقه «بمو» در منطقه غرب کشور توسط نیروهای قرارگاه نجف اشرف محاصره شد، گفت: در عملیات ظهر امروز در غرب کشور ۱۶ تروریست دستگیر شده و تعدادی نیز معدوم شدند؛ ۲ نفر دیگر متواری شدند که در محاصره نیروهای قرارگاه نجف اشرف قرار دارند. سردار پاکپور در ادامه از شهادت ۳ نفر از نیروهای قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه در این عملیات خبر داد.
جزئیات بیشتر درباره این عملیات را روز گذشته عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور ارائه داد. او در حاشیه پنجمین جلسه مشترک شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور از دریافت گزارش‌های مستمر درباره ورود تیم‌‌های تروریستی به کشور خبر داد و گفت: مرتب گزارش‌هایی درباره ورود تیم‌های عملیاتی به کشور داشتیم که با اشراف نیروهای اطلاعاتی و نظامی توانسته‌ایم به‌موقع و سریع با آنها برخورد کنیم. دیروز (شنبه) نیروهای سپاه با همکاری وزارت اطلاعات یک تیم عملیاتی را شناسایی کرده بودند و این تیم در کمین نیروهای سپاه قرار گرفت. وی افزود: ۱۶ نفر از این نیروها در درگیری مجبور به تسلیم شدند و یک نفر از آنها به هلاکت رسید. وزیر کشور خاطرنشان کرد: نیروهای ما در تعقیب 4 نفر از افراد این تیم عملیاتی هستند و امیدواریم با آنها برخورد داشته باشند. رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه در حوزه امنیتی به کمک مردم نیازمندیم، اظهار کرد: همکاری بسیار خوبی در مرزها وجود دارد و با رصد مستمر و هوشیاری نیروهای نظامی و اطلاعاتی در داخل و خارج مرزها توانسته‌ایم کنترل خوبی در این مناطق داشته باشیم اما ما به اطلاع مردم هم نیازمندیم. مردم در هر نقطه از کشور اگر با موارد مشکوک مواجه شدند یا اخباری به دست‌شان رسید که دال بر گزارش امنیتی بود، حتما به مسؤولان بویژه مسؤولان اطلاعاتی گزارش دهند تا کشور را از تهدید دشمن نجات دهیم. رحمانی‌فضلی در پایان گفت: در این عملیات 3 نفر از نیروهای ما از جمله یک پاسدار و 2 بسیجی به شهادت رسیدند.
شهادت سرگرد احمد شوهانی
ساعاتی پس از انتشار این خبر، روابط عمومی  سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد یکی از شهدای این عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرگرد پاسدار احمد شوهانی است. در اطلاعیه سپاه همدان آمده است: پاسدار «احمد شوهانی» که از نیروهای گردان تکاور تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان و از مدافعان حرم آل‌الله بود، روز شنبه 7 بهمن ماه در درگیری با داعش و در حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه مرزی ازگله به شهادت رسید. او که به‌تازگی مسؤولیت محور نیروها در منطقه مرزی ازگله را بر عهده گرفته بود، پیش از این 4 بار برای دفاع از حرم آل‌الله به سوریه اعزام شده بود. آنگونه که پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان  به نقل از سردار مهدی فرجی جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اعلام کرده مراسم استقبال از پیکر مطهر این شهید والامقام روز گذشته 8 بهمن‌ماه ساعت 16 در شهرستان نهاوند از میدان بسیج به سمت سپاه نهاوند با حضور مردم شهیدپرور نهاوند برگزار شد.
وی یادآور شد: همچنین مراسم وداع با پیکر مطهر شهید «شوهانی» نیز شامگاه یکشنبه ساعت 20:30 در مسجد شهید حیدری(جوانان) شهر نهاوند با حضور مسؤولان، خانواده‌ شهید و اقشار مردم برگزار شد. سردار فرجی عنوان کرد: مراسم تشییع شهید «احمد شوهانی» روز دوشنبه 9 بهمن‌ماه ساعت 9:30 صبح در شهرستان نهاوند از مقابل سپاه ناحیه نهاوند به سمت چهارراه معلم این شهر برگزار شده و بعد از تشییع، پیکر مطهر این شهید والامقام به زادگاهش برزول منتقل شده و در گلزار شهدای شهر برزول
خاکسپاری می‌شود.
2 عملیات یک هفته پس از هشدار ایران
در یک هفته اخیر این دومین باری است که گروهک‌‌های تروریستی تلاش می‌کردند از اقلیم کردستان وارد مرزهای غربی کشور برای عملیات تروریستی شوند. نخستین بار چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه بود که وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از ضربه به یک تیم تروریستی در غرب کشور خبر داد. در این اطلاعیه آمده بود سربازان گمنام
امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان کردستان در ادامه ضربه به تیم‌های تروریستی، تجهیزات و ابزار لازم برای ساخت چندین بمب شامل ماده منفجره، تی‌ان‌تی و سی‌4، کیت‌های انفجاری و 150 چاشنی الکترونیکی متعلق به یکی از گروهک‌های تجزیه‌طلب تروریست را در مریوان کشف و ضبط کردند. در اطلاعیه وزارت اطلاعات تاکید شده بود این تروریست‌ها از اقلیم کردستان به داخل خاک ایران به منظور انجام عملیات ایذایی و انفجاری وارد شده بودند. در تازه‌‌‌‌‌ترین اقدام نیز تروریست‌‌های داعش از خاک اقلیم کردستان وارد خاک ایران شدند که هوشیاری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث شد این تروریست‌ها در منطقه ازگله شهرستان ثلاث باباجانی دستگیر شوند. استفاده تروریست‌ها از خاک اقلیم کردستان برای ورود به ایران و انجام عملیات تروریستی در شرایطی صورت می‌گیرد که اول بهمن‌ماه نچیروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان به ایران سفر کرده بود و مقامات ایرانی به طرف کرد درباره اینگونه عملیات‌ها از داخل خاک اقلیم علیه ایران هشدار داده بودند. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار بارزانی به صراحت گفته بود امنیت خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و اینکه برخی گروه‌های ضدانقلاب با استفاده از سرزمین‌های کردی، سربازان و شهروندان ما را ترور کنند و به مناطق تحت تسلط اقلیم بازگردند و سپس در کمال وقاحت در مصاحبه با رسانه‌های رسمی کردی مسؤولیت آن را به‌عهده بگیرند به هیچ وجه قابل تحمل نیست. بارزانی نیز  قول داده بود «از همه توان خود برای جلوگیری از تهدیدات امنیتی علیه ایران استفاده» کند اما با این حال باز هم به نظر می‌رسد تروریست‌ها همچنان اقلیم کردستان را مامنی برای طراحی عملیات  علیه ایران می‌دانند.


Page Generated in 0/0078 sec