printlogo


کد خبر: 188110تاریخ: 1396/11/10 00:00
اخبار

عبور از زلاتان!
جاناتان جانسون: ادینسون کاوانی توانست از رکورد زلاتان ابراهیموویچ عبور کند و بهترین گلزن تاریخ پاری‌سن‌ژرمن شود. او 157امین گل خود را در بازی مقابل مون‌پولیه به ثمر رساند. این مهاجم اهل اروگوئه که در سال 2013 با قیمت 64 میلیون یورو از ناپولی به پی‌اس‌جی پیوست، گل اول بازی را در دقیقه 11 زد. کاپیتان تیاگو سیلوا، نیمار و آدرین رابیو همه در این گل نقش داشتند اما در نهایت رابیو بود که پاس گل را به ال‌ماتادور داد و او هم رکورد گلزنی را شکست. کاوانی که این رکورد را با 229 بازی به دست آورد، پس از این گل به‌ حدی شادمان بود که پیراهنش را از تن درآورد و اخطار گرفت.
او پس از بازی گفت: «اینکه نامم در تاریخ این باشگاه، تیم و این هواداران نوشته شود، فوق‌العاده است. راستش را بگویم خیلی خوشحالم که اینجا گل زده‌ام. امیدوارم به همین ترتیب ادامه دهم و بتوانم حتی بیش از پیش به پی‌اس‌جی کمک کنم. عشق من به هواداران واقعا زیباست و من را به پیش می‌راند. ما باید حداکثر استفاده را از این علاقه داشته باشیم. در زندگی زیاد پیش نمی‌آید که چنین محبتی به شما شود. من خوشحالم که اینجا هستم و امیدوارم سال‌های سال اینجا بمانم».
زلاتان که سال 2016 پس از 4 سال حضور در پی‌اس‌جی به‌ صورت آزاد به منچستریونایتد پیوست، 156 گل در 180 مسابقه زده بود. توماس مونیه که در این بازی گل آنخل دی‌ماریا‌ را ساخت، از کاوانی ستایش کرد: «امیدوار بودم او اینجا از فرصتش استفاده کند. او به دایره محدودی از بازیکنان می‌پیوندد که شهرت جهانی دارند. او جزو بهترین‌هاست. افتخار می‌کنم که کمی در این رکورد او نقش داشته‌ام».
آدرین رابیو هم از اینکه کاوانی به این رکورد رسیده خوشحال بود: «ما واقعا برای ادینسون خوشحالیم. مدتی بود که او در آستانه شکستن رکورد بود و می‌دانستیم این اتفاق خواهد افتاد. من به او پیش از مسابقه گفتم او در این بازی رکورد را خواهد شکست. خوشحالم که این اتفاق برایش افتاد. مردم واقعا او را دوست دارند. او انسان واقعا خوبی است و برایش خیلی خیلی خوشحالم».
کاوانی در بازی با مون‌پولیه، در یک صحنه پنالتی توپ را به نیمار سپرد تا او آن را بزند. نیمار هم توپ را به ثمر رساند و نتیجه بازی را 2 بر صفر کرد. ضربات پنالتی در پاری‌سن‌ژرمن، از زمان آمدن نیمار جنجال‌ساز بوده است و او با کاوانی بر سر زدن این ضربات مشکل داشته است. این بار بازیکن شماره 9 حاضر شد اجازه دهد بازیکن شماره 10 پنالتی را بزند. این دوهزارمین گل پاری‌سن‌ژرمن در ورزشگاه پارک دپرنس بود. کاوانی درباره اینکه پنالتی را به نیمار سپرد، گفت: «زندگی همین است، گاهی بهتر است بخشنده باشید تا گیرنده».
کاوانی در فصل پیش در 36 بازی لیگ 35 گل زد. او در این فصل در 22 بازی 21 گل زده و به دنبال رکوردی جدید است. او می‌خواهد در یک فصل لیگ یک فرانسه 40 گل به ثمر برساند؛ اتفاقی که از فصل 71-1970 تاکنون روی نداده است. در آن هنگام، یوسیپ اشکوبلار 44 گل برای مارسی به ثمر رساند.
 
 
تنها امید رئال برای به خدمت گرفتن نیمار
با اظهارات روز یک شنبه ناصر الخلیفی مشخص شد که پی‌اس‌جی هرگز حاضر به مذاکره برای فروش نیمار نیست. نیمار همچنان گزینه شماره اول رئال برای تقویت خط حمله در تابستان آتی است ولی جذب این فوق‌ستاره برزیلی بسیار دشوار به نظر می‌رسد. مصاحبه‌ای از ناصر الخلیفی، مدیر قطری پی‌اس‌جی منتشر شد که او در آن تاکید داشت نیمار به هیچ وجه به رئال نخواهد رفت و شایعات جدایی او در انتهای فصل کذب محض است. اوضاع برای رئال زمانی بدتر می‌شود که بدانیم نیمار رقم فسخ قرارداد هم ندارد و این یعنی اگر رئال خواهان جذب او است، باید مستقیما با پی‌اس‌جی وارد مذاکره شود. با توجه به مصاحبه الخلیفی واضح است که باشگاه پاریسی هرگز حاضر نمی‌شود برای فروش نیمار با رئال پای میز مذاکره بنشیند. طبق ادعای آ.اس، مدیران رئال حالا چشم امید به خود نیمار دارند. اختلافات ریز و درشت او با برخی بازیکنان پی‌اس‌جی و نیز اونای امری از یک طرف و نارضایتی او از بازی در لیگ فرانسه می‌تواند بهانه‌های خوبی برای شورش او در تابستان آینده باشد؛ همان سیاستی که مدیران بارسا برای جذب دمبله و کوتینیو به کار برده و در نهایت نیز موفق به جذب هر دو بازیکن شدند. اگر نیمار کاملا نسبت به جدایی و انتقال به رئال متقاعد شود، تنها راه راضی کردن الخلیفی می‌تواند شورش او و خودداری از حضور در تمرینات پیش‌فصل پی‌اس‌جی باشد. این تنها حربه موجود برای رئالی شدن نیمار است.

Page Generated in 0/0058 sec