printlogo


کد خبر: 188188تاریخ: 1396/11/11 00:00
بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی عامل نارضایتی مردم

محمد زینالی: چندی پیش در برخی شهرهای کشور مردم به دلیل گرانی و مشکلات معیشتی به خیابان‌ها آمده و دست به اعتراض قانونی زدند ولی در این میان دشمنان خارجی و فتنه‌گران داخلی از این موضوع سوءاستفاده کرده و سعی کردند مردم را علیه نظام تحریک کرده و جریان فتنه 88 را بار دیگر احیا کنند.
در اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است: «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به‌شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است»؛ این یعنی مردم حق‌دارند به‌طور قانونی اعتراض کرده و از مسؤولان مطالبه‌گری کنند ولی اینکه عده‌ای به بهانه اصلاح وضع موجود، دست به اغتشاش زده و کشور را به آشوب بکشند، هیچ‌گونه توجیه قانونی و عقلانی ندارد.
ما در جایگاه رسانه و به‌عنوان تریبون بیان مشکلات مردم، از کسانی که مشکلات معیشتی داشته و برای احقاق حق خودشان دست به اعتراض زده و خواستار رسیدگی به وضع نابسامان اقتصادی کشور از سوی دولتمردان شدند، دفاع می‌کنیم و باید دولتمردان و مسؤولان امر نیز این را بدانند و درک کنند که تنها راه‌حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، اقدام و عمل به بحث اقتصاد مقاومتی است که رهبر انقلاب سال‌هاست بر این موضوع تأکید ویژه‌ای دارند.
عده‌ای غربگرا در این میان سعی می‌کنند با ایجاد تنش‌های قومی، اقتصادی، سیاسی و... مملکت را متلاشی کنند. این افراد فکر می‌کنند با ریختن به خیابان‌ها و توهین به آرمان‌های انقلاب، می‌توانند نظام را متضرر کرده و حکومت جایگزین به‌وجود بیاورند ولی باید به آنان گفت صبر طلایه‌داران این مملکت، صبری استراتژیک است، چون آنان امامی دارند که منتظرند او حکم جهادشان دهد و باید منافقین داخلی بهراسند از روزی که صبر مردم انقلابی ایران، لبریز شود.
اگر امروز به بحث اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشانده می‌شد، این اتفاقات پیش نمی‌آمد و فرصت دست منافقین و دشمنان نمی‌افتاد، لذا نباید مسؤولانی را بخشید که به مردم خیانت کرده و طوری القا کردند که باعث‌وبانی مشکلات اقتصادی کشور، تحریم و عدم رابطه با غرب است! برجام را به‌وجود آوردند و امروز بعد از گذشت مدت‌ها از این توافقنامه بی‌فرجام، می‌بینیم کلید حل مشکلات کشور، ارتباط با غرب و فرعون‌های زمان نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی تنها راه‌ چاره برای گذر از این مشکلات است.
وقتی دولت آقای روحانی درباره رفاه مردم هیچ قدم مثبتی برنمی‌دارد نتیجه‌اش می‌شود اینگونه اعتراضات که دشمنان از آن به نحو احسن علیه نظام و انقلاب استفاده می‌کنند ولی آقایان این را بدانند که ما خوب بلدیم اینگونه تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و اجازه نمی‌دهیم این انقلاب که ثمره خون 300 هزار شهید است، با این ترقه‌بازی‌ها به دست نااهلان بیفتد.
اینکه بگوییم اعتراضات مردم کاملاً غیرطبیعی است کاملاً اشتباه کرده‌ایم، لذا با عنایت به برخی مسائل می‌توان به این موضوع پی برد که صبر مردم لبریز شده است؛ از یک‌ طرف اخبار حقوق‌های نجومی، اختلاس‌های هزاران میلیاردی و... و از سوی دیگر با دولتی طرف هستیم که به‌جای پاسخگویی به مشکلات مردم و برخورد با نجومی‌بگیران، آنان را ذخایر انقلاب(!) عنوان کرده و برخی مسؤولانش زندگی اشرافی دارند و در شرایطی که برخی از آنان هزاران میلیارد سرمایه داشته و فرزندان‌شان در خارج از کشور تحصیل و زندگی می‌کنند، چگونه می‌توانند درد مردم را درک کنند؟ باید بپذیریم مردم ایران بصیرت والایی دارند و با دیدن این مسائل احساسات‌شان جریحه‌دار می‌شود و در این صورت پرخاش آنان غیرطبیعی نیست.
در پایان امید است دولتمردان به‌جای شعارپراکنی و انداختن مشکلات گردن دولت‌های قبلی، کمی به خود آمده و گرهی از مشکلات مردم را باز کنند و این را یادشان نرود که تنها راه‌حل مشکلات کشور عمل به مقوله اقتصاد مقاومتی است و از کوتاه آمدن در مقابل دشمن هیچ خیری عاید کشور نمی‌شود.


Page Generated in 0/0056 sec