printlogo


کد خبر: 188205تاریخ: 1396/11/11 00:00
اخبار

همه ثروتمندان روسیه  در لیست تحریم‌های آمریکا
پوتین: خیلی ناراحتم  که نام من نیست!
دولت آمریکا با انتشار اسامی افرادی که می‌توانند در لیست تحریم‌های این کشور قرار بگیرند، عملا اقتصاد روسیه را هدف قرار داده است. در این لیست که با نام «گزارش کرملین» سه‌شنبه توسط وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده نام ۹۶ نفر از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران روسی به چشم می‌خورد. نام تمام این افراد در میان ثروتمندان جهان در لیست موسسه فوربس قرار دارد که تاثیر بسزایی در اقتصاد جهانی دارند. این اسامی دقیقا مطابق لیست میلیاردرهای روسی است که در ماه مارس ۲۰۱۷ میلادی توسط مجله فوربس منتشر شده است. مقامات روسیه انتشار چنین اخباری را در راستای ضربه زدن به روند انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور دانسته‌اند تا افکار عمومی را نسبت به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور کنونی روسیه که بالاترین شانس پیروزی را در این دوره از انتخابات دارد، بدبین کنند. در واکنش به این اقدام آمریکا، ولادیمیر پوتین در نشست با نمایندگان ستادهای انتخاباتی خود در مسکو تأکید کرد فهرست جدیدی که آمریکا تحت عنوان «فهرست کرملین» منتشر کرده و تحریم‌هایی را علیه این فهرست اعلام کرده، به روابط میان مسکو و واشنگتن آسیب خواهد رساند. رئیس‌جمهوری روسیه در جمع نمایندگان ستادهای انتخاباتی خود در مسکو به حالت تمسخر گفت: «خیلی ناراحتم که نام من در این فهرست کرملین نیست.»‌ پوتین ادامه داد: «این اقدام آمریکا اقدامی خصمانه است که روابط میان 2 کشور را خدشه‌دار خواهد کرد».


چرا همسر رئیس‌جمهور آمریکا  او را در سفر اروپا همراهی نکرد؟
خشم ملانیا از ترامپ
ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا بعد از آنکه از طریق اخبار فهمید شوهرش به بازیگران فیلم‌های مستهجن حق‌السکوت پرداخت کرده خیلی جا خورد و واکنشی عصبی نشان داد. با آنکه ترامپ از همسرش خواسته خونسردی خود را حفظ کند تا توجهات به سمت کاخ سفید جلب نشود اما عدم همراهی ملانیا با رئیس‌جمهور آمریکا در سفر اروپا بویژه در داووس به چشم رسانه‌ها آمد.  مسؤولان دفتر بانوی اول مدعی شدند ملانیا به داووس نرفت تا بر وظایف خانوادگی‌اش تمرکز کند اما نیویورک‌تامیز فاش کرده که او در تمام این مدت در ملک شخصی «ماره آ لاگو» فلوریدا وقتش را در سالن‌های ماساژ گذرانده تا بتواند اعصابش را آرام کند. عصبانیت ملانیا وقتی مضاعف شد که فهمید شوهرش درست زمانی که او برای زایمان پسرش بارون آماده می‌شد با یک هنرپیشه فیلم‌های مستهجن رابطه داشت است. وال‌استریت‌ژورنال چند هفته قبل ادعای پرداخت مبلغ ۱۳۰ هزار دلاری به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن به نام «استورمی دنیلز» را از طرف ترامپ فاش کرد. استورمی در ازای این پول نباید از رابطه‌اش با ترامپ که سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاد
حرفی می‌زد.

استعفای مقام ارشد اف‌بی‌آی
اندرو مک کیب، قائم‌مقام رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از سمت خود استعفا کرده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های گذشته مک کیب را هدف انتقاد قرار داده بود. مک کیب پس از برکناری جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی در سال گذشته، موقتا ریاست آن را برعهده گرفت و در تحقیقات نماینده ویژه وزارت دادگستری درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم نقش داشته است. واشنگتن‌پست هفته گذشته در گزارشی نوشت ترامپ از ارتباطات همسر مک کیب با هیلاری کلینتون ابراز ناخرسندی کرده بود. جمهوری‌خواهان به خاطر همین ارتباطات، اندرو مک کیب را به جانبداری سیاسی در تحقیقات مربوط به پرونده روسیه متهم کرده‌اند.
 


Page Generated in 0/0055 sec