printlogo


کد خبر: 188206تاریخ: 1396/11/11 00:00
چهارگوشه

تدابیر امنیتی توسط مزدوران آل‌خلیفه در الدراز تشدید شد
صدور حکم بازرسی منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم
با گذشت یک روز پس از تأیید حکم لغو تابعیت رهبر معنوی انقلاب بحرین، نیروهای امنیتی رژیم حاکم تدابیر امنیتی در اطراف منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را در الدراز تشدید کردند. نیروهای امنیتی همچنین حکم دیوان عالی بحرین را که دوشنبه صادر شده به منزل وی تحویل دادند. منابع بحرینی گزارش دادند که طبق حکم مکتوب ارائه شده به منزل آیت‌الله، موارد زیر تأیید شده است: ـ حکم حبس تعلیقی یکساله آیت‌الله - جریمه نقدی که متهمان پرونده (آیت‌الله و 2 کارمند دفتر وی) بدان محکوم شده‌اند. مبلغ این جریمه ٣٠٠ هزار دینار بحرینی (معادل تقریبا یک میلیون دلار) است. - مصادره اموال. این اموال شامل تمام وجوهات شرعی (خمس) است که در 2 حساب بانکی رسمی موجودند (حدود ٩ میلیون دلار) و همچنین 2 ساختمان که در یکی از آنها طلاب حوزه‌های علمیه و در دیگری فقرای سادات ساکن هستند. - تأیید حکم سلب تابعیت آیت‌الله. شبکه تلویزیونی العالم نیز گزارش داد دستگاه‌های امنیتی رژیم آل‌خلیفه حکم دادگاه  را برای بازرسی و تفتیش خانه آیت‌الله عیسی قاسم مرجع شیعیان این کشور دریافت کرده‌اند.

بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در اردن
 رسانه‌های اسرائیلی دیروز گزارش دادند که سفارت این رژیم در امان، پایتخت اردن بازگشایی شده است. طبق این گزارش، کارکنان سفارت بازگشته‌اند بدون اینکه سفیر جدیدی به جای «عینات شلاین» سفیر سابق رژیم صهیونیستی تعیین شود. اخیرا دولت اردن اعلام کرد رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای ضمن عذرخواهی از حادثه سفارت این رژیم در امان متعهد شد که غرامتی را به دولت اردن بابت کشته‌شدن 2 شهروند این کشور پرداخت کند. پیش از این دولت اردن اعلام کرده بود تغییر سفیر اسرائیل در امان از جمله شروط بازگشایی سفارت است.

آمریکا در صدد تحریم ترکیه است
گزارش جدید سازمان «هریتج» ترکیه حاکی از آن است که خرید قریب‌الوقوع سامانه‌های اس 400 آنکارا از روسیه احتمالاً تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه آنکارا را به همراه خواهد داشت. در این گزارش آمده است:‌ «نگرانی‌هایی مبنی بر آن وجود دارد که این توافق احتمالا تحریم‌های آمریکا در سال 2018 طبق «قانون مبارزه با رقبای آمریکا از طریق تحریم» که در آگوست 2017 به امضا درآمده است را به همراه داشته باشد. دسامبر گذشته، روسیه و ترکیه، توافقی را برای فراهم آوردن سامانه‌های موشک دفاع هوایی  اس 400 روسیه برای ترکیه به امضا درآوردند.

فتوای مفتی سعودی:
تماشای فوتبال برای زنان حرام است
فتوای ضد فوتبال یک مفتی سعودی باعث شد رژیم عربستان که بشدت به فوتبال دل بسته است خطبه‌خوانی او را ممنوع اعلام کند. شیخ سعد الحجری، رئیس سابق فرامین مذهبی در فرمانداری استان عسیر عربستان، تماشای فوتبال از تلویزیون را برای زنان حرام اعلام کرد. او در یک بحث‌ جنجالی مذهبی علت حرام بودن فوتبال برای زنان از زاویه نگاه وهابیت را جذب شدن نگاه‌های آنان به  اندام بازیکنان فوتبال بیان کرد.علاوه بر این تماشای فوتبال توسط زنان را بی‌فایده خواند و گفت زنان باید از خدا بترسند و از تماشای فوتبال و بدن بازیکنان مرد شرم کنند.البته این فتوای جنجالی در سال ۲۰۱۵ در یوتیوب منتشر شده بود اما در هفته‌های گذشته به واسطه یک موج خبری جدید در شبکه‎های اجتماعی جلب نظر کرد. حتی پیش از الحجری چند تن از مفتیان وهابی کل ورزش فوتبال را حرام دانسته و ادله‌ای عجیب در این باره آورده بودند که بسیار شبیه نظر مفتی‌های داعشی درباره حرمت فوتبال بود. البته افکار و صحبت‌های عجیب الحجری برای عربستانی‌ها چندان هم غافلگیرکننده نیست. او سال گذشته نیز با رانندگی زنان مخالفت کرده بود، چرا که معتقد است مغز زنان یک‌چهارم مغز مردان است؛ حال آنکه رژیم سلمان و پسرش در اقدامی نمایشی رانندگی زنان را در کنار بسیاری از کارهای دیگر که پیش از این در حجاز حرام تصور می‌شدند به نشانه اصلاحات غربی آزاد کرده‌اند. به همین دلیل رژیم ریاض فعلا دستور به بستن دهان الحجر  داده و خطبه خواندن را برای او غیرمجاز شمرده است.


Page Generated in 0/0074 sec