printlogo


کد خبر: 188213تاریخ: 1396/11/11 00:00
اخبار

نفس راحت رئال
بن هیوارد: رئال‌مادرید همان تیم همیشگی شده؛ تیم زین‌الدین زیدان 4 بر یک در مستایا برابر والنسیا به پیروزی رسید و سفیدها از این بازی که نشان داد شاید همه چیز در این فصل برای‌شان تمام نشده باشد، روحیه گرفتند.
باخت 2 بر یک چهارشنبه برابر لگانس که باعث کنار رفتن از جام حذفی شد، آخرین پرده از نمایش فاجعه‌بار این فصل مدافع عنوان قهرمانی اروپا و اسپانیا بود. رئال به خاطر فاصله 19 امتیازی با بارسلونای صدرنشین باید تمرکز خود را روی جام حذفی قرار می‌داد اما زیدان ریسک کرد، به بازیکنان کلیدی خود استراحت داد و تیمش
حذف شد.
کریستیانو رونالدو یکی از ستاره‌های تیم بود که در بازی جام حذفی حضور نداشت و بعد از شکست، فروتنانه از هواداران خواست تیم را حمایت کنند. رونالدو که در برد 7 بر یک هفته قبل مقابل دپورتیوولاکرونیا 2 گل زده بود، 2 گل دیگر هم در مستایا زد تا فشار را از روی تیمش و زیدان بردارد. هر دو از روی نقطه پنالتی با خطای مارتین مونتویا بود که باعث شد سفیدها نفس راحتی بکشند. بعد از آن البته کار آسانی نداشتند. والنسیا زیر نظر مارسلینو گارسیا تورال تیم جذابی شده و تمام تلاشش را برای بازکردن دروازه میهمان انجام داد، رئال هم با جان‌سختی می‌جنگید و بویژه کیلور ناباس الهام‌بخش تیمش برای ناکام کردن میزبان بود.
رئال برای نخستین بار بعد از باخت 3 بر 2 فصل قبل برابر بارسلونا از گرت بیل، کریم بنزما و رونالدو همزمان استفاده می‌کرد اما مارکو آسنسیوی تعویضی در فاصله 6 دقیقه مانده به پایان پاس گل سوم را به مارسلو داد تا خیالش از پیروزی راحت شود. تونی کروس هم گل چهارم را زد.
رونالدو، مارسلو و کروس در بازی چهارشنبه روی نیمکت هم نبودند تا رئال به قول روزنامه مارکا در«مضحک‌ترین شب دوران مربیگری زیدان» از جام حذفی کنار برود. تا قبل از پایان سال قبل همه چیز برای مربی فرانسوی خوب پیش رفته بود، او تیم را به افتخار بی‌سابقه 2 قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان و همچنین نخستین قهرمانی بعد از 5 سال رساند اما فرم ضعیف لالیگا و شکست در جام حذفی به این معناست که او تحت فشار زیادی قرار دارد.
در این میان به نظر می‌رسد بازیکنان آماده مبارزه هستند. رئال در بازی مستایا گاهی بر شانس خود سوار شد اما در واقع سختکوشی و مقاومت این تیم بود که باعث شد از ورزشگاه سخت مستایا جان سالم به در برند. رونالدو گفته بود خود و هم‌تیمی‌هایش مبارزه می‌کنند و درست گفته بود. حرف‌های رونالدو در مصاحبه با رسانه‌های چینی درباره ماندنش در رئال و عشقی که به این باشگاه دارد و تلاش تیم برای رسیدن به قهرمانی لیگ قهرمانان که بزرگ‌ترین جایزه است، مثل یک موسیقی آرامش‌بخش در گوش‌های زیدان بود.
شاید مربی‌های دیگر بعد از چنین افت فاحشی اینطور مورد حمایت تیم‌شان قرار نگیرند اما زیدان به خاطر روزهای بازی‌اش همچنان در رئال اسطوره است و به خاطر 2 قهرمانی اروپا و 6 جام دیگر بشدت مورد تحسین و تمجید و البته حمایت باشگاه قرار گرفته. رئال با این پیروزی حالا فقط 2 امتیـاز از والنسیای رده سومی عقب است با
یک بازی کمتر.
حالا پیشرفت در جدول لالیگا یک اولویت است و با توجه به فرم خوب رونالدو این تیم یک بار دیگر امیدوار شده بتواند در لیگ قهرمانان هم پاری‌سن‌ژرمن را شکست دهد اما شاید مهم‌تر از هر چیز حمایت بازیکنان تیم از مربی‌شان باشد، ضمن اینکه فرآیند ترمیم هم رسما شروع شده است. رئال‌مادرید دوباره همان تیم همیشگی شده است.


مسی در لیگ MLS؟
احتمال حضور مهاجم بارسلونا در سال‌های آینده در لیگ MLS وجود دارد. لیونل مسی پس از معرفی باشگاه جدید دیوید بکام در لیگ MLS آمریکا برای سال ۲۰۲۰ به بازیکن پیشین تیم‌ملی انگلیس تبریک گفت‌ و به تجربه بازی در این رقابت‌ها اشاره کرد. مهاجم بارسلونا از طریق یک ویدئو که در اینستاگرام منتشر شد به بکام گفت‌: کسی چه می‌داند شاید چند سال دیگر تماسی وجود داشته باشد. می‌توان تصور کرد ستاره آرژانتینی چند سال دیگر در آمریکا پا به توپ شود. او اکنون در بارسلونا موفق عمل کرده و در فصل جاری در ۲۱ هفته‌ ۲۰ گل به ثمر رسانده است. مسی ۱۰ پاس گل نیز داده است.


Page Generated in 0/0050 sec