printlogo


کد خبر: 188264تاریخ: 1396/11/12 00:00
مسافران همچنان سرگردانند
آقای وزیر، نگران فرودگاهیم!

گروه اقتصادی: بی‌تدبیری در مدیریت بحران و سرگردانی مسافران در فرودگاه امام صحنه‌های زشت و زننده‌ای را در این فرودگاه بین‌المللی رقم زد. به گزارش «وطن‌امروز»، با وجود گذشت 3 روز از پایان بارش برف، مسافران بسیاری در فرودگاه امام دچار مشکل هستند تا شاهد یک بی‌نظمی و تشویش کم‌سابقه در این فرودگاه باشیم. این در حالی است که وزیر راه روز یکشنبه به مقاله‌نویسی رو آورد و در مقاله‌ای با عنوان «نگران ایرانم» یکی از دلایل ایجاد بحران برفی در جاده‌ها را فرهنگ عمومی رانندگی دانست. برخلاف نظر وزیر راه، بحران برفی به سایر حوزه‌های راه کشور کشیده شد و بی‌مدیریتی فراوانی را در فرودگاه‌ها شاهد بودیم. فرودگاه امام بدترین روزهای خود را در هفته جاری سپری کرد و اعتراض مسافران باعث خلق صحنه‌هایی زننده و زشت شد. ادامه مشکلات مسافران حتی موجب شد رئیس سازمان بازرسی به این مساله ورود کند و به صورت سرزده به این فرودگاه برود. رئیس سازمان بازرسی در بازدید از فرودگاه امام خمینی(ره)، پای سخنان مردم درباره مشکلات فرودگاه نشست و دستور رسیدگی داد. اطلاع‌رسانی نامناسب موجب شده مسافران سردرگم شوند و ندانند که پرواز آنها با چند روز و چند ساعت تاخیر انجام می‌شود و به همین علت بسیاری از مسافران تا 3 روز در فرودگاه امام خوابیده‌اند! فرودگاه امام خمینی‌(ره) در جدیدترین اطلاعات خود اعلام کرده که پروازها در این فرودگاه در جریان است و دلیل تجمع مسافران آن نه مشکلات فرودگاهی که مشکلات ایرلاین‌ها در نهایی کردن مقدمات پرواز بوده است. این فرودگاه همچنین گفته تمام امکانات برای استراحت مسافران در نظر گرفته شده و به مسافران غذای رایگان ارائه شده است.  یکی از مسافران در گفت‌وگو با مهر با تشریح اوضاع فرودگاه اظهار داشت: هیچ‌چیز در فرودگاه سر جای خود نیست، نه مدیر پرواز، نه مسؤول فنی، نه دفتر ایرلاین، نه ترافیک هوایی، نه گیت، نه چکینگ و نه اینکه آب و غذا پخش می‌کنند، کسی هم به مردم پاسخگو نیست. وی افزود: زیرانداز را به مردم ۲۰ هزار تومان می‌فروشند، کارتن را برای خواندن نماز ۵۰۰۰ تومان می‌فروشند، کافی‌شاپ فرودگاه نیز ۲۰ الی ۴۰ هزار تومان بالاتر از قیمت‌های معمول اجناس خود را به فروش گذاشته است. فرد سرگردان دیگری نیز که همراه با فرزند کوچک خود در فرودگاه حضور داشت، گفت: من از زنجان با این جاده خراب آمده‌ام و قرار بود ساعت ۱۱ به بعد پروازها انجام شود، اما ساعت ۱۶ به من پیامک لغو پرواز را داده‌اند. وی از برخورد بد مسؤولان شرکت هواپیمایی گلایه داشت و افزود: متولیان می‌گویند ربطی به ما ندارد، پرواز لغو شده و هر کاری می‌خواهید بکنید، درحالی‌که آنها وظیفه ‌دارند زمانی که بلیت را می‌فروشند، خدمات ارائه دهند. گزارش‌ها حاکی است که وضعیت فرودگاه امام در روز گذشته نسبت به روزهای ابتدایی هفته بسیار بهتر شده اما همچنان برنامه پروازها نامنظم است. بارش یک‌روزه برف و سرگردانی 3روزه مسافران و مدیریت ضعیف مسؤولان دولتی نشان داد که باید نگران باشیم. آقای وزیر راه! شما اعلام کردید به خاطر مجموع عوامل از جمله فرهنگ رانندگی نگران ایران هستید؛ ما نیز با این مدیریت نگران فرودگاه‌ها و راه‌های کشور هستیم.  
 


Page Generated in 0/0097 sec