printlogo


کد خبر: 188353تاریخ: 1396/11/15 00:00
اخبار

زمان اعلام نتیجه تحقیق و تفحص  از صندوق ذخیره فرهنگیان
سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: نتیجه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، تا پیش از پایان سال قرائت می‌شود و در ادامه در اختیار قوه‌قضائیه قرار می‌گیرد تا طبق قوانین با افراد و شرکت‌‌های متخلف برخورد‌‌های لازم انجام شود. حسین مقصودی در گفت‌وگو با راه دانا، درباره تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و اینکه چرا با گذشت بیش از یک ماه از به پایان رسیدن تحقیق و تفحص نتیجه آن در صحن قرائت نمی‌شود، عنوان کرد: هیأت‌رئیسه ایراداتی نسبت به نتیجه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گرفته بود که در حال حاضر ایرادات جزئی آن هم برطرف شده و منتظر اعلام هیأت‌رئیسه هستیم. وی با بیان اینکه تاکنون هیأت‌رئیسه ایراداتی برای قرائت نتیجه گرفته است، عنوان کرد: امیدواریم این بار هیأت‌رئیسه مجلس هرچه سریع‌تر اجازه و دستور قرائت نتیجه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را بدهد. سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه تأکید کرد: نتیجه تحقیق و تفحص تا پیش از پایان سال قرائت می‌شود و در ادامه در اختیار قوه‌قضائیه قرار می‌گیرد تا طبق قوانین با افراد و شرکت‌‌های متخلف برخورد‌‌های لازم شود؛ هرچه نتیجه تحقیق و تفحص زودتر قرائت شود، معلمان هم زودتر به حق و حقوق خود در این صندوق دست پیدا می‌کنند.

«پالرمو»؛ معاهده‌ای برای مقابله با جریان مقاومت
سنایی‎راد می‌گوید قرارداد «پالرمو» ابزاری در دست آمریکا و همپیمانانش برای کنترل جبهه مقاومت است. سردار سنایی‌راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری نسیم خنداب، الحاق ایران به «کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی» موسوم به کنوانسیون «پالرمو» را دارای تبعاتی خطرناک دانست و گفت: این قرارداد در ظاهر یک معاهده بین‌المللی برای مبارزه با جرائمی چون قاچاق انسان و پولشویی است اما در باطن و روح ماجرا مبارزه با گروه‌های تروریستی بر اساس تعریف کشورهای غرب بویژه آمریکا از طریق شناسایی و مسدود کردن منابع مالی آنهاست. سنایی‎راد اظهار کرد: صورت مسأله این توافق بسیار درست و منطقی به نظر می‌رسد و پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این معاهده نیز حرکتی معقول در راستای پیوند با جامعه بین‌الملل محسوب می‌شود اما ماجرا آنجا حساس می‌شود که تمام گروه‌ها و سازمان‌هایی که در راه استقلال و آزادی کشور خود مبارزه می‌کنند، از بسیج مردمی عراق تا حزب‌الله لبنان، از حماس تا انصارالله یمن و حتی سپاه پاسداران نیز طبق تعریف وزارت خارجه ایالات متحده ذیل گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند، پس در حقیقت قرارداد «پالرمو» ابزاری در دست آمریکا و همپیمانانش برای کنترل جبهه مقاومت است.

هیأت‌رئیسه مانع طرح سؤال نمایندگان از آقای رئیس‌جمهور است
سخنگوی فراکسیون نمایندگان
ولایی گفت: در حال حاضر به‌رغم اینکه امضا‌ها به حد نصاب رسیده کسی که مانع طرح سوال از رئیس‌جمهور می‌شود هیأت‌رئیسه است که باید در این‌باره پاسخگو باشد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به موانع بر سر راه طرح سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور اظهار داشت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، هیأت‌رئیسه که در راس آنها رئیس مجلس قرار دارد، پاسخگوی نظامات مجلس است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.  وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس «سوال کردن» از حقوق مسلم نظارتی نمایندگان به شمار می‌رود، افزود: مانع ایجاد کردن بر سر راه طرح سوال خلاف قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی است بنابراین هیأت‌رئیسه متخلف است، چرا که این حق نظارتی نماینده است و اگر نمایندگان بتوانند از حقوق نظارتی خود استفاده کنند مملکت دچار مشکل نمی‌شود. سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی یادآور شد: در حال حاضر به‌رغم اینکه امضا‌ها به حد نصاب رسیده کسی که مانع طرح سوال از رئیس‌جمهور می‌شود هیأت‌رئیسه است که باید در این‌باره پاسخگو باشد. نقوی‌حسینی در پایان خاطرنشان کرد: در حالی که هیأت‌رئیسه قسم خورده به قانون اساسی و به آیین‌نامه داخلی عمل کند، خلاف قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی رفتار کرده است.


Page Generated in 0/0146 sec