printlogo


کد خبر: 188358تاریخ: 1396/11/15 00:00
اخبار

آخوندی و نجفی در جلسه کمیسیون عمران حضور نیافتند
گروه اقتصادی: جلسه دیروز کمیسیون عمران با موضوع ناکارآمدی وزارت راه و شهرسازی و شهرداری در بارندگی اخیر برگزار شد اما نه آخوندی و نه نجفی در آن شرکت نکردند. به گزارش «وطن‌امروز» به‌رغم دعوت رسمی کمیسیون عمران مجلس از عباس آخوندی برای پاسخگویی درباره ناکارآمدی وزارت راه‌وشهرسازی در بارندگی اخیر و محمدعلی نجفی برای پاسخگویی در زمینه بحران به وجود آمده در معابر شهر تهران بر اثر بارش برف، این دو در جلسه دیروز کمیسیون غیبت کردند. شهرام کوسه‌غراوی  درباره جلسه کمیسیون عمران برای بررسی عملکرد وزارت راه‌وشهرسازی در مدیریت بارش‌های اخیر، گفت: در جلسه امروز (شنبه) مقیمی استاندار تهران، نجار رئیس ستاد بحران، معاون فرمانده نیروی انتظامی و معاونان وزرای کشاورزی و راه‌وشهرسازی حضور داشتند. نماینده مردم کلاله و مینودشت گفت: هر یک از دستگاه‌ها گزارشی از عملکرد خود در بحران اخیر ارائه دادند.  محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران هم درباره این نشست گفت: کمیسیون عمران با دستور بررسی اهمال و کم‌کاری مسؤولان مربوطه در بخش جاده‌ای در ایام بارش برف، جلسه تشکیل داد.  برخی مدیران هستند که هرکجا ضعفی نشان می‌دهند و نمی‌توانند کاری انجام دهند بلافاصله می‌گویند اعتبار و پول نداریم.


تخم‎مرغ ۲ نرخی شد
قیمت تخم‌مرغ دوباره افزایش یافت و در هر شانه به ۱۵ هزار تومان رسید. این در حالی است که ستاد تنظیم بازار نرخ این محصول را ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین کرده است. به گزارش تسنیم، بعد از اینکه قیمت هر شانه تخم‌مرغ  11 هزار تومانی در ماه‌های گذشته به یک‌باره افزایش یافت و به 16 هزار تومان تا 20 هزار تومان در بازار (شهر تهران) به فروش رسید، دولت برای تنظیم بازار، مجوز واردات داد و در سطح عرضه نیز برخورد تعزیراتی کرد تا قیمت این محصول به 12 هزار و 500 تومان کاهش یافت و بازار روی آرامش به خود دید. نرخ تخم‌مرغ دوباره در روزهای اخیر افزایش یافته و هر شانه از این محصول در خرده‌فروشی به قیمت 15 هزار تومان رسیده است.  بنا بر این گزارش، تخم‌مرغ با نرخ مصوب 12 هزار و 600 تومان نیز در برخی مراکز مانند میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فروش می‌رسد اما حجم عرضه این محصول کم است به طوری که در برخی ساعات روز در این کالا برای عرضه وجود ندارد. از نکات قابل توجه درباره قیمت تخم‌مرغ آن است، این محصول در روزهای اخیر دونرخی شده و نرخ عرضه آن در بازار آزاد و میادین میوه و تره‌بار متفاوت شده و بیش از 2 هزار تومان فاصله  پیدا  کرده  است.  بر اساس آمار رسمی موجود، تا امروز بیش از 21 میلیون قطعه مرغ به دلیل آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان  در 16 استان معدوم شده که 73 درصد آنها مرغ‌های تخم‌گذار بوده‌اند؛ این مساله امر منجر به کاهش تولید تخم‌مرغ  و بالا رفتن قیمت آن در بازار شده است.


رکوردزنی اجاره‌نشین‌ها در پایتخت
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دلالی در حوزه مسکن از عوامل مهم رشد نرخ اجاره بها بوده است، گفت: اثرگذاری معکوس تسهیلات‌دهی در بخش مسکن و وجود خانه‌های خالی رشد نرخ‌ها را دامن‌زده است. علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از وضعیت نابسامان رشد نرخ اجاره‌بها در ماه‌های اخیر، گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده کمبود مسکن و عدم توازن عرضه و تقاضا مهم‌ترین عوامل گرانی‌های اخیر بوده است. وی با بیان اینکه دلالی در حوزه مسکن نیز عامل دیگر دامن زننده به رشد نرخ اجاره‌بها بوده است، افزود: بیشترین میزان اجاره‌نشینی و رشد نرخ‌ها در کلانشهرها بویژه تهران بوده و عدم توانایی تولید مسکن به میزان نیاز داخل بر این نابسامانی افزوده است. نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیاست‌های دولت در بحث بازار مسکن اجاره‌نشینی را افزایش داده است، تصریح کرد: کاهش قدرت خرید مردم عامل رشد جمعیت اجاره نشین در تهران شده است. یارمحمدی با بیان اینکه سیاست‌های دولت در حوزه ساماندهی وضعیت مسکن پاسخگویی مناسبی در بازار نداشته است، گفت: دولت با ارائه تسهیلات مسکن در تلاش برای رشد قدرت خرید مردم بود، غافل از اینکه با افزایش رقم وام‌ها به همان نسبت قیمت مسکن نیز رشد پیدا کرد. وی با تاکید بر اینکه متاسفانه دولت و وزارت راه‌وشهرسازی قائل به وجود کمبود مسکن به میزان واقعی آن نیستند، افزود: انکار میزان واقعی کمبود مسکن از سوی وزارت راه خود عاملی برای عدم تاثیر‌گذاری سیاست‌ها بر این حوزه است.


Page Generated in 0/0072 sec