printlogo


کد خبر: 188359تاریخ: 1396/11/15 00:00
اخبار

بانک مرکزی گزارش داد
گرانی لبنیات، گوشت قرمز چای و روغن
در یک ماه منتهی به هفته اول بهمن‌ماه قیمت خرده‌فروشی لبنیات 3/2 درصد، میوه‌های تازه 1/9 درصد، گوشت قرمز
6/0 درصد، گوشت مرغ یک درصد، چای 3/0 درصد و روغن نباتی 3/0 درصد افزایش یافته اما بهای سبزی‌‌های تازه
4 درصد، تخم‌مرغ 22 درصد و حبوب 6/1 درصد کاهش داشته است. به گزارش فارس، بانک مرکزی جزئیات تغییرات قیمت 11 گروه کالایی در هفته منتهی به 6 بهمن را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، در هفته مورد بررسی قیمت تخم‌مرغ 2/1 درصد، میوه‌های تازه 1/1 درصد و گوشت مرغ 6/1 درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافته است. همچنین قیمت لبنیات 5/0 درصد و حبوب 1/0 درصد کاهش داشت و قیمت برنج، سبزی‌های تازه، گوشت قرمز، قند و شکر، چای و روغن نباتی نیز در مدت زمان مشابه بدون تغییر و ثابت بوده است. در گروه لبنیات نیز قیمت ماست پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل 6/1 درصد کاهش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم‌مرغ معادل 2/1 درصد افزایش داشت و شانه‌ای ۱۲۶ هزار تا ۱۵۶ هزار ریال فروش می‌رفت. در این هفته در گروه برنج، بهای برنج داخلی درجه یک و درجه 2 ثابت بود. در گروه حبوب قیمت نخود معادل
3/0 درصد و لوبیا چیتی 1/0 درصد کاهش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. در گروه میوه‌های تازه قیمت پرتقال درجه یک معادل 3/0 درصد، لیموشیرین 2/3 درصد، انگور 2/0 درصد و کیوی 3/1 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 1/0 تا 7/10 درصد افزایش داشت. در هفته مورد گزارش، قیمت گوشت گوسفند ثابت بود و بهای گوشت تازه گاو و گوساله معادل 1/0 درصد و گوشت مرغ 6/1 درصد افزایش داشت.


20 نمایشگاه‌ بهاره  در استان تهران برپا می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: ۲۰ نمایشگاه بهاره در استان تهران برپا و در آن کالای مورد نیاز مردم با ۵ تا ۱۵ درصد تخفیف ارائه می‌شود. یدالله صادقی در گفت‌وگو با فارس درباره برگزاری نمایشگا‌ه‌های بهاره گفت: قرار است امسال در مجموع 20 نمایشگاه بهاره در تهران و شهرستان‌های استان تهران برگزار شود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: از این تعداد مقرر شده 5 نمایشگاه در تهران بزرگ و 15 نمایشگاه در شهرستان‌های استان تهران برگزار شود. وی با بیان اینکه الزامی در برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در شهرستان‌های استان تهران وجود ندارد، گفت: اختیار برگزاری این نمایشگاه‌ها به فرماندار، سازمان صنعت و معدن و اتاق اصناف هر شهرستان داده شده و چنانچه شرایط مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در شهرستان‌های استان تهران وجود نداشته باشد، ممکن است براساس تشخیص، این نمایشگاه‌ها برپا نشود. صادقی در پاسخ به این سوال که آیا تمهیداتی برای جلوگیری از برگزاری نمایشگاه‌های غیرمجاز انجام شده است، گفت: با هماهنگی‌ای که از طریق استانداری با نهادهای مختلف صورت گرفته از برگزاری نمایشگاه‌های دیگر جز این 20 نمایشگاه در استان تهران جلوگیری به عمل خواهد آمد. صادقی گفت: یک نمایشگاه در مصلای تهران، نمایشگاه دیگر در غرب تهران و در پارک ارم، نمایشگاهی هم در شرق تهران، حکیمیه (مجتمع شرکت پشتیبانی امور دام) و نمایشگاه چهارم در جنوب غرب تهران (بوستان ولایت) برپا می‌شود. صادقی در پاسخ به این سوال که اجناس با چند درصد تخفیف در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود، گفت: پوشاک، کیف و کفش با تخفیف 15 درصدی عرضه می‌شود، اما درباره مواد غذایی (اقلام سوپری) از جمله لبنیات نمی‌توان چنین تخفیفی را اعمال کرد و حداکثر تخفیف بین 5 تا 10 درصد خواهد بود.


Page Generated in 0/0250 sec