printlogo


کد خبر: 188397تاریخ: 1396/11/15 00:00
اخبار

اشعاری از زبان اشیا در کتاب «وقتی امام آمد»
مجموعه شعر «وقتی امام آمد» که با زبانی کودکانه از زبان اشیا برای کودکان سروده شده، منتشر شد. به گزارش فارس، به مناسبت فرارسیدن دهه فجر کتاب شعر کودک با عنوان «وقتی امام آمد» منتشر شد. این کتاب با تصویرسازی‌های ویژه کودکان حاوی مجموعه اشعاری است از زبان اشیای مختلف که در انقلاب اسلامی حضور داشته‌اند.  در مجموعه «وقتی امام آمد» هر یک از این نمادها روزهای انقلاب را به زبان ساده و کودکانه برای بچه‌ها روایت می‌کنند. دوربین، ماشین امام که ایشان را به بهشت زهرا برد، هواپیمای امام که ایشان را به ایران آورد، میدان آزادی و مجسمه شکسته‌شده شاه، گل لاله و کیک تولد انقلاب، همگی اشیایی است که از آن روزها می‌گویند. در تصویرسازی کتاب «وقتی امام آمد» از رنگ‌های شاد و زنده استفاده شده که به تقویت قدرت تخیل کودکان کمک می‌کند. این کتاب در مجموعه آموزشی و حسینیه کودک شهید چمران و زیر نظر کارشناسان این مجموعه تولید شده است. اسماعیل الله‌وردی شاعر کتاب است و تصویرگری آن را سحر رحیمی و سیدمحمدرضاموسوی انجام داده‌اند. هدف از چاپ این کتاب، آشنا کردن بچه‌ها به زبان خودشان با انقلاب و ایجاد هویت ملی در آنهاست. این اشعار از زبان اشیا روایت شده، چرا که جان‌بخشی به اشیا برای بچه‌ها بسیار جذاب است. مخاطب این کتاب کودکان 3 سال به بالا هستند و قیمت کتاب 6 هزار تومان است.


جمشید مشایخی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
جمشید مشایخی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است و وضعیت جسمانی وی خوب است. به گزارش مهر، جمشید مشایخی، بازیگر سینمای ایران چندی است که دوباره در بیمارستان آتیه تهران بستری شده اما هم‌اکنون از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار است. وی طی چند روز گذشته یک عمل جراحی ۱۳ ساعته روی دستگاه گوارش داشته و روز جمعه ۱۳ بهمن بعد از این عمل جراحی، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. با این حال وضعیت عمومی وی خوب است. جمشید مشایخی پیش از این هم چند بار دیگر در بیمارستان بستری شده بود.


«میر مهنا» به معرفی سلحشور ملی می‌پردازد
کارگردان نمایش «میر مهنا» با اشاره به دلایل نگارش این اثر نمایشی عنوان کرد این نمایش درباره یک قهرمان ملی و سلحشور است که تا به حال مهجور مانده است. به گزارش مهر، سیروس کهوری‌نژاد، نویسنده و کارگردان نمایش «میر مهنا» که در تماشاخانه سرو روی صحنه است درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: این نمایش قبل از اجرای عمومی در ۲ روز آخر جشنواره تئاتر فجر نیز به صحنه رفت که باتوجه به وضعیت آب و هوا و باریدن برف در تهران شاهد استقبال رضایت‌بخشی از جانب مخاطبان بودیم. وی درباره مضمون این اثر نمایشی بیان کرد: «میر مهنا» بر اساس زندگی میر مهنا بندری نوشته شده و به روایت مقاومت دلاور بندر ریگی می‌پردازد که در زمان زندیان با استعمارگران هلندی و انگلیسی در خلیج فارس جنگید و موفق شد هلندی‌ها را شکست دهد و آنها را از جزیره خارک بیرون کند. وی با اشاره به دلایل پرداختن به چنین شخصیتی اظهار کرد: پرداختن به چنین شخصیتی برای من به عنوان یک جنوبی، وظیفه محسوب می‌شود. من باید زندگی و دلاوری‌های این قهرمان از قوم خود را به تصویر می‌کشیدم تا از این طریق اقوام ایرانی را به یک وحدت فرهنگی دعوت کنم چون میر مهنا بعد از اتحاد قومی که به وجود آورد، توانست به پیروزی برسد. متاسفانه این روزها نوجوانان ما سوپرمن را بیشتر از ستارخان، باقرخان و میرزا کوچک‌خان و دیگر قهرمانان وطنی می‌شناسند و این وظیفه ماست که این افراد را به آنها معرفی کنیم. در نمایش «میر مهنا» جلیل فرجاد، حمید ابراهیمی، حدیثه تهرانی، داوود سلیمانی و ... به ایفای نقش می‌پردازند. این نمایش توسط گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح تهیه و تولید شده و تا ۵ اسفندماه ساعت ۱۹:۱۵ در تماشاخانه سرو روی صحنه خواهد بود.


Page Generated in 0/0133 sec