printlogo


کد خبر: 188398تاریخ: 1396/11/15 00:00
جشنواره فجر

آرای مردمی فیلم فجر روزانه اعلام نمی‌شود
دبیر ستاد صیانت از آرای مردمی جشنواره فیلم فجر گفت: با توجه به این مهم که امسال اخذ آرا به صورت الکترونیکی است و سبد اخذ آرا مجزاست، از آرا صیانت می‌شود و برای اینکه در حق هیچ فیلمی اجحاف نشود، آرای مردمی روزانه اعلام نمی‌شود. به گزارش فارس، علی آشتیانی‌پور دبیر ستاد صیانت از آرای مردمی جشنواره فیلم فجر درباره ارائه آمار به صورت روزانه اظهار داشت: با توجه به این مهم که امسال اخذ آرا به صورت الکترونیکی است و سبدهای اخذ آرا مجزاست، از آرا صیانت می‌شود. وی با بیان اینکه ترجیح دادیم در روزهای اول آرا را اعلام نکنیم تا همه فیلم‌ها مورد توجه قرار گیرند، گفت: با این تدبیر خواستیم در حق هیچ فیلمی اجحاف نشود. وی درباره اخذ آرای الکترونیکی و صیانت از آرا هم اضافه کرد: روز گذشته آرای مخاطبان به صورت الکترونیکی گرفته شد. ما متکی به یک سیستم اینترنتی هستیم، در آن بخش ما قدرت و اختیاری نداریم و شرایط خودش را دارد ولی از آن بخشی که داده‌ها در اختیار ما قرار می‌گیرد، مراقبت لازم انجام می‌شود. ما هر لحظه که احساس کنیم این مساله‌ سلامت این رأی‌گیری را به خطر انداخته است و به باور برسیم حتما اعلام خواهد شد. آشتیانی‌پور درباره مهلت ارائه آرا گفت: مخاطبان یک ساعت پس از نمایش فیلم فرصت دارند آرای خود را از طریق کد روی بلیت در سامانه الکترونیکی ثبت کنند. وی در خاتمه تاکید کرد: امسال شرایط رای‌گیری نسبت به سال گذشته متفاوت بوده و شاید کمی سخت‌تر باشد اما مخاطبان به این مهم توجه داشته باشند که سیمرغ بلورین از نگاه تماشاگران از اهمیت خاصی برخوردار است و آرای خود را به ثبت برسانند.

درخواست کارگردان لاتاری از مردم
محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم «لاتاری» بعد از نمایش فیلم در سالن آزادی از مردم خواست آرای مردمی خود را به صورت الکترونیکی ثبت کنند. به گزارش فارس، بعد از نمایش فیلم سینمایی «لاتاری» در سینما آزادی در روز جمعه، محمدحسین مهدویان، کارگردان این اثر به همراه ساعد سهیلی، بازیگر نقش اول فیلم روی صحنه آمدند و مهدویان گفت: ما برای مردم فیلم ساختیم و امیدواریم از آن لذت ببرید. امسال ارائه آرای مردمی کمی سخت‌تر از سال‌های گذشته شده، از شما تقاضا می‌کنم آرای خود را در سامانه اعلام‌شده ثبت کنید. نظرات شما برای ما اهمیت دارد. ساعد سهیلی گفت: خوشحالم فیلم را با شما مردم دیدم و امیدوارم لذت برده باشید.

پوران درخشنده داور قوه‌قضائیه در جشنواره فیلم فجر
دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی و معاونت اجتماعی قوه‌قضائیه، اعضای هیات داوران این معاونت در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر را معرفی کرد. به گزارش تسنیم، مهدی افتخاری با اعلام این خبر گفت که هیات داوران معاونت اجتماعی قوه‌قضائیه متشکل از پوران درخشنده کارگردان سینما، جواد طوسی رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی، وحید موساییان کارگردان سینما، احمد میرعلایی مدیرعامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی و احمد جولایی عضو مشاور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه هستند. این مقام مسؤول در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه افزود: هیات داوران این معاونت، آثار سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر را از نظر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند و فیلم‌های برگزیده را انتخاب می‌کنند. بعد از پایان سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، معاونت اجتماعی قوه‌قضائیه، مراسم جداگانه‌ای برگزار و فیلم‌های منتخب از نظر هیات داوران خود را معرفی و تجلیل می‌کند. دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت: علاوه بر اهدای لوح تقدیر به سازندگان فیلم‌های منتخب از نظر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جوایز نقدی نیز برای آثار منتخب در نظر گرفته شده است.


Page Generated in 0/0049 sec