printlogo


کد خبر: 188408تاریخ: 1396/11/15 00:00
چهارگوشه

عقده‌گشایی جدید آمریکا  علیه حزب‌الله لبنان
وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه 6 شخصیت حقیقی و 7 شخصیت حقوقی که می‌گوید با حزب‌الله لبنان در ارتباطند، اعمال کرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پیش‌تر از همپیمانان واشنگتن خواسته بود برای مقابله با ایران، حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند. دولت آمریکا هر از گاهی شخصیت‌های برخی کشورها را به بهانه ارتباط‌شان با حزب‌الله لبنان تحریم می‌کند. دولت واشنگتن از سال‌ها پیش این جنبش مقاومت را سازمانی تروریستی معرفی کرده است.

حضور نظامیان آمریکایی در لبنان
یک ژنرال آمریکایی از حضور نیروهای ویژه آمریکا در لبنان به منظور حمایت از ارتش این کشور به بهانه مقابله با داعش پرده برداشت و مدعی شد ائتلاف بین‌المللی به مقابله با داعش ادامه می‌دهد و به سمت ایجاد ثبات پیش می‌رود. جوزف ووتل،‌ فرمانده عملیات مرکزی آمریکا گفت: نیروهای آمریکا در لبنان حضور دارند و به جای انجام عملیات فردی با ارتش این کشور همکاری می‌کنند.  ووتل در ماه دسامبر گذشته به بیروت سفر و علاوه بر دیدار با مسؤولان و فرماندهان نظامی با نخست‌وزیر لبنان دیدار کرده بود.

اسلام‌ستیزی در آلمان
 دادگاهی در آلمان پخش اذان از یکی از مساجد این کشور را ممنوع اعلام کرد. بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، در پی شکایت یک زوج مسیحی از پخش اذان از مسجدی در اور ارکنشویک واقع در غرب آلمان، دادگاه با اعلام اینکه این اقدام خلاف آزادی‌های مذهبی است، رای به توقف پخش اذان هفتگی از این مسجد داد. دادگاه اعلام کرد که درخواست جامعه مسلمانان ترک در سال 2013 در زمینه پخش اذان را بدرستی ارزیابی نکرده بود. با این حال مسجد می‌تواند درخواست بازنگری را در این حکم بدهد.

عملیات گسترده عراق
در مرز عربستان
فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد که عملیات نظامی گسترده‌ای با هدف جلوگیری از فرار عناصر داعش در صحرای الانبار عراق به سوی مرزهای عربستان، از صبح شنبه شکل گرفته است. به گفته محود الفلاحی، نیروهای ارتش، پلیس، حشد عشایری عراق و نیروهای مرزبانی تحت حمایت نیروی هوایی ارتش عراق و جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش از صبح دیروز عملیات گسترده‌ای برای پاکسازی صحرای الانبار به سوی مرزهای عراق و عربستان آغاز کرده‌اند. بعد از آزادسازی برخی شهرها در چندین استان عراق شماری از عناصر داعش به منطقه صحرایی در غرب استان الانبار پناه برده‌اند و نیروهای امنیتی عملیات تعقیب این عناصر تروریستی را دنبال می‌کنند.

هشدار شدید ترکیه به یونان
ایگیت بولت، از مشاوران رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که اگر مقامات یونانی پای خود را روی جزایر مورد اختلاف دریای اژه بگذارند با واکنش قاطع ترکیه بدتر از آنچه در عفرین واقع در شمال سوریه رخ داد، مواجه می‌شوند. وی گفت: «ما دست و پای الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر و هر کدام از وزرا را که وارد جزایر شوند خواهیم شکست. وی به تعدادی از جزایر در شرق دریای اژه اشاره کرد که از مدت‌ها پیش محل اختلاف‌های شدید مرزی میان ترکیه و یونان است. چندی پیش وزیر دفاع یونان اعلام کرده بود که قصد دارد از این جزایر بازدید کند.

تیراندازی در ایتالیا
مردی با شلیک به رهگذران در شهر ماچراتا واقع در مرکز ایتالیا دست‌کم 2 نفر را زخمی کرد. برخی گزارش‌ها حاکی از این است که این فرد که از درون خودرو به سمت مردم شلیک کرد، درواقع قصد داشته پناهجویان آفریقایی را هدف قرار دهد. شهردار این شهر به مردم هشدار داد تا زمان ردیابی شدن خودرو در خانه‌های خود بمانند. تازه‌ترین گزارش‌ها از کشته شدن 4 نفر حکایت دارند. حادثه دیروز پس از آن رخ داد که جسد تکه‌تکه شده زنی 18 ساله در 2 چمدان پیدا شد و پلیس یک پناهجوی نیجریه‌ای را در ارتباط با این قتل دستگیر کرد.
 


Page Generated in 0/0057 sec