printlogo


کد خبر: 188422تاریخ: 1396/11/16 00:00
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی مطرح کرد
ضعف فرماندهی عملیات زمستانی در فرودگاه امام

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با توجه به اظهارنظر مسؤولان فرودگاه امام در مقصر جلوه دادن شرکت‌های هوایی در روزهای برفی از آنها شکایت خواهیم کرد.  مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اتفاقاتی که پس از بارش برف در هفته گذشته افتاد، اظهار کرد: با توجه به مقصر جلوه دادن ایرلاین‌ها توسط مسؤولان فرودگاه امام، به ایرلاین‌ها اعلام کردیم آمارها و مستندات در این باره را جمع‌آوری کرده و به انجمن تحویل دهند. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: به دلیل اظهارات مسؤولان فرودگاه امام از آنها شکایت خواهیم کرد. وی گفت: هر کاری که در فرودگاه انجام می‌شود باید بر اساس ضوابط و ابلاغ آن باشد و در هیچکدام از این ضوابط نقشی برای ایرلاین درباره تمیز کردن باند فرودگاه و اطراف هواپیما تعیین نشده است. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خاطرنشان کرد: فرودگاه باید دستورالعمل عملیات زمستانی داشته باشد و البته باید مانور عملیات زمستانی هم هر سال قبل از شروع فصل سرما برگزار شود. وی با بیان اینکه چراغ‌های باند فرودگاه امام تا 11 بهمن زیر برف قرار داشت، گفت: عوارضی که ایرلاین‌ها به فرودگاه می‌دهند برای سرویس‌دهی به ایرلاین‌ها در روزهای عادی و چنین روزهایی است. سامانی با بیان اینکه شاهد ضعف فرماندهی عملیات زمستانی در فرودگاه امام طی روزهای برفی بودیم، بیان کرد: مدیرعامل شهر فرودگاهی تجربه کار فرودگاهی ندارد و معاون وی نیز یک ماه است منصوب شده و هنوز اشراف کامل ندارد و به دلیل عدم آمادگی عوامل فرودگاهی مشکلاتی برای مردم و شرکت‌ها به وجود آمد. وی ادامه داد: راه دسترسی کرو پروازی و کترینگ به فرودگاه امام مسدود بود و پاکسازی آنها از وظایف شرکت‌های هواپیمایی نبود. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: مسافرانی که پرواز آنها کنسل شده با مراجعه به شرکت می‌توانند پول بلیت خود را دریافت کنند.
مقصر کیست؟
به‌رغم فروکش کردن مشکلات ناشی از بارش برف در فرودگاه امام خمینی‌(ره)، همچنان بحث بر سر قصور و ضعف مدیریت در بخش فرودگاهی، جاده‌ای، ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری ادامه دارد. به گزارش مهر، در پی بارش برف سنگین در هفته گذشته و در پی آن بسته شدن راه‌های دسترسی به فرودگاه امام خمینی(ره)، باند پروازی فرودگاه، یخ‌زدگی سطوح پروازی، تاکسی وی و اپرون این فرودگاه و در نتیجه معطلی صدها مسافر داخلی و خارجی که برخی از آنها تا ۴ روز بدون کوچک‌ترین امکاناتی در فرودگاه امام خمینی(ره) شب را به صبح رساندند، گزارش‌ها، انتقادات و اظهار نظرهای متعددی درباره این اتفاق و حواشی آن منتشر شد. بنا به این گزارش،  در روزهای بحرانی برفی و یخی فرودگاه امام خمینی(ره) 2 عامل کوتاهی ایرلاین‌ها در اطلاع‌رسانی به مسافران درباره موضوع تأخیر یا ابطال پروازها و همچنین ناتوانی مدیران فرودگاه امام خمینی(ره) در برف‌روبی باند فرودگاه، رمپ‌ها، تاکسی وی‌ها و مسیرهای دسترسی اتوبوس‌های فرودگاه از سالن ترانزیت به محل سوار شدن مسافران، همگی به یک اندازه در ایجاد نارضایتی مسافران اثرگذار بوده است.
 


Page Generated in 0/0056 sec