printlogo


کد خبر: 188431تاریخ: 1396/11/16 00:00
اخبار

وزیر بهداشت اعلام کرد
سهم ناچیز بودجه پژوهش  از بودجه عمومی
وزیر بهداشت با بیان اینکه باید سهم پژوهش را از بودجه عمومی در نظر بگیریم و به همان اندازه انتظار داشته باشیم، گفت: سهم بودجه پژوهش از بودجه عمومی کشور ناچیز است. به گزارش ایسنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در نوزدهمین جشنواره ابن‌سینا اظهار کرد:  نقش دانشگاه‌ها را در شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی فراموش نکرده‌ایم. وزیر بهداشت با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در حد توان خود به پژوهش و رشد علمی کشور کمک می‌کند، گفت: امروز بیش از آنکه عمل کنیم، حرف می‌زنیم و در شعار دادن در کشور اول هستیم و در عمل، سهم بودجه پژوهش کشور از بودجه عمومی بسیار ناچیز است. وی افزود: باید سهم پژوهش را از بودجه عمومی در نظر بگیریم و به همان اندازه انتظار داشته باشیم. هاشمی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته در بحث مالیات‌ها که در بخش خصوصی شکل افسارگسیخته‌ای پیدا کرده، مالیات پلکانی تصویب شد، گفت: امر خوبی بود که اتفاق افتاد و مالیات باید از همه گرفته شود. مردم ما به تبعیض اعتراض دارند. وی تاکید کرد: چرا باید مالیات در بیمارستان‌های دولتی ۳۵ درصد باشد و اصلا با بخش خصوصی قابل قیاس نباشد؟ وزیر بهداشت گفت: سهم ما از بودجه عمومی در مقایسه با کارنامه‌ای که تحویل داده‌ایم، بسیار کم است.

خبر خوش  برای مشمولان خارج از کشور
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از فراهم شدن امکان تحصیل در کیش بدون شرط سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور خبر داد. سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به فراهم شدن تسهیلاتی برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در پردیس‌های دانشگاهی کیش تحصیل کنند، اظهار کرد: به دنبال هماهنگی وزارت امور خارجه، سازمان وظیفه عمومی، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت علوم مقرر شد مشمولان خدمت سربازی که در خارج از کشور مقیم هستند بتوانند در پردیس‌های دانشگاهی کیش و سایر مناطق آزاد کشور تحصیل کنند که فراهم شدن این امکان مشکلات تعدادی از ایرانیان مقیم در کشورهای خارجی بویژه مقیم کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را حل می‌کند. وی با بیان اینکه این دانشجویان می‌توانند در صورت تحصیل در پردیس کیش به دفعات به داخل کشور تردد کنند، گفت:‌ دانشجویان مقیم خارج از کشور به شرط تحصیل در این دانشگاه‌ها مشکلی برای تردد به کشور ندارند و می‌توانند بدون محدودیت به داخل ایران سفر کنند. رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم شدن این امکان، مشمولانی که مشکل خدمت وظیفه و قصد ادامه تحصیل در ایران را دارند، می‌توانند در دانشگاه پردیس کیش ادامه تحصیل دهند.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی:
برف کمبودها را جبران نکرد
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در سال آبی جاری، کشور 4/64 میلیمتر کمبود بارش دارد و برف هفته گذشته هیچ کمبودی را جبران نکرد. احد وظیفه در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تصور اشتباه مردم پس از بارش برف در کشور، گفت: برخی هموطنان تصور کردند با بارش برف در هفته گذشته کمبود بارش‌های کشور جبران شده است. بارش‌های هفته قبل تنها بخشی از کمبودها را ترمیم کرده و هنوز با کمبود بارش حتی از متوسط سال گذشته روبه‌رو هستیم. وی ادامه داد: امسال متوسط بارش کشور 6/43 میلیمتر است که این رقم سال گذشته 8/71 میلیمتر بود. امسال کمبود بارش در کشور بشدت احساس می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه امسال تنها 19 درصد از اول مهر بارش را دریافت کرده‌ایم، افزود: میانگین بارش در کشور باید 108 میلیمتر باشد و در سال آبی جاری 4/64 میلیمتر کمبود بارش داریم. وظیفه تصریح کرد: بدترین شرایط بارش را استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی داشته‌اند. این در حالی است که مابقی استان‌ها هم جز اردبیل از کمبود بارش رنج می‌برند. تنها در استان اردبیل 120 میلیمتر باران باریده و وضعیت این استان نسبت به میانگین بهتر است. البته میزان بارش سال گذشته استان اردبیل 132 میلیمتر بوده است.
 


Page Generated in 0/0053 sec