printlogo


کد خبر: 188432تاریخ: 1396/11/16 00:00
اخبار

رئیس شورای شهر تهران:
 انتظار عمومی از مدیریت شهری برآورده نشد
رئیس شورای شهر تهران گفت: باید معترف بود در ۶ ماه سپری‌ شده از دوران مسؤولیت شورای پنجم و شهردار منتخب آن، انتظار عمومی از تحول در مدیریت شهری برآورده نشده است و آنگونه که باید، مدیریت شهری در انجام وظایف خود فعال عمل نکرده است. به گزارش تسنیم، محسن هاشمی‌رفسنجانی در ابتدای چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: تزریق ناامیدی و تنش به جامعه نه‌تنها دوای درد آن نیست بلکه به‌جای آنکه مرهم و مسکنی برای زخم عمیق و کهنه باشد نمک پاشیدن بر آن است و اکنون که دهه چهارم انقلاب به پایان رسیده است، انتظار مردم از مسؤولان پرهیز از برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های پرهزینه و تشریفاتی و بازگشت به شعارها و روحیات ابتدای انقلاب است که پیوندی عمیق میان مردم و مسؤولان وجود داشت. هاشمی بیان کرد: صدای مردم را بشنویم قبل از آنکه برای شنیدن دیر شده باشد و اصلاح و خدمت صادقانه و خالصانه را شتاب ببخشیم قبل از اینکه این‌گونه اقدامات دیگر اثرگذار نباشد. امروز همه حوزه‌های عمومی با نارضایتی مردم مواجه هست، از شرایط اقتصادی و بی‌ثباتی قیمت ارز تا نهادهای فرهنگی و اجتماعی و در این زمینه حوزه مدیریت شهری نیز خالی از اشکال و ضعف نیست و باید معترف بود در 6 ماه سپری‌ شده از دوران مسؤولیت شورای پنجم و شهردار منتخب آن، انتظار عمومی از تحول در مدیریت شهری برآورده نشده است و آنگونه که باید مدیریت شهری در انجام وظایف خود فعال عمل نکرده است.

ادامه هوای «ناسالم» در پایتخت
آلودگی هوا بازهم مدارس را تعطیل کرد
به علت آلودگی هوا تمام مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و دبستان‌های استان تهران جز شهرستان‌های پردیس، دماوند و فیروزکوه امروز (دوشنبه 16 بهمن) تعطیل هستند. به گزارش «وطن‌امروز»، در تصمیم کارگروه شرایط ویژه کاهش آلودگی هوای استان تهران تصویب شد مقاطع پیش‌دبستانی، مهدکودک و دبستان در تمام شهرستان‌های استان تهران به استثنای 3 شهرستان پردیس، دماوند و فیروزکوه امروز تعطیل شوند. همچنین معادن شن و ماسه تعطیل است و فعالیت‌‌های عمرانی شهرداری تهران و فروش طرح ترافیک تا پایان هفته تعلیق شد. طرح زوج و فرد نیز امروز از در منازل اجرا می‌شود. در همین رابطه روز گذشته، برای ششمین روز متوالی کیفیت هوای تهران در شرایط «ناسالم» قرار گرفت. دیروز شاخص کیفیت هوا در برخی ساعات روز از عدد 150 عبور کرد و کیفیت هوا را در شرایط «ناسالم برای تمام گروه‌های جامعه» قرار داد.

معاون حمل‌ونقل شهرداری تشریح کرد
نرخ‌های جدید عوارض طرح ترافیک
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران قیمت عوارض جدید ورود به محدوده طرح ترافیک در سال آینده را تشریح کرد. محسن پورسیدآقایی به ایسنا گفت: اگر مالک خودرو معاینه فنی برتر اخذ کند بسته به زمان ورود و خروجش از 13 هزار و 400 تومان شروع  می‌شود و تا 28 هزار و 800 تومان خواهد بود ولی اگر خودرویی معاینه فنی معمولی داشته باشد، کف عوارض 16 هزار و 800 و سقف آن 36 هزار تومان خواهد بود. وی افزود: همه خودروها می‌توانند معاینه فنی برتر اخذ کنند، چرا که تنها تفاوتی که میان معاینه فنی برتر و معمولی وجود دارد، این است که خودرو در دور 2500 RPM نیز باید خروجی آن اندازه‌گیری شود، لذا بیشتر به تنظیم موتور و اصلاح آن توجه می‌شود و هر خودرویی که بتواند معاینه فنی معمولی اخذ کند می‌تواند با تنظیم موتور و تعمیرات، معاینه فنی برتر هم اخذ کند. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: افراد صبح روزی که می‌خواهند وارد محدوده طرح ترافیک شوند، شماره خودروی خود را وارد اپلیکیشنی که بزودی معرفی خواهیم کرد، می‌کنند و بعد از آن اجازه ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند، وقتی خودرو وارد محدوده شد دوربین‌ها، ساعت ورود خودروی یاد شده را ثبت می‌کنند و آخرین خروج خودرو نیز توسط دوربین‌ها ثبت خواهد شد البته ممکن است یک خودرو در طول روز چندین مرتبه تردد در محدوده داشته باشد اما تنها نخستین  ورود و خروج ثبت خواهد شد و عوارض خودرو را طبق فرمول محاسبه کرده و از آن حساب کاربری که شارژ شده است کسر خواهد شد.


Page Generated in 0/0054 sec