printlogo


کد خبر: 188438تاریخ: 1396/11/16 00:00
اخبار

معرفی نامزد‌های بخش رمان جایزه غنی‌پور
نامزدهای بخش رمان هفدهمین جشنواره شهید حبیب غنی‌پور معرفی شدند. به گزارش مهر، محمد ناصری، دبیر جشنواره شهید حبیب غنی‌پور نامزدهای بخش رمان بزرگسال هفدهمین جشنواره شهید غنی‌پور را به شرح زیر اعلام کرد: «پدرکشتگی» اثر سلمان امین انتشارات ققنوس. «سنگی که نیفتاد» نوشته محمدعلی رکنی، انتشارات کتابستان معرفت،  «بی‌کتابی» اثر  محمدرضا شرفی‌خبوشان انتشارات شهرستان ادب، «این مرد از همان موقع بوی مرگ می‌داد» به قلم محمد حنیف انتشارات اسم، «برج سکوت» نوشته حمیدرضا منایی انتشارات نیستان. داوری این بخش به عهده احمد دهقان، ابراهیم زاهدی‌مطلق و گلعلی بابایی بود. این آثار از بین ۴۹۴ اثر به عنوان «نامزدهای دریافت جایزه برای رمان بزرگسال» سال ۱۳۹۵ معرفی شده‌اند.


«روایتی ساده از ماجرای پیچیده» رونمایی شد
مراسم رونمایی از کتاب «روایتی ساده از ماجرای پیچیده» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی با حضور میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب، سیدصادق رضایی رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، یوسف قوجق و حسن احمدی همزمان با دهه فجر در خبرگزاری فارس برگزار شد. سیدصادق رضایی در این مراسم  با بیان اینکه مضمون و محتوای آنچه در فرهنگ تولید می‌شود گاهی مسؤولیت ما را سنگین‌تر می‌کند، چرا که مادران و پدران خواهان مضمون آثاری تربیتی هستند، گفت: در هیچ جای جهان ادبیات کودک و نوجوان را دربست به بخش خصوصی واگذار نمی‌کنند، هرچند نگاه به اقتصاد، تجارت و برگشت سرمایه وجود دارد اما اینگونه نیست که به بخش خصوصی واگذار شود. یوسف قوجق در این برنامه با بیان اینکه در تاروپود کتاب‌های آقای حسن‌بیگی آداب و رسوم جای خوبی دارد و قصه را زیباتر می‌کند، گفت: حسن‌بیگی خیلی پیچیده فکر می‌کند ولی ساده و همه‌فهم می‌نویسد. در نوشتن مخاطب را در نظر می‌گیرد؛ در حالی ‌که پیچیده فکر می‌کند ولی ساده می‌نویسد. اهل فرم و بازی با ساختار نیست و در حقیقت به قصه می‌پردازد. آثار پی‌رنگ خوبی دارد، چرا که ماجراها را ساده بیان می‌کند. میثم نیلی نیز در این برنامه با تمجید از آثار حسن‌بیگی اظهار داشت: در مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مؤسسه شیرازه بنا داریم پویش مطالعاتی گسترده حول کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده، نوشته آقای حسن‌بیگی داشته باشیم، شبیه به کاری که در مسابقه«کتاب و زندگی» درباره کتاب‌های دیگر انجام شد. به گفته نویسنده، این اثر روایت نوجوانی است به نام «الیاس» از ترکمن صحرا که کودکی و نوجوانی او در آن رقم خورده است و آدم‌هایش تاکنون در داستان‌هایش نقش زیادی داشته‌اند. روایت الیاس در این رمان روایت زمین است و خان و رعیت و صد البته ظلم و ستم با چاشنی عشقی ناخواسته در الیاس. مفهوم برتری و نابرابری و ظلم و ستم و در یک کلام استکبار، مفهومی است که در ظرف مکان و زمان نمی‌گنجد و الیاس بهانه‌ای است تا نوجوان امروز ما با این مفاهیم آشنا شود.


4 خواننده برتر در یک نماهنگ
«ایران جان» منتشر شد
نماهنگ «ایرانِ جان» به خوانندگی 4 خواننده مطرح موسیقی پاپ با همکاری مرکز موسیقی انقلاب اسلامی (مأوا) و بسیج سازمان صداوسیما منتشر شد. به گزارش مهر، مرکز موسیقی انقلاب اسلامی (مأوا) و بسیج سازمان صداوسیما نماهنگ «ایرانِ جان» را با حضور 4 خواننده مطرح موسیقی پاپ منتشر کرده‌اند. در این نماهنگ که به کارگردانی برادران بوشهری در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته، قاسم صرافان شاعر، بهنام کریمی آهنگساز، امیرحسین اکبرشاهی تنظیم‌کننده و حجت اشرف‌زاده، رضا صادقی، حامد همایون و مهدی یغمایی به عنوان خواننده حضور دارند. موسسه فرهنگی- هنری «دلصدا» در این نماهنگ به عنوان مجری طرح حضور دارد.


Page Generated in 0/0062 sec