printlogo


کد خبر: 188447تاریخ: 1396/11/16 00:00
اخبار

دیوان محاسبات  از کسی اجازه نمی‌گیرد
هیچگاه اینگونه نبوده که دستگاه‌های نظارتی بخواهند با کسی مناظره کنند یا بخواهند از کسی اجازه بگیرند، بنابراین دیوان محاسبات باید با قوت بیشتری کار خود را پیش ببرد. بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به ارائه قرائت دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال ۹۵ در صحن علنی مجلس، گفت: دیوان محاسبات نهاد مستقلی است و به عنوان یک نهاد نظارتی وظیفه‌اش این است که حساب و کتاب دولت را بررسی کند و هر کجا که تخلف دید اول باید به مجلس گزارش کند و سپس تخلف را به دادستان دیوان محاسبات ارجاع دهد تا دادستان دیوان نیز موضوع را بررسی کند. وی افزود: درباره این موضوع که برخی افراد به دنبال مناظره با دیوان هستند، باید گفت هیچگاه اینگونه نبوده که دستگاه‌های نظارتی بخواهند با کسی مناظره کنند یا بخواهند از کسی اجازه بگیرند. نعمتی با بیان اینکه اگر دیوان محاسبات از خود ضعف نشان دهد حتما دستگاه‌های نظارتی آسیب می‌بینند، یادآور شد: اگر دولت موضوع و مطلبی درباره تفریغ بودجه سال 95 دارد به دادستان دیوان محاسبات ارائه دهد.


بیوتروریسم عامل انقراض خاویار خزر
برداشت بی‌رویه ماهی و آلودگی آب خزر در کاهش ماهیان خاویاری بی‌تأثیر نبوده اما آفت شانه‌دار مهاجم به دریای خزر وارد شده و نسل ماهی خاویاری را بشدت کاهش داده است. به گزارش فارس، عباس رجایی، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی در این‌باره گفت: در سال‌های گذشته سطح ماهی خاویاری دریای خزر سیر نزولی داشته و بشدت کاهش یافته که بخشی به دلیل عملکرد کشورهای حاشیه دریای خزر و بخشی به دلیل بیوتروریسم بوده است. وی همچنین از ثبت ملی خاویار ایران خبر داد و تصریح کرد: از آنجا که برخی کشورها از نام خاویار ایران سوءاستفاده می‌کردند و ما از نظر حقوقی نمی‌توانستیم پیگیری کنیم، ثبت ملی برند ایران را در نظر گرفتیم و در حال پیگیری ثبت بین‌المللی خاویار هستیم به‌طوری که گواهی سازمان خواربار آمریکا (FDA) را هم گرفته‌ایم. وی درباره قیمت خاویار یادآور شد: هر کیلوگرم خاویار پرورشی بین 5/3 تا 5/6 میلیون تومان و خاویار وحشی بین 9 تا 12 میلیون تومان است.


واردات ۵۸ هزار خودرو در 10 ماه
عملکرد گمرک ایران نشان می‌دهد از محل عوارض واردات خودرو و دیگر کالاها، درآمد گمرک در ۱۰ ماهه امسال ۲۶ درصد افزایش یافت. بر اساس این گزارش، درآمدهای گمرک از محل عوارض و مالیات برارزش افزوده واردات کالاها بالغ بر 9 هزار و 738 میلیارد و 827 میلیون و 200 هزار تومان وصول شد. همچنین در مجموع از محل حقوق ورودی خودرو و دیگر کالاها و عوارض و مالیات ارزش افزوده 27 هزار و 445 میلیارد و 603 میلیون و 200 هزار تومان درآمد وصول شده است. بر اساس جزئیات این درآمدها، حقوق ورودی خودرو 1975 میلیارد و 398 میلیون و 100 هزار تومان معادل یک میلیارد و 565 میلیون و 194 هزار دلار بوده است. تعداد خودروهای وارد شده به کشور در این مدت 58 هزار و 847 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 6 درصد رشد دارد. از محل خودرو و دیگر کالا‌ها 32/26 درصد رشد درآمدی حاصل شده است. در همین حال سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از دستور شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بازنگری در تعرفه واردات خودروهای هیبریدی خبرداد. به گزارش خانه ملت، سعید باستانی از دستور محمد شریعتمداری برای بازنگری در تعرفه واردات خودروهای هیبریدی خبر داد و گفت: براساس دستور وزیر صنعت باید اقدامات کارشناسی درباره خودروهای هیبریدی،  انواع و تعرفه آن انجام شود. وی با بیان اینکه این بازنگری به معنای کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی نیست، تصریح کرد: ممکن است این کارشناسان بگویند ما بررسی لازم را انجام داده‌ایم و تعرفه مناسب بوده است بنابراین مجلس تلاش‌‌های خود را برای کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی ادامه می‌دهد.
 


Page Generated in 0/0054 sec