printlogo


کد خبر: 188448تاریخ: 1396/11/16 00:00
اخبار

بانک ملت به تعهداتش عمل نکرد
فروش نقدی بنزین در جایگاه‌ها
تصمیم اخیر جایگاه‌داران سوخت برای فروش نقدی فرآورده‌های نفتی و استفاده نکردن از کارتخوان‌ها، ربطی به تصمیم بانک مرکزی درباره واریز وجوه پس از ۲۴ساعت ندارد و این مسأله تنها به عمل نکردن بانک ملت به تعهداتش بازمی‌گردد. به گزارش تسنیم، بیژن حاج‌محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در این‌باره  گفت: از حدود 10 سال قبل براساس توافقی که با بانک ملت صورت گرفت، قرار براین شد جایگاه‌های سراسر کشور مجهز به کارتخوان‌های این بانک شوند. بانک ملت نیز مکلف شد، شب به شب وجوه ناشی از فروش جایگاه را محاسبه و به حساب واریز کند اما از سال 86 تاکنون هیچ وقت بانک ملت به تعهداتش عمل نکرده است. وی با بیان اینکه گاهی اوقات واریز وجوه ناشی از فروش جایگاه‌های سوخت تا 10 روز به تاخیر می‌افتد، افزود: این تاخیرها درحالی رخ می‌دهد که جایگاه‌ها باید ظرف 48 ساعت مبالغ سوخت دریافتی خود را به حساب شرکت پالایش و پخش واریز کنند. وی با بیان اینکه واریز نشدن وجوه سوخت دریافتی ظرف مدت تعیین‌شده به حساب شرکت پالایش و پخش موجب می‌شود حساب جایگاه از حالت نسیه به نقدی تغییر یابد، گفت: این مساله برای جایگاه‌ها مشکلات زیادی را به‌وجود آورده و حتی باعث تعطیلی برخی جایگاه‌ها شده است. حاج‌محمدرضا در ادامه افزود: حتی قرار بود بانک ملت در هر تراکنش به ازای هر لیتر مبلغ 2 تومان به حساب جایگاه‌ها به عنوان سود واریز کند اما این بانک جز 4-3 ماه ابتدایی سال 86 هرگز به این تعهد خود عمل نکرده و با توجه به فروش 70 میلیون لیتر فرآورده در روز، مطالبات جایگاه‌داران از بانک ملت در این 10 سال به هزاران میلیارد تومان رسیده است. وی با بیان اینکه بانک ملت به هیچکس جوابگو نیست، تصریح کرد: درچنین شرایطی تنها راهی که برای ما باقیمانده بستن کارتخوان‌های ملت و فروش به‌صورت نقدی همچون سنوات گذشته است. حاج‌محمدرضا افزود: می‌دانیم این مسأله ممکن است مشکلات و زحماتی را برای مردم ایجاد کند اما ما هم چاره‌ای جز این نداریم و تا زمانی که بانک ملت به تعهداتش عمل نکند، استفاده از کارتخوان‌های این بانک در جایگاه‌ها را محدود خواهیم کرد.


صادرات 7/5میلیارد دلاری ایران به ترکیه
صادرات ایران به ترکیه در سال ۲۰۱۷ با رشد ۵۹ درصدی نسبت به 2016 به حدود 5/7 میلیارد دلار رسید. به گزارش تسنیم، آمارهای نشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال 2017 به 75/10 میلیارد دلار رسیده است. این رقم نسبت به سال قبل از آن 11 درصد رشد داشته است. مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سال 2016 بالغ بر 66/9 میلیارد دلار گزارش شده بود. صادرات ترکیه به ایران در سال 2017 با افت 34 درصدی نسبت به 2016 روبه‌رو شده و به 26/3 میلیارد دلار رسیده است. ترکیه در سال پیش از آن 5 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود. ایران هشتمین مقصد صادراتی ترکیه در سال 2017 بوده و 1/2 درصد از کل صادرات این کشور را جذب کرده است. نفت و گاز بخش مهمی از صادرات ایران به ترکیه را تشکیل می‌دهد. ایران دوازدهمین صادرکننده به ترکیه در این سال بوده و سهم 2/3 درصدی از کل واردات ترکیه را داشته است.


پوشش کامل نسل‌‌‌‌ ۴ و 5/4 موبایل
اپراتور اول اعلام کرد که تعهد پوشش‌ شبکه اینترنت همراه نسل‌های ۳، ۴ و 5/4 این اپراتور در تمام ۱۲۴۶ شهر کشور را تکمیل کرده است. به گزارش فارس، در پی وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر تکمیل پوشش نسل‌های ۳ و ۴ موبایل در تمام شهرهای کشور تا دهه فجر، اپراتور اول اعلام کرد که تعهد پوشش‌ شبکه اینترنت همراه نسل‌های ۳، ۴ و 5/4 این اپراتور در تمام ۱۲۴۶ شهر کشور را تکمیل کرده است. حدود ۳ سال پیش در ۲۷ اسفندماه سال ۱۳۹۴ پروانه ارتقای شبکه‌‌های تلفن همراه به نسل‌های ۳، ۴ و بالاتر به اپراتور‌‌های کشور داده شد.


Page Generated in 0/0050 sec