printlogo


کد خبر: 188465تاریخ: 1396/11/16 00:00
اخبار

نیروهای مبارزه‌کننده با فساد
از عناصر انقلابی و ولایی گزینش شوند
دبیر شورای نگهبان گفت: نیروهای مبارزه‌کننده با فساد از عناصر انقلابی، مسلمان و ولایی گزینش شوند. آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان صبح روز یکشنبه در ابتدای جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، طلوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و از مسؤولان خواست ضمن توجه بیشتر به برگزاری مراسم‌های دهه فجر، دستاوردهای انقلاب را برای نسل نو توضیح دهند تا مردم به آینده انقلاب امیدوار شوند. وی با برشمردن تعدادی از منکرات زمان امام حسین علیه‌السلام از جمله حلال شمردن حرام خدا و بالعکس و نیز اتلاف غنایم و از بین بردن بیت‌المال، افزود: امام خمینی رحمه‌الله‌علیه نیز در تبعیت از حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تشخیص داد ریشه اصلی همه منکرات، حکومت طاغوت، حکومت غیرخدا بر بندگان خدا و حکومت شیاطین است. دبیر شورای نگهبان ادامه داد: امام بزرگوار در ریشه‌کنی طاغوت، مبارزه با منکرآفرین را آغاز کرد و به فضل و توفیق الهی و به صورت باورنکردنی توانست ریشه طاغوت را برکند و ما در این زمینه باید شکرگزار انقلاب اسلامی، این نعمت الهی باشیم. وی با اشاره به مشکلات داخلی و خارجی بر سر راه انقلاب اسلامی، افزود: یکی از نقشه‌های دشمنان برای براندازی نظام، فتنه بود که اگر این حرکت در هر کشوری اتفاق می‌افتاد سرنگونی آن حتمی بود اما در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، وفاداری مردم به امام و انقلاب، این فتنه هم مهار شد. جنتی با تاکید بر حرکت‌های انقلابی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای برخورد با فساد، اضافه کرد: اگر چه برخورد با شاخه‌های فساد لازم است اما ریشه‌کنی فساد ضروری‌تر است، چرا که در این صورت، شاخه‌ها هم خشک خواهد شد و این زمانی امکان‌پذیر است که نیروهای مبارزه‌کننده با فساد از عناصر انقلابی، مسلمان و ولایی گزینش شوند.

ملت ایران 22 بهمن جواب  دشمنان را خواهد داد
 فرمانده کل سپاه گفت: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال با حضور گسترده خود جواب مخالفان داخلی و دشمنان خارجی را خواهد داد. به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه بازدید از نمایشگاه جلوه‌های تحول که به دستاوردهای دانشگاه جامع امام حسین سپاه اختصاص داشت، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: به‌رغم همه توطئه‌های دشمن و اغتشاشات اخیر، ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال با حضور گسترده خود جواب مخالفان داخلی و دشمنان خارجی را خواهد داد.جعفری افزود: انقلاب اسلامی دارای یک روند دائمی و به‌روزشونده و پویاست که دشمنان زیادی دارد و همه دستگاه‌های این انقلاب نیز باید همین روند را در پیش بگیرند.وی با بیان اینکه سپاه بدون تحقیق و کار علمی نمی‌تواند کار خود را پیش ببرد، تصریح کرد: دانشگاه امام حسین، دانشگاه سازمانی و پشتیبان سپاه است که باید دائم در حال تحول و نوشوندگی باشد، چرا که این خواست رهبری است. فرمانده سپاه گفت: این حرکت تحول چند سالی است که آغاز شده و راه سختی هم هست و امیدواریم چند سال آینده ثمره آن را ببینیم.

وزرای ناکارآمد در قضایای اخیر عزل شوند
نماینده بهار در مجلس از رئیس‌جمهور خواست وزرای ناکارآمد در قضایای اخیررا برکنار کند. به گزارش فارس، محمدعلی پورمختار طی تذکری شفاهی در نشست نوبت دوم پارلمان، گفت: رئیس‌جمهور در سفرهای استانی پروژه‌هایی را برای اجرا مصوب می‌کند که از حیث تأمین بودجه اجرایی نمی‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: در قضایای اخیر ناکارآمدی برخی وزرا مشهود بود که رئیس‌جمهور باید یا آنان را عزل کند یا به آنان تذکر دهد به مسؤولیت خود عمل کنند.
 


Page Generated in 0/0059 sec