printlogo


کد خبر: 188466تاریخ: 1396/11/16 00:00
اخبار

صدور حکم 6 سال حبس برای جاسوس هسته‌ای- موشکی
عباس جعفری‌دولت‌آبادی از صدور حکم برای فردی که اطلاعات هسته‌ای و موشکی را به مامور اطلاعاتی آمریکا انتقال داده بود، خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دادستان تهران در بیست‌وششمین جلسه شورای معاونان دادسرای تهران درباره اقدامات و سیاست دادستانی در قبال آشوب‌های اخیر اعلام کرد: تفکیک بین متهمان فریب‌خورده و عوامل اصلی و تعیین تکلیف سریع متهمان ازجمله راهبرد‌های مهم دادستانی درباره ناآرامی‌های اخیر بود. دادستان تهران به بررسی وضعیت پرونده‌های مربوط به آشوب‌های اخیر پرداخت و اقدامات و سیاست قضایی دادستانی در برخورد با آن را اعلام کرد که از جمله این سیاست‌ها، تفکیک بین عوامل اصلی آشوب‌ها و فریب‌خوردگان بود. وی در این راستا اظهار داشت: این تفکیک از اهمیت برخوردار است، چرا که عده‌ای در جریان این آشوب‌ها که از ناحیه دیگران و بویژه با استفاده از بستر فضای مجازی رخ داد، در نتیجه حس کنجکاوی و تلاش برای آگاهی از اتفاقات رخ داده، در برخی نقاط حضور یافته بودند. دومین اقدام دادستانی در رسیدگی به پرونده‌های آشوب‌های اخیر، تعیین تکلیف سریع متهمان بود که جعفری‌دولت‌آبادی با اشاره به تجربیات گذشته دادستانی از جمله در برخورد با عوامل فتنه سال ۸۸ اظهار داشت: در حال حاضر صرفاً ۴ نفر در این راستا بازداشت هستند و ۱۵۰ فقره کیفرخواست صادر شده که در نوع خود کار مهمی محسوب می‌شود. دادستان تهران همچنین از صدور حکم محکومیت برای فردی که با ۹ بار ملاقات با مأمور اطلاعاتی آمریکا اطلاعات کشور از جمله در زمینه تحریم‌ها و امور هسته‌ای را به سرویس اطلاعاتی آمریکا و یک کشور اروپایی انتقال داده بود، خبر داد و اظهار داشت: در این پرونده این فرد به 6 سال حبس تعزیری و ضبط و استرداد وجوه دریافتی محکوم شد.  

پیوستن به پالرمو  فعالیت‌های ایران را محدود می‌کند
عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس گفت: حمایت همه‌جانبه ایران از جبهه مقاومت همواره راهبرد ایران در مقابله با تجاوزات استکبار بوده و پیوستن به کنوانسیون پالرمو، می‌تواند برای ایران محدودیت‌هایی ایجاد کند. جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره تصویب معاهده پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو گفت: تصویب پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو توسط مجلس شورای اسلامی حتی با در نظر گرفتن پیش‌شرط‌هایی، امری قابل قبول نیست. زیرا این کنوانسیون با وجود اینکه مسائل مربوط به شفافیت مالی را مطرح و با پولشویی مبارزه می‌کند ولی نمی‌توان با در نظر گرفتن پیش‌شرط‌ها، مانع دسترسی قدرت‌های بزرگ به دخل و خرج‌های ایران شد. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: حمایت همه‌جانبه ایران از جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و فلسطین همواره راهبرد ایران در مقابله با تجاوزات استکبار بوده است و پیوستن ایران به این کنوانسیون، می‌تواند برای ایران محدودیت‌هایی را ایجاد کند. نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه استکبار جهانی در نظر دارد تمام تحرکات و فعالیت‌های ایران را به‌طور کامل رصد کند، نباید با پیوستن به این معاهده راه را برای آنها هموار کرد.

 حکم ویژه دیوان عدالت اداری برای دانشجویان بورسیه
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حکم ویژه دیوان عدالت اداری برای دانشجویان بورسیه، گفت: دانشجویان بورسیه برای حل مشکلات‌شان به شورای عالی انقلاب فرهنگی مراجعه کنند. محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وضعیت دانشجویان بورسیه، گفت: دیوان عدالت اداری به نفع بورسیه‌هایی که  برای یک مکان مشخص حکم داشته باشند حکم صادر می‌کند و آنها می‌توانند بر اساس آن حکم به دانشگاه مراجعه کنند. وی افزود: اما افرادی که حکم نداشتند یا در شرف صدور حکم بودند و به دلیل تغییر دولت در حکم آنها تاخیر ایجاد شد به آقای کی‌نژاد عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای‌عالی جذب هیات علمی مراجعه کنند تا برای جذب آنها پیگیری شود. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آقای کی‌نژاد وقت زیادی برای دانشجویان بورسیه می‌گذارد، گفت: امیدواریم همه این دانشجویان جذب شوند مگر آن 38 نفری که وزارت علوم اعلام کرده بود معدل‌های آنها با آنچه اعلام کرده بودند تطابق ندارد.


Page Generated in 0/0054 sec