printlogo


کد خبر: 188476تاریخ: 1396/11/17 00:00
اخبار

باید صدای اعتراض مردم را شنید
دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه وضع معیشتی مردم مطلوب نیست، گفت: باید صدای اعتراض مردم را شنید. به گزارش فارس، آیت‌الله احمد جنتی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دیروز در نشست هماهنگی برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که در محل شورای نگهبان برگزار شد، تصریح کرد: باید تهدیدات داخلی و خارجی را شناخت و این موضوع مهمی است؛‌ البته من نگران سال آینده‌ام که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد، چرا که باید احتمالات را بررسی کرد و مدنظر قرار داد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: دشمن نمی‌تواند بپذیرد نظامی 40 سال در برابر او ایستادگی کرده است، از این رو هر کاری که بتواند می‌کند تا این نظام را ساقط کند ولی تاکنون هیچ کاری نتوانسته است انجام دهد. وی با تاکید بر لزوم شنیدن صدای مردم و همصدا شدن با آنان، بیان داشت: نباید خود را از مردم جدا کرد؛ وضعیت معیشتی مردم بسیار بد است، البته من وارد این حوزه نمی‌شوم، چون کاری از دستم برنمی‌آید اما زمانی که غذا می‌خورم ناراحتم که چرا ما دستمان‌مان به دهان‌مان می‌رسد ولی برخی دیگر از مردم این امکان را ندارند. آیت الله جنتی با انتقاد از اینکه مسؤولان در این‌باره کاری نمی‌کنند، اظهار داشت: مسؤولان باید با وضع فقیرانه زندگی کنند تا فقرا از غصه دق نکنند؛ وقتی وضع معیشتی بد باشد همین فقرا در خیابان اعتراض می‌کنند، چرا که نمی‌توانند زندگی را تحمل کنند. دبیر شورای نگهبان گفت: ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم صدای اعتراض کسی بلند نشود؛ صدای اعتراضات باید بلند باشد اما باید طبق موازین قانونی باشد.

مصادیق «رجل سیاسی» در مجلس نهایی شد
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: مصادیق رجل سیاسی برای کاندیداهای ریاست‌جمهوری در مجلس نهایی شد. محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آخرین نتایج بررسی مصادیق رجل سیاسی و مذهبی در این کمیسیون که بخشی از آن طبق سیاست‌های کلی انتخابات به مجلس واگذار شده بود، اظهار داشت: بررسی مصادیق رجل سیاسی و مذهبی در چارچوب سیاست‌های کلی انتخابات در مجلس پایان یافته است. وی با بیان اینکه مصادیق رجل سیاسی و مذهبی در شورای نگهبان نیز بررسی شده است، افزود: طبق سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، مجلس موظف است مصادیق رجل سیاسی و مذهبی را در چارچوب اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین کند که بر همین مبنا ما این کار را انجام داده‌ایم. رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: کار ما در مجلس برای بررسی مصادیق رجل سیاسی و مذهبی و اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری پایان یافته و منتظریم در پژوهشکده شورای نگهبان و کمیسیون مشترکی که با حضور وزیر کشور و رئیس مجلس و نماینده‌ای از شورای نگهبان تشکیل شده، جمع‌بندی نهایی صورت گیرد. 

افتتاح خط تولید انبوه پهپاد مهاجر مجهز به بمب هوشمند «قائم»
خط تولید انبوه پهپاد تاکتیکی مهاجر ۶ مجهز به بمب هوشمند نقطه‌زن قائم، با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی زمینی سپاه افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، در پنجمین روز دهه مبارک فجر خط تولید انبوه پهپاد تاکتیکی مهاجر 6 مجهز به بمب هوشمند نقطه‌زن قائم با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی زمینی سپاه افتتاح شد. امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با تشریح مهم‌ترین ویژگی‌های پهپاد تاکتیکی مهاجر 6 مجهز به بمب هوشمند نقطه‌زن قائم، تصریح کرد: این پهپاد توانمندی انجام ماموریت‌های شناسایی، مراقبت و رزمی با شعاع عملیاتی گسترده و مداومت پروازی بالا را برای نیروهای مسلح با قابلیت اطمینان فوق‌العاده فراهم می‌کند تا بتوانند عملیات مراقبت، شناسایی و انهدام اهداف مورد نظر را انجام دهند. وی با بیان اینکه این پهپاد قادر است انواع محموله‌های مراقبت، شناسایی و رزمی را حمل کند، تصریح کرد: استفاده از پهپاد مهاجر 6 امکان دیده‌بانی هوایی طولانی‌مدت و انهدام اهداف در زمان‌ها و مکان‌های مختلف را با دقت بالا فراهم می‌کند.


Page Generated in 0/0065 sec