printlogo


کد خبر: 188481تاریخ: 1396/11/17 00:00
اخبار

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن:
اظهارات رئیس‌جمهوری درباره اتمام مسکن‌مهر جنبه تبلیغاتی داشت
معاون وزیر راه‌وشهرسازی از سنددار کردن املاک تصرف‌شده توسط ۳ میلیون خانوار با قیمت دولتی و قیمت روز خبر داد و گفت طرح مسکن‌مهر سال 97 به پایان می‌رسد. به گزارش تسنیم، حمیدرضا عظمیان با اشاره به املاک و اراضی تصرفی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: 3 میلیون خانوار این اراضی را تصرف کرده‌اند که با 3 شرط واجد شرایط بودن (عدم استفاده از امکانات دولتی)، ساخته شده و مطابق طرح‌های تفصیلی به قیمت دولتی (یک قیمت نازل) و مازاد ملک را به قیمت روز از افراد دریافت شده و ملک سنددار می‌شود. به عنوان نمونه چنانچه حد نصاب تفکیکی 200 متر باشد و فردی 220 متر زمین دولت را ساخته و تصرف کرده باشد 200 متر به قیمت تمام شده دولتی و 20 متر مازاد- حد نصاب به- قیمت روز دریافت شده می‌شود. وی در پاسخ به اینکه رئیس‌جمهوری وعده اتمام مسکن‌مهر را تا پایان امسال داده‌اند، گفت: اظهارات رئیس‌جمهوری بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت، تاخیر در تکمیل یک بخشی از واحدهای مسکن‌مهر نه تقصیر رئیس‌جمهوری است، نه وزیر راه و نه سازمان ملی زمین و مسکن.


افزایش قیمت کالا و خدمات ممنوع شد
رئیس اتاق اصناف ایران با ارسال ابلاغیه‌ای به اتحادیه‌های صنفی تاکید کرد که افزایش قیمت کالاها و خدمات صنفی تا پایان فروردین‌ ۱۳۹۷ ممنوع است. به گزارش «وطن‌امروز»، علی فاضلی در اطلاعیه‌ای به روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها از آنها خواست به اتحادیه‌های صنفی استان متبوع خود ابلاغ کنند تا پایان فروردین سال ۹۷، از افزایش قیمت هرگونه کالا و خدمات صنفی توسط واحدهای صنفی جلوگیری کنند. وی همچنین از روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها خواست در صورت افزایش قیمت، به قیمت‌های قبلی بازگردد و نتیجه به اتاق اصناف ایران اعلام شود. بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار که ۱۳ دی‌ماه گذشته ابلاغ شد، افزایش قیمت کالاها و خدمات حداقل تا پایان فروردین‌ماه ۱۳۹۷ ممنوع و قرار شد نسبت به اعمال قانون درباره متخلفان اقدام شود.


افزایش ۲ هزار تومانی  قیمت گوشت گوسفندی
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه این کالا در 2 هفته اخیر، ۲ هزار تومان گران شده است، گفت: پیش‌بینی کاهش قیمت برای روزهای آینده نداریم. علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: گوشت گوسفندی در هر هفته، حدود ۱۰۰۰ تومان گران شده است و نمی‌توانیم انتظار کاهش قیمت نیز داشته باشیم، چرا که در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی سال هستیم و ذخایر دام رو به پایان است؛ مصرف پروتئین افزایش پیدا می‌کند و با توجه به این موارد، دام زنده گران می‌شود که این امر روی قیمت گوشت تاثیر دارد. وی اضافه کرد: هم‌اکنون، قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف‌کنندگان بین ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه واردات نیز مقداری با مشکل روبه‌رو شده است، افزود: یکی از دلایل این امر، شرایط جوی بوده است. ملکی درباره اینکه آیا بالا رفتن قیمت ارز نیز در اختلالاتی که در واردات گوشت قرمز به وجود آمده، موثر بوده است، گفت: بله! این امر نیز موثر بوده و مسؤولان تنظیم بازار در حال پیگیری این مسائل هستند و قرار شده دولت یارانه‌ای را برای آن در نظر بگیرد تا قیمت بیش از این افزایش پیدا نکند.


Page Generated in 0/0057 sec