printlogo


کد خبر: 188487تاریخ: 1396/11/17 00:00
نبض جامعه

سخنگوی وزارت بهداشت تشریح کرد
آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا در کشور
سخنگوی وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا در کشور توضیحاتی ارائه داد. به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت شیوع آنفلوآنزای فصلی گفت: امسال آنفلوآنزای پرندگان که منجر به ابتلای مرغ‌های تخم‌گذار شد، مورد حاد و غیرعادی  نداشتیم. اگر چه امسال نوعی از آنفلوآنزا شایع شد که با گذشته متفاوت بود. بر این اساس وزارت بهداشت توصیه‌های دقیقی ارائه کرده است و همچنان توصیه می‌کنیم افرادی که بیشتر در معرض خطرند مانند سالمندان، کودکان، مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج و افراد دارای نقص ایمنی واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. تزریق واکسن در سایر افراد اختیاری است.

فرمانده انتظامی تهران:
برنامه‌ای برای دستگیری دراویش نداریم
 رئیس پلیس تهران گفت: متاسفانه برخی افراد که در بین دراویش نفوذ کرده بودند با سوءاستفاده از رأفت پلیس دست به اقداماتی زدند. به گزارش «وطن‌امروز»، سردار حسین رحیمی در حاشیه بازدید رئیس‌ پلیس مسکو از بخش‌های گوناگون پلیس تهران، اظهار داشت: حضور ژنرال سرگئی پلاخیخ در تهران برای برقراری ارتباطات بیشتر میان پلیس 2 کشور و همچنین 2 شهر بزرگ تهران و مسکو است و این دیدار در راستای دیدارهای دوجانبه‌ای است که پیش از این پلیس ایران در سفر به روسیه انجام داده بود. رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره تجمع دراویش گنابادی در منطقه پاسداران تهران خاطرنشان کرد: صراحتا اعلام می‌کنم پلیس، دادستانی و هیچ دستگاه دیگری هیچ برنامه‌ای برای برخورد و دستگیری دراویش در تهران نداشته و نخواهد داشت اما متاسفانه اخبار و اطلاعاتی کذب منتشر شد و رسانه‌های معاند نیز به آن دامن زدند. وی افزود: متاسفانه به دنبال انتشار این اخبار کذب و دروغ اقدامات دیگری نیز انجام شد و متاسفانه برخی افراد که در بین دراویش نفوذ کرده بودند با سوءاستفاده از رأفت پلیس دست به اقداماتی زدند. فرمانده انتظامی تهران در پاسخ به  پرسش دیگری درباره حضور پلیس تهران در مسکو همزمان با برگزاری جام‌جهانی روسیه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گروه‌های کارشناسی در حال مذاکرات هستند و احتمال حضور پلیس ایران برای همکاری در جام‌جهانی مسکو متصور است که البته این موضوع در حال حاضر در مرحله رایزنی بوده و قطعی نشده است.

معاون سازمان بهزیستی هشدار داد
تخلف مهدهای‌کودک‌  به بهانه برگزاری جشن
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران گفت: برگزاری مراسم جشن پایان سال در مهدهای کودک با توافق خانواده‌ها انجام می‌شود، ضمن اینکه دریافت هزینه‌های میلیونی به بهانه برگزاری جشن در مهدهای کودک تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود. احمد خاکی با اشاره به اینکه مهدهای کودک موظف هستند بر اساس برنامه‌های ابلاغ شده از سوی سازمان بهزیستی اقدام کنند، به تسنیم اظهار داشت: برگزاری هر نوع مراسم خارج از برنامه‌های آموزشی در مهدهای کودک باید با توافق خانواده‌ها باشد. وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که هر ساله خانواده‌ها با آن درگیر هستند برگزاری مراسم جشن پایان سال در مهدهای کودک است به‌طوری که برخی مهدهای کودک در این زمینه اقدام به دریافت هزینه‌های هنگفت و میلیونی از خانواده‌ها می‌کنند که این تخلف است. خاکی ادامه داد: برگزاری چنین مراسم‌هایی در صورتی خواهد بود که خانواده‌ها موافق آن باشند، ضمن اینکه مبلغ دریافتی از خانواده‌ها نیز یک عرفی دارد و مهدها نمی‌توانند درخواست رقم‌های میلیونی کنند. معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران بیان کرد: در صورتی که خانواده‌ها درباره دریافت چنین هزینه‌هایی شکایت دارند می‌توانند آن را با بازرسی سازمان در میان بگذارند و سازمان نیز در اسرع وقت به آن رسیدگی می‌کند. وی گفت: طی سال جاری میزان تخلف در مهدهای کودک نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.


Page Generated in 0/0053 sec