printlogo


کد خبر: 188500تاریخ: 1396/11/17 00:00
جشنواره فجر

تعیین زمان اعلام نامزدهای جشنواره سی‌وششم فجر
هیات داوران سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر که متشکل از فرشته طائرپور، حسن خجسته، بهرام بدخشانی، رسول صدرعاملی، کمال تبریزی، محمدرضا فروتن و خسرو دهقان هستند، از روز پنجشنبه 12 بهمن‌ماه کار خود را آغاز کرده است. به گزارش «وطن امروز»، این اعضا قرار است تا روز پنجشنبه 19 بهمن‌ماه به داوری آثار بپردازند و روز شنبه 21 بهمن‌ماه نامزدهای دریافت سیمرغ سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر را اعلام کنند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که در دوره‌های پیش اعلام زودهنگام نامزدهای بخش‌های مختلف باعث به حاشیه رفتن آثار نمایش داده شده در روزهای آخر جشنواره فیلم فجر می‌شد و از این نظر تصمیم مسؤولان جشنواره برای اعلام نامزدها 24 ساعت قبل از مراسم پایانی را باید اتفاقی مبارک در این دوره از جشنواره دانست.

اعلام 10 فیلم برتر براساس آرای تماشاگران
عناوین 10 فیلم برتر آرای تماشاگران در چهارمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر اعلام شد. به گزارش فارس، نتیجه شمارش آرای فیلم‌های نمایش داده شده در روز چهارم جشنواره فیلم فجر (15/11/1396) توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد. بنا بر این گزارش، مانند سال گذشته فهرست فیلم‌ها بدون اولویت است.

سینمای ما به امثال معتمدی  احتیاج دارد
محمدحسین صفارهرندی گفت: «سوء‌تفاهم» در القای این مسأله مهم که عرصه اجتماعی واقعیت و مجاز بسیار به هم نزدیک شده‌اند، بسیار موفق بود. به گزارش «وطن امروز»، محمدحسین صفارهرندی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اکران فیلم سینمایی سوءتفاهم در سینما فرهنگ با اشاره به موضوع این فیلم گفت: به نظر من فیلم سوءتفاهم در القای این مسأله مهم که عرصه اجتماعی واقعیت و مجاز بسیار به هم نزدیک شده‌اند، بسیار موفق بود. وی ادامه داد: امروز آن چیزی که فکر می‌کنیم و می‌بینیم واقعی است ممکن است مجاز باشد و آن چیزی که تصور می‌کنیم مجازی است ممکن است واقعیت داشته باشد. وزیر سابق ارشاد اسلامی با اشاره به سبک فیلمسازی آقای معتمدی اظهار کرد: یک قالب ارزش‌گرایانه‌ای از دیرباز در ذهن آقای معتمدی بوده که بر اساس آن، مشکلات و وقایع تلخ زمانه ما را در جریان سرمایه‌داری می‌بیند. زیرا برخلاف ظاهر خوشرنگ و لعاب جریان سرمایه‌داری، بسیاری مفاسد و مشکلات عصر امروز ما به این جریان مربوط می‌شود. من در ارزیابی عملکرد آقای معتمدی او را در حال طی مسیر رشد و بالندگی می‌بینم. صفارهرندی افزود: به نظر من افرادی که با نگاه کاشف از چیستی وقایع مسائل را دنبال می‌کنند، می‌توانند با این فیلم سینمایی ارتباط خوبی برقرار کنند. خیلی از فیلم‌ها به عمق مسائل نفوذ نمی‌کنند. ولی کارهای آقای معتمدی نگاه متفاوتی به مسائل دارد و به نظر من سینمای ما احتیاج به چنین افرادی دارد.

چیزی را سانسور نکردیم
مستند «بانوی قدس ایران» که با محوریت زندگی همسر امام خمینی(ره) ساخته شده است، از جمله آثاری بود که در روز سوم فعالیت سالن رسانه‌ها به نمایش درآمد و استقبال خوبی نیز از آن شد. به گزارش
«وطن امروز»، در نشست خبری این مستند که پس از نمایش آن در سالن رسانه‌های جشنواره فجر و با حضور عوامل سازنده آن برگزار شد، زهرا نبی‌پور، پژوهشگر مستند «بانوی قدس ایران» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این مستند محدودیت‌هایی هم وجود داشته که امکان بیانش نباشد، گفت: اینکه ما چقدر پژوهش کردیم و چقدر از آن در فیلم آمده است، مهم نیست قطعا حرف‌های ناگفته زیادی وجود داشته ولی آنچه در فیلم آمده جامع و کامل است و سانسوری وجود نداشت و حرف‌هایی خانوادگی زده شد که احتمال می‌دادیم خانم به عنوان یک زن دوست نداشته باشند این حرف‌ها در جایی زده شود. ما هیچ چیزی از خودمان نگفتیم تماماً درددل‌های ایشان و دستنوشته‌هایشان بود.
 


Page Generated in 0/0047 sec