printlogo


کد خبر: 188501تاریخ: 1396/11/17 00:00
اخبار

چاپ دوم «خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده» در کتابفروشی‌ها
کتاب «خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده» که توسط مرحوم روح‌الله نامداری تدوین شده بود، به چاپ دوم رسید. به گزارش فارس، چاپ دوم کتاب «خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده» تدوین مرحوم روح‌الله نامداری از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. این کتاب از 3 بخش تشکیل شده است: مقدمه تدوینگر، بیانات امام خمینی و خاطراتی ناب از ایشان. این کتاب و کتاب قبلی این پژوهشگر، «جدال دو اسلام» از بهترین کتاب‌ها در معرفی اندیشه و سیره امام خمینی است. روح‌الله نامداری از پژوهشگران جوان انقلاب اسلامی و فعالان فکری و فرهنگی بود که اردیبهشت‌ماه امسال در اثر ایست قلبی درگذشت و در زادگاهش ایذه به خاک سپرده شد. کتاب «خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده» گزاره‌هایی برای آشنایی‌زدایی از «تصویر عمومی شده» امام خمینی(ره) تدوین روح‌الله نامداری در 168 صفحه با قیمت 8هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف به چاپ دوم رسیده است.


انتشار فراخوان شانزدهمین دوره جشنواره قلم زرین
انجمن قلم ایران فراخوان شانزدهمین جشنواره قلم زرین را منتشر کرد. به گزارش فارس، با هدف ایجاد زمینه مناسب برای احراز نقش فعال مولفان و پدیدآورندگان کتاب در تحولات اجتماعی کشور، کوشش در راه اشاعه هر چه بهتر و بیشتر ارزش‌های والای انسانی و دینی، معرفی آثار برتر و انتخاب بهترین کتاب‌های منتشر شده در سال ۱۳۹۶ به جامعه، انجمن قلم ایران، شانزدهمین دوره جشنواره قلم زرین را به دبیری وجیهه سامانی (نویسنده) برگزار می‌کند. در همین راستا، داوران این جشنواره کتاب‌های منتشره در سال ۱۳۹۶ در 5 حوزه «شعر کودک و نوجوان»، «شعر بزرگسال»، «داستان (زیرمجموعه ادبیات داستانی) کودک و نوجوان»، «داستان (زیرمجموعه ادبیات داستانی) بزرگسال» و «نقد و پژوهش» را بررسی و آثار برتر را انتخاب خواهند کرد. ملاک عمل این جشنواره، طبق سال‌های قبل، سال انتشار اثر (مندرج در شناسنامه کتاب) خواهد بود و بر همین اساس، متقاضیان شرکت در جشنواره (نویسندگان و ناشران)، حداکثر تا ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۶ فرصت دارند 2 نسخه از آثاری را که در طول سال ۱۳۹۶ چاپ و منتشر شده ‌است، به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، نبش کوچه ۴۴، پلاک ۳۶۰، کدپستی ۱۴۳۶۷۷۳۸۸۳ ارسال کنند. مراسم پایانی شانزدهمین دوره جشنواره قلم زرین با معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز، روز ۱۴ تیرماه ۱۳۹۷ (همزمان با روز ملی قلم) برگزار خواهد شد.


تارانتینو محکوم شد!
جسیکا چستین، جاد اپتاو و شماری از بازیگران از اوما تورمن در برابر رفتار پرخطر و خشن کوئنتین تارانتینو حمایت کردند. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، شماری از بازیگران پس از انتشار مطلبی در نیویورک‌تایمز از سوی اوما تورمن مبنی بر اینکه کوئنتین تارانتینو، کارگردان «بیل را بکش» او را مجبور کرد نقش بدلکاری فیلم را هم خودش انجام بدهد و به این دلیل وی دچار جراحت شد، کارگردان نامدار را محکوم کردند. در مقاله‌ای که شنبه در نیویورک‌تایمز در این باره منتشر شد اوما تورمن گفته است نه‌تنها از رفتارهای مبنی بر آزار جنسی از سوی هاروی واینستین ناراحت است، بلکه کارگردان فیلم «کیل بیل» نیز او را مجبور کرد صحنه پرخطر رانندگی فیلم را خودش بازی کند و این مساله منجر به تصادف و مصدومیت وی شد. اکنون ستارگانی چون جسیکا چستین، جاد اپتاو، آزیا آرجنتو و شماری دیگر به دفاع از تورمن برخاسته‌اند. در مطلبی که در نیویورک‌تایمز منتشر شده این بازیگر گفته است این تصادف در اواخر تولید فیلم و پس از آن رخ داد که وی به کارگردان گفت واینستین، تهیه‌کننده فیلم که تهیه‌کننده فیلم «داستان عامه‌پسند» در سال ۱۹۹۴ هم بود در لندن برای وی مزاحمت ایجاد کرده است. تورمن گفت از انجام این صحنه رانندگی ناراحت بود و خواست بدلکار این صحنه را اجرا کند اما تارانتینو اصرار کرد او باید ماشین را براند، در نتیجه آن تصادفی رخ داد که در نتیجه آن وی دچار جراحت شدید در قسمت زانو شد.


Page Generated in 0/0048 sec