printlogo


کد خبر: 188505تاریخ: 1396/11/17 00:00
قهرمانی و پرسپولیس
نزدیک‌تر از رگ گردن

ناصر نامدار: هفته بیست‌ودوم لیگ برتر هم به پایان رسید و حالا فقط 8 هفته تا پایان لیگ هفدهم باقی مانده است. لیگی که شاهد جولان و یکه‌تازی کم‌نظیر پرسپولیس است و خیلی‌ها از خیلی وقت پیش این تیم را قهرمان می‌دانند اما بهتر است هفته به هفته جلو برویم و ببینیم در پایان هفته بیست‌وسوم جدول لیگ چه وضعیتی خواهد داشت. آیا اختلاف پرسپولیس با بقیه تیم‌ها بیشتر می‌شود یا کمتر؟
پرسپولیس الان 51 امتیاز دارد و صدرنشین است. ذوب‌آهن با 38 امتیاز دوم است و فولاد با یک بازی کمتر و 37 امتیاز در رده سوم ایستاده. تیم برانکو چهارشنبه این هفته در آبادان میهمان صنعت نفت است. ذوب‌آهن پنجشنبه در تهران با سایپا بازی خواهد کرد و فولاد خوزستان جمعه در اهواز داربی خوزستان را مقابل استقلال خوزستان برگزار می‌کند.
اگر قرمزهای تهران در آبادان پیروز شوند 54 امتیازی می‌شوند. ذوب اگر در تهران مغلوب سایپا شود روی همان امتیاز 38 می‌ماند و فاصله تیم‌های اول و دوم جدول به 16 امتیاز می‌رسد و بعد از آن فقط 7 بازی برای تیم‌ها باقی می‌ماند و 21 امتیاز. حتما تصدیق می‌کنید با این وضعیت قهرمانی از رگ گردن به پرسپولیس نزدیک‌تر است.
اما اگر پرسپولیس در آبادان ببازد و ذوب در تهران سایپا را شکست بدهد فاصله امتیازی 2 تیم به 10 امتیاز کاهش پیدا می‌کند. کم شدن 6 امتیاز فاصله در فقط یک هفته برای همه رقبای پرسپولیس و بویژه ذوب‌آهن امیدوار‌کننده است، چرا که دو تیم یک بار هم باید در اصفهان با هم بازی کنند.
اما اگر فولاد را رقیب اصلی پرسپولیس بدانیم و 3 امتیاز بازی عقب افتاده این تیم مقابل پیکان را هم متعلق به تیم خوزستانی بدانیم ماجرا کمی فرق می‌کند. اگر پرسپولیس به نفت آبادان ببازد و فولاد بازی داربی خوزستان و پیکان را ببرد، پرسپولیس روی امتیاز 51 می‌ماند و فولاد 43 امتیازی می‌شود و این یعنی تقلیل فاصله تا 8 امتیاز. نکته اما اینجاست که پرسپولیس و فولاد رفت و برگشت با هم بازی کرده‌اند و فولاد فرصتی را که ذوب دارد در اختیار ندارد.
در مجموع از این به بعد فشار روی تیم‌های رقیب پرسپولیس بیشتر می‌شود. هر امتیازی که آنها از دست بدهند به پرسپولیس برای قهرمانی زودهنگام کمک می‌‌کند. همین الان بیشترین امتیازی که فولاد می‌تواند بگیرد 64 است و این به شرطی است که فولاد همه 9 بازی باقیمانده‌اش را ببرد. پرسپولیس اما همین الان 13 امتیاز با سقف امتیازی که فولاد می‌تواند بگیرد فاصله دارد. یعنی اگر پرسپولیس از بازی‌های باقیمانده 4 برد و یک تساوی به‌دست بیاورد با سقف امتیاز فولاد مساوی می‌کند! این برای تیم برانکو کار سختی است؟ 


Page Generated in 0/0062 sec