printlogo


کد خبر: 188529تاریخ: 1396/11/18 00:00
حقایقی که رژیم نمی گذارد ما بفهمیم
مارلون براندوی درون اعلیحضرت
محمدرضا رضایی

متاسفانه در روزهایی به سر می بریم که رژیم، دست به یک سانسور تاریخی گسترده زده و نمی‏گذارد حقایق سلطنت پهلوی به گوش جوانان این مرز و بوم برسد. متن زیر حاصل مصاحبه ما با یکی از کارشناسان تاریخی است که روشنگر حقایق قبل از انقلاب است.
+ میتونم قبل از شروع سوالام سن شما رو بپرسم؟
- بله من 22 سالمه و کارشناسی بهداشت سطل‌های بی‏در، دارم.
+ اگر ممکنه از زمان پهلوی بگید؟
- بله! حقیقت اینه که خیلی از مردم فریب رسانه‏ای رژیم رو خوردن و نمیدونن که چه خدمات گسترده‏ای در اون زمان به مردم ارائه می‏شد. مثلا من خودم یادمه! در اون زمان شما میتونستی با یک الی دو ریال، خونه بخری، ازدواج کنی، ماشین بخری، کار و کاسبی راه بندازی، اما الآن چی؟ الآن با یک الی دو ریال چی میشه خرید؟ اون زمان مترو اینقدر بی نظم و شلوغ بود واقعا؟ نه، چون رضاخان خودش یک روز چندتا از مسافران مترو رو انداخت تو تنور، از اون موقع به بعد دیگه کسی مترو رو شلوغ ندید تا بعد از انقلاب.
+ خاطره از اون زمان دارید؟
- بله، زیاد! یادم میاد یکی از مسوولان آمریکایی اومده بود تهران، رمز وای فای کاخ سعدآباد رو داده بودن بهش، خیلی تعجب کرده بود از سرعت اینترنت ایران. تا جایی که خیلی!
+ گفتین اینترنت، یک خاطره فرهنگی هم بگین!
- خیلی‏ها هنوز اطلاع ندارن، فیلمنامه سه گانه پدرخوانده، تایتانیک، ماتریکس و خیلی از فیلم های معروف دیگه رو خود رضاخان نوشتن، حتی قرار بود نقش پدر خوانده رو خودشون بازی کنن که «مارلون» اومد به پاشون افتاد و نقشو دادن به اون...
+ گفتین چندسالتونه شما؟
- 22 سال. چطور؟
+ هیچی. بدرود!
 


Page Generated in 0/0054 sec