printlogo


کد خبر: 188537تاریخ: 1396/11/18 00:00
11 نفر در حادثه ساختمان اداری خیابان ولیعصر پایتخت مصدوم شدند
2روز حریق‌ در ساختمان وزارت نیرو

گروه اجتماعی: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از حریق گسترده در یک ساختمان اداری واقع در خیابان ولیعصر(عج) خبر داد.
به گزارش «وطن‌امروز»، سیدجلال ملکی گفت: ساعت ۱۰ و ۶ دقیقه صبح دوشنبه، آتش‌سوزی در ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از میدان ولیعصر(عج) به نیرو‌های سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد. وی افزود: بلافاصله نیرو‌های ۳ ایستگاه سازمان آتش‌نشانی به همراه امکانات کافی در محل حادثه حضور پیدا کردند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به وضعیت محل حادثه اظهار کرد: در طبقه منفی ۴ یک ساختمان ۸ طبقه اداری که دارای ۴ طبقه زیر زمین بود، در قسمت بایگانی آتش‌سوزی رخ داده بود. ملکی ادامه داد: این حریق باعث فعال شدن سیستم اطفای حریق ساختمان شده بود که در پی آن مقدار قابل‌توجهی پودر سراسر ساختمان را فرا گرفت.
خارج کردن 50 شهروند
وی از خارج کردن ۵۰ شهروند محبوس در این ساختمان اداری خبر داد و خاطرنشان کرد: آتش‌نشان‌ها موفق شدند ۵۰ شهروند گرفتار در این ساختمان اداری را که محبوس شده بودند، به سلامت از ساختمان خارج کنند. اما با گذشت بیش از 20 ساعت از وقوع حادثه، شعله‌های آتش خاموش نشد. در همین رابطه، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: ‌بیش از 140 آتش‌نشان از روز دوشنبه مشغول اطفای حریق شدند. داوری اظهار داشت: طبقه منفی 4 یک ساختمان اداری در میدان ولیعصر(عج) روز دوشنبه دچار حریق شد. وی با اشاره به اینکه حدود 20 ساعت از عملیات اطفای حریق این ساختمان  گذشته است، گفت: آتش هنوز اطفا نشده و دستور تخلیه ساختمان‌های مجاور نیز داده شده است. در ادامه عملیات اطفای حریق، شهردار تهران در محل حادثه حضور یافت. محمدعلی نجفی که در میدان ولیعصر(عج) حضور داشت، گفت: احتمال ریزش ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو یا نشست آن وجود دارد. شهردار تهران با بیان اینکه از ساعت 10 صبح روز دوشنبه این ساختمان دچار حریق شده است، گفت‌: مشکل اصلی آتش‌نشانان این است که چون حریق در طبقه منفی چهار این ساختمان و در مرکز اسناد و مدارک و بایگانی ایجاد شده است، حجم آتش زیاد بوده و دسترسی به آن مشکل است. وی ادامه داد: احتمال ریزش ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو یا نشست آن وجود دارد. نجفی با اشاره به اینکه هنوز آتش کنترل نشده است، گفت‌: در قسمت غربی و ورودی پارکینگ ساختمان ترک‌هایی دیده شده است که نشان می‌دهد احتمالا بخشی از ساختمان نشست خواهد داشت.
نجفی با بیان اینکه امید است این حریق کنترل شود، بیان‌ کرد: شهرداری تاکنون 3 بار به این ساختمان اخطار داده اما از آنجایی که شرکت دولتی بوده به این اخطارها بی‌توجه بوده است. این در حالی است که مسؤول تأسیسات شرکت برق حرارتی وزارت نیرو درباره علت حادثه گفت: دلیل حادثه آتش‌سوزی ساختمان برق حرارتی وابسته به وزارت نیرو فعال شدن کپسول اطفای حریق بوده است. علیرضا ساوالان‌پور که در محل حادثه آتش‌سوزی حضور دارد، گفت: یک مخزن 3 هزار لیتری گازوئیل در حیاط این شرکت هنوز باقی مانده است که این مخزن برای مواقع ضروری استفاده می‌شود. وی درباره دلیل بروز این حادثه گفت: کپسول اطفای حریق در طبقه منفی 4 این ساختمان خودبه‌خود فعال شده و پودر اطفای حریق که با حرارت همراه بوده روی اسناد و کاغذها پاشیده شده و موجب مشتعل شدن این کاغذ‌ها شده است.
مصدومیت 11 نفر
همچنین مسؤول روابط عمومی اورژانس کشور گفت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴ آمبولانس، ۲ موتورآمبولانس و ۲ خودروی فرماندهی در محل حادثه مستقر شده‌‌‌اند. در این حادثه تاکنون (لحظه تنظیم گزارش) 11 نفر مصدوم شده‌‌اند که 5 نفر در بیمارستان بستری و ۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند. همه این افراد آتش‌نشان بوده‌‌اند که به  دلیل دود ناشی از آتش مشکل تنفسی پیدا کرده بودند.


Page Generated in 0/0059 sec