printlogo


کد خبر: 188545تاریخ: 1396/11/18 00:00
اخبار

خیر و برکتی از برجام ندیدیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه ایجاد رابطه با آمریکا مشکلات کشور را حل نمی‌کند، گفت: ما خیر و برکتی از برجام ندیدیم، نه‌تنها تحریم‌ها لغو نشد بلکه تحریم‌های دیگری علیه ایران تصویب کردند. به گزارش رسا، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در سخنرانی ای با موضوع «سیره عملی و علمی امام خمینی(ره)در مبارزات انقلاب اسلامی»، گفت: برخی فکر می‌کنند مشکلات کشور با مذاکره و ایجاد رابطه با آمریکا برطرف می‌شود اما مقام معظم رهبری اشاره دارند که عصبانیت آمریکا از ما به دلیل مسائل هسته‌ای نیست بلکه به دلیل اقتدار ملت است و به این دلیل است که اسلام برای کشور قدرت ایجاد کرده است. نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل پیروزی‌های جمهوری اسلامی گاهی حرف‌های عجیب و بی‌منطقی می‌زند. او می‌خواهد اروپایی‌ها را با خود هم مسیر کند و قضیه موشکی ایران را مطرح می‌کند. وی تصریح کرد: ما خیر و برکتی از برجام ندیدیم نه‌تنها تحریم‌ها لغو نشد بلکه تحریم‌های دیگری را علیه ملت ایران تصویب کردند، آمریکا قصد دارد قضیه دفاعی ما را محدود کند. آنها نمی‌خواهند ما موشک‌های دوربرد بسازیم. آنها از اینکه اسلام سبب قدرت یافتن جمهوری اسلامی شده است ناراحت هستند. باید توجه شود اگر ما اسلامیت، جمهوریت و ولایت‌فقیه را از ایران برداریم ممکن است آنان را به هدف خود نزدیک کنیم. تا روحیه انقلابی مردم وجود دارد عصبانیت آنان
ادامه خواهد داشت.

پیام تسلیت سرلشکر جعفری  در پی درگذشت «رضا مقدسی»
فرمانده کل سپاه در پیامی درگذشت رضا مقدسی را تسلیت گفت. در پی درگذشت مرحوم رضا مقدسی از فعالان و مدیران متعهد و خوشنام رسانه‌ای کشور، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد.
متن پیام به این شرح است:
انالله و انا الیه راجعون
دریافت خبر درگذشت برادر متعهد و دغدغه‌مند جامعه رسانه‌ای کشور، مرحوم رضا مقدسی که پس از تحمل یک دوره بیماری طولانی دعوت حق را لبیک گفت موجب تأسف و اندوه اینجانب گردید. وی یکی از سرمایه‌های انقلاب اسلامی در عرصه رسانه بود و سالیان طولانی خالصانه و متعهدانه در این راه قدم برداشت. از دست دادن او در این مقطع زمانی که نظام و انقلاب سخت به تجربیات و دانش او نیاز داشت، ثلمه‌ای بزرگ است. اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده بزرگوار ایشان و سایر دوستان و همکاران وی، برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال علو درجات و برای بازماندگان سلامتی و صبر آرزومندم.

سفر خارجی دولتی‌ها محدود می‌شود
محمدمهدی برومندی از کاهش سفرهای دولتی‌ها خبر داد. عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مسافرت‌های خارجی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه در تلاشیم در این هیأت سفرهای غیرضروری دستگاه‌های دولتی را کاهش دهیم، گفت: درباره درخواست‌هایی که دستگاه‌های اجرایی به این هیأت ارائه می‌کنند با در نظر گرفتن میزان حضور، تعداد افراد و روزهای سفر در این‌باره تصمیم‌گیری می‌شود. وی با بیان اینکه معمولاً هیأت نظارت تعداد افراد و روزهای سفر را کاهش می‌دهد، ادامه داد: گاهی برای یک ماموریت چند نفر از سوی دستگاه مربوط مشخص می‌شوند اما با توجه به شرایط و موثر بودن افراد آن هیأت اعزام می‌شود. نماینده مرودشت در مجلس تصریح کرد: اعضای ناظر مجلس نیز با تک‌تک دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها جلساتی داشته‌اند تا تعداد هیات‌هایی که از سوی این دستگاه‌ها به خارج از کشور اعزام می‌شوند کاهش پیدا کند. عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مسافرت‌های خارجی اظهار داشت: البته سفرهای خارجی دستگاه‌های دولتی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نسبت به دولت‌های نهم و دهم 50 درصد کاهش  داشته است.
 


Page Generated in 0/0040 sec