printlogo


کد خبر: 188546تاریخ: 1396/11/18 00:00
اخبار

توطئه آمریکا برای انتقال داعش به افغانستان در حال توسعه است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکا داعشی‌ها را به طرق مختلف به افغانستان منتقل می‌کند. ‎به گزارش تسنیم، سرلشکر محمد باقری در حاشیه همایش تجلیل از پژوهشگران برتر نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران درباره طرح جدید آمریکا برای انتقال داعش به افغانستان گفت: آمریکایی‌ها بهانه حضورشان در منطقه جنوب غرب آسیا را ایجاد تنش می‌دانند، اگر منطقه ما منطقه آرامی باشد قاعدتا باید آنها ارتش خود را جمع کنند و بروند و کشورهای منطقه، خودشان امنیت منطقه را تامین کنند. ‎وی افزود: آمریکایی‌ها وقتی دیدند در عراق و سوریه داعش و گروه‌های سازمان‌یافته تروریستی جایگاه و سرزمین تصرفی را از دست دادند، آنها را به طرق مختلف به افغانستان منتقل کردند و ما شاهد انفجار، ترور و جنایات جدیدی در افغانستان هستیم. ‎سرلشکر باقری ادامه داد: اعتقاد داریم این توطئه آمریکایی‌ها در حال توسعه است و ملت عزیز و همسایه ما یعنی افغانستان، دست در دست هم با آن مقابله خواهند کرد و ان‌شاءالله شاهد آن باشیم هیچ یک از گروه‌های تروریستی و دست‌نشانده آمریکا در منطقه حضور نداشته باشند.

روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با پوتین:
ترکیه از عفرین خارج شود
روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تداوم تلاش‌‌های مشترک برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه و بویژه سوریه را ضروری دانستند و تاکید کردند: فقط مردم سوریه هستند که باید درباره آینده این کشور تصمیم بگیرند و با تحمیل هر تصمیمی خارج از سوریه بر مردم این کشور مخالفند. حسن روحانی روز سه‌شنبه در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین، با اشاره به اینکه «جمهوری اسلامی ایران مخالف حضور نیروهای خارجی در خاک سوریه بدون اجازه دولت و ملت این کشور است»، افزود: ادامه تنش در شمال سوریه به نفع هیچ‌کس نیست و امیدواریم همه کشورهای منطقه به تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه احترام بگذارند. وی همچنین از برگزاری نشستی میان روسای جمهور ایران‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، روسیه و ترکیه در ادامه همکاری تنگاتنگ 3 کشور در ایجاد صلح و ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم استقبال کرد. روحانی همچنین با اشاره به اقدامات تخریبی برخی کشورها علیه توافق برجام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، گفت: ایران همچنان به تعهداتش به برجام تا زمانی که طرف مقابل به آن پایبند باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، متعهد خواهد ماند و در این مسیر، لازم است جلوی اقدامات تخریبی برخی کشورها علیه برجام گرفته شود. رئیس‌جمهور همچنین اتهامات واشنگتن و ریاض مبنی بر ارسال موشک از ایران به یمن را کاملا تبلیغاتی و بی‌اساس دانست و تاکید کرد طرح این اتهامات کاملا بی‌اساس و صرفا تلاشی در ادامه اقدامات دولت ترامپ برای تضعیف برجام است. رئیس‌جمهور روسیه نیز در این تماس تلفنی توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: روسیه معتقد است هر تلاشی برای تضعیف این توافق برای منطقه بسیار مضر و خطرناک است و ما این موضع خود را صراحتا به اطلاع همتایان خود رسانده‌ایم.

اواخر ماه جاری  نشست آتی آستانه درباره سوریه
وزیر خارجه قزاقستان از برگزاری نشست آتی صلح سوریه در آستانه اواخر ماه جاری میلادی خبر داد. به گزارش فارس، «غیرت عبدالرحمانف» در جمع خبرنگاران اعلام کرد یک نشست بین‌المللی درباره حل اوضاع سوریه قرار است اواخر ماه فوریه در شهر آستانه برگزار شود. بنا به گزارش خبرگزاری «تاس»، عبدالرحمانف در این‌باره گفت‌: «طبق اطلاعات به‌دست آمده از کشورهای تضمین‌کننده آتش‌‌بس سوریه (روسیه، ترکیه و ایران) طرفین در حال آماده شدن برای دور جدیدی از گفت‌وگوها در آستانه در تطابق با توافقات حاصل شده هستند». وی افزود: «احتمال برگزاری این نشست در تاریخ 20 فوریه وجود دارد اما اطلاعات مربوط باید در نهایت توسط کشورهای ایران، روسیه و ترکیه تأیید شود». بر اساس این گزارش، هشتمین دور مذاکرات آستانه ماه دسامبر سال 2017 میلادی در پایتخت قزاقستان برگزار شد. بر اساس نتایج این نشست، روسیه، ایران و ترکیه تدارکات برگزاری کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در تاریخ 30 ژانویه در شهر سوچی روسیه را آغاز کردند و قرار بود یک نشست در سطح عالی درباره سوریه نیمه دوم فوریه 2018 در آستانه برگزار شود.


Page Generated in 0/0108 sec