printlogo


کد خبر: 188551تاریخ: 1396/11/18 00:00
اخبار

افزایش 10 درصدی حقوق‌های 3/5 میلیون تومان به بالا
پیش‌بینی شده است در سال ۹۷ دریافتی کسانی که نزدیک به 5/3 میلیون تومان حقوق می‌گیرند 10 درصد و آنهایی که کمتر از این مبلغ حقوق می‌گیرند به صورت پلکانی افزایش یابد. به گزارش فارس، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس عدد جهانی درباره خط فقر و مقایسه آن با قدرت خرید داخلی، این عدد برای یک خانواده 5 نفری 640 هزار تومان تعیین شده است که باید آن را به صورت پلکانی افزایش دهیم. وی افزود: 11 میلیون نفر تحت پوشش این موضوع قرار داده شده‌اند و 800 هزار نفر نیز پس از بررسی لایحه بودجه در مجلس به این تعداد اضافه می‌شوند. ربیعی با بیان اینکه در سال 96 برای کسانی که بالای 2 میلیون تومان حقوق می‌گرفتند 10 درصد افزایش در نظر گرفتیم و حقوق آنهایی که کف حقوق را می‌گرفتند 28 درصد افزایش یافت، گفت: در سال 97 روش پلکانی ادامه می‌یابد.


۲۵ هزار موبایل غیرفعال شد
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با اشاره به مرحله جدید طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه، احتمال افزایش قیمت گوشی‌ها پس از اجرای فاز جدید این طرح برای گوشی‌های آسیایی را بعید دانست. سیدمهدی میرمهدی‌کمیجانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال افزایش قیمت گوشی‌های تلفن همراه اظهار داشت: فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی برای برند گوشی آسیایی مثل سامسونگ بیفتد زیرا از این برند به تعداد بسیار زیادی وارد کشور و انبار شده است، ضمن اینکه این کالا پیش از این هم حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان گران شده است و دیگر کششی برای گران شدن ندارد. میرمهدی‌کمیجانی درباره آخرین آمار گوشی‌های غیرفعال شده، تصریح کرد: آخرین آماری که درباره گوشی‌های غیرفعال‌شده به دلیل عدم انجام رجیستری وجود دارد، تعداد ۲۵ هزار گوشی تلفن همراه بوده است.


استقبال سرد از پیش‌فروش سکه
گزارش‌های رسیده از شعب منتخب پیش‌فروش سکه در ساعات نخست آغاز این طرح، حکایت از استقبال سرد مردم از طرح جدید بانک مرکزی دارد. به گزارش تسنیم، مدیران بانک ملی پیش‌بینی کرده بودند در حراج سکه بیش از 16 میلیون قطعه سکه به فروش برسد. مراجعه به چندین شعبه منتخب بانک ملی حکایت از آن دارد که همه شرایط برای پیش‌فروش سکه تمام بهار آزادی فراهم است اما سامانه واریزی که پول گرفته شده از مشتریان بابت پیش‌خرید باید به آن واریز شود، هنوز باز نشده است. همه افراد بالای 18 سال با داشتن کارت ملی به هر تعداد و بدون هیچ‌گونه محدودیتی در تعداد می‌توانند سکه پیش‌خرید کنند. سکه‌ها در 2 سررسید 6 ماهه و یک‌ساله به متقاضیان تحویل خواهد شد. ودیعه دریافتی برای هر قطعه سکه یک میلیون تومان است. برای سکه‌های تحویلی در سررسید 6 ماهه 4 درصد و برای سکه‌های تحویلی در سررسید یک ساله 9 درصد تخفیف از قیمت روز تحویل در نظر گرفته شده و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز از آنها دریافت نمی‌شود. براین اساس با توجه به سرمایه یک میلیون تومانی نرخ سود برای پیش‌خرید سکه در دوره 6 ماهه حدود 11 درصد و در دوره یک ساله 15 درصد خواهد بود.


تخم‌مرغ باز هم گران شد
در حالی که وزارت کشاورزی مجوز واردات تخم‌مرغ را با توجیه بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان و کمبود این محصول در داخل صادر کرده و معاون این وزارتخانه نیز وعده واردات بیشتر تخم‌مرغ را برای جلوگیری از قیمت داده است، طی روزهای گذشته مجددا قیمت تخم‌مرغ افزایش یافته و به شانه‌ای حدود ۱۸ هزار تومان (دانه‌ای ۶۰۰ تومان) رسیده است. به گزارش ایسنا، با این حال، طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر شانه تخم‌مرغ در مرغداری‌ها حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است و تا زمانی که به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد شانه‌ای۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان باید باشد اما کشورهای فروشنده هم طاقچه بالا گذاشته‌‌اند و ترکیه به عنوان یکی از این کشورها قیمت هر کارتن تخم‌مرغ را 8 تا ۱۰ دلار افزایش داده است. بنابراین با وجود کاهش قیمت تخم‌مرغ به حدود شانه‌ای ۱۴ هزار تومان طی هفته‌‌های گذشته، این محصول مجددا روند افزایشی پیدا کرده و امروز در بازار مصرف به شانه‌ای ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا
۱۸ هزار تومان هم رسیده است.


Page Generated in 0/0056 sec