printlogo


کد خبر: 188552تاریخ: 1396/11/18 00:00
اخبار

رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت:
بانک ملت 11 هزار میلیارد تومان به پمپ بنزین‌ها بدهکار است
در ادامه رفت و برگشت‌های کلامی اتحادیه جایگاهداران سوخت و بانک ملت و تأیید و تکذیب‌های هر دو، روز گذشته بیژن حاج‌محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت در گفت‌وگو با میزان، درباره واکنش بانک ملت مبنی بر اینکه این بانک بدهی‌ای به جایگاهداران ندارد، گفت: این موضوع صحت ندارد و در صورت نیاز مدارک مربوط به آن را به مراجع قضایی ارجاع می‌دهیم؛ این بانک مبلغ بسیار زیادی به جایگاهداران سوخت بدهکار است که حتی با تأخیر 24 ساعته نیز آن را پرداخت نکرده و این موضوع سبب شده برخی واریزها در این میان از بین می‌رود. وی افزود: مدارک مربوط به بدهی این بانک به جایگاهداران سوخت را به مراجع قضایی انتقال خواهیم داد تا به مشکل جایگاهداران رسیدگی شود. وی در توضیح میزان بدهی بانک ملت به جایگاهداران سوخت تصریح کرد: بانک ملت حدود 11 هزار میلیارد تومان به جایگاهداران بدهکار است. گفتنی است پس از اعتراض اولیه اتحادیه جایگاهد‌اران سوخت، هادی سپانلو، مدیرامور طرح و برنامه بانک ملت، درباره بدهی بانک ملت به جایگاهداران اظهار داشت: بانک ملت هیچ بدهی‌ای ‌به جایگاهداران ندارد.


ارتباطات برجامی برای واردات موفق‌تر بود
پس از اجرای برجام ارتباطات بانکی واردات‌محور از ارتباطات بانکی صادرات‌محور موفق‌تر بوده که دلایل این امر در دست بررسی است. به گزارش تسنیم، فرهاد نوری، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اظهار داشت: ارتباطات بانکی موثر و صادرات‌گرا با کشورهای هدف پس از اجرای برجام در مقایسه با شرایط بانکی واردات‌محور موفقیت کمتری داشته است. وی افزود: شرکت پژوی فرانسه به اندازه کافی قدرت دارد که بانک‌های خود را راضی کند اگر شرکت‌های ایرانی قصد واردات کالایی از کشورشان داشته باشند اقدام به گشایش ال‌سی کنند و امور بانکی مربوط را انجام دهند. وی تصریح کرد: براین اساس شرکت‌های اروپایی از توان خود استفاده کرده و بانک‌های‌شان را قانع می‌کنند تا برای ایران ال‌سی باز کنند. این موضوع نشان‌دهنده این است که طیف وسیعی از آنها شرکت‌های بین‌المللی بزرگی هستند که می‌توانند خود مسیر نقل و انتقال پول را فراهم کنند و این اطمینان را به خریدار بدهند که بانک برای آنها گشایش ال‌سی می‌کند.


معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج
گروه اقتصادی: با نظر مجلس زائران اربعین که از تاریخ 3 مهرماه لغایت 22 آبان 1397 از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج معاف هستند. به گزارش خبرگزاری‌ها، نمایندگان مجلس روز گذشته و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه 97 همچنین بند الحاقی 2 این بخش را که وزارتخانه‌‌های جهادکشاورزی و راه و شهرسازی را مکلف می‌کرد «قیمت کارشناسی روز اراضی بالاتر از یک هزار مترمربع دولتی شهری و بالاتر از یک هکتار اراضی منابع طبیعی را که از سال 1360 به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار و دریافت‌کنندگان آن اقدامی روی اراضی انجام نداده یا برخلاف کاربری اراضی موصوف اقدام یا متناسب با اراضی مزبور در آن اعیانی احداث نکرده‌اند، دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل واریز کنند» برای بررسی دقیق‌تر و رفع ابهامات به کمیسیون تلفیق بازگشت دادند. از سوی دیگر بر اساس بند «هـ» تبصره 11 لایحه بودجه، ‌نیروهای مسلح مکلفند کمک‌هزینه مسکن کارکنان ساکن در خانه‌های سازمانی را از حقوق ماهانه آنان کسر و به حساب خزانه‌داری کل واریز کنند. همچنین بر اساس بند «و» در صورت پرداخت و تسویه‌حساب قبوض جریمه‌های رانندگی توسط مالکان خودرو تا پایان آذرماه 1397، جریمه دیرکرد ناشی از عدم پرداخت تا پایان سال 1396 بخشیده می‌شود. بر اساس مصوبه دیگر مجلس، عوارض واردات لوازم آرایشی ۱۰ درصد اضافه می‌شود. در ادامه جلسه دیروز علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین مشکل کشور عیالوار بودن آن است. بخش‌های اجرایی کشورمان فربه شده و پولی برای عمران باقی نمی‌ماند. لاریجانی افزود: مجلس اجازه ورود 7 میلیارد فاینانس را به راه‌آهن داد که 15 درصد آن نیز پس از طی مراحل از صندوق گرفته شود. وی افزود: برای بدهی‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به بانک‌ها و بخش‌های دیگر با رقم بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان، یکجا توانستیم تهاتر کنیم.


Page Generated in 0/0057 sec