printlogo


کد خبر: 188569تاریخ: 1396/11/18 00:00
اخبار

هفت رشیدپور همچنان روی خط بی‌سوادی!
حضور رشیدپور در سری جدید برنامه هفت و عدم تسلط او به اجرای یک برنامه تخصصی سینمایی و تلاش بی‌اندازه‌اش برای اینکه از هر موضوعی یک حاشیه و جنجال بسازد، به قدری ضعیف و آزاردهنده بود که در طول چند روزی که این ویژه‌برنامه آغاز شده است، اعتراضات بسیاری به رفتار غیرحرفه‌ای و غیرکارشناسانه مجری این برنامه صورت گرفته است. به گزارش «وطن امروز»، تازه‌ترین اعتراض صورت گرفته نسبت به این موضوع از جانب سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده و هادی حجازی‌فر، بازیگر فیلم سینمایی «لاتاری» نسبت به اقدام غیرحرفه‌ای مجری «هفت» در لو دادن قصه این فیلم سینمایی روی آنتن زنده تلویزیون بود. سیدمحمود رضوی در توئیتی در ارتباط با این اتفاق نوشت: «یکی از غیرحرفه‌ای‌ترین اتفاقات رسانه ملی اینکه در برنامه هفت طوری از فیلم لاتاری حرف زدند که قصه را لو دادند.» همچنین هادی حجازی‌فر نیز در واکنشی تند با انتشار پستی در صفحه شخصی خود درباره این موضوع نوشت: «ضمن احترام به نظر منتقدان برنامه «هفت» درباره «لاتاری»، از حسین مهدویان بشدت ناراحتم که چرا با پشت دست نزد تو دهن مجری پَرت و بی‌اطلاع برنامه صبحگاهی آن هم زمانی که داشت داستان کامل و ریزِ فیلم اکران نشده را لای خواهش‌های حسین، تعریف می‌کرد. اگر مجری در طول حیاتش لااقل 5 برنامه از هفت‌های قدیمی را دیده بود می‌فهمید که این کارش از بین بردن سرمایه و تلاش یک گروه بزرگ است. قهقرا از این بیشتر؟ رسیدن از جیرانی به رشیدپور! چقدر جای فرزاد حسنی‌ها، یحیوی‌ها و... در تلویزیون خالی است...» این البته بخشی از اعتراضات صورت گرفته به این برنامه است. محمدتقی فهیم، منتقد شناخته‌شده سینما نیز بتازگی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با سری جدید برنامه هفت با اجرای رضا رشیدپور گفت: «انتخاب رشیدپور برای اجرای «هفت»‌ خودزنی برای تلویزیون و از جمله خود «هفت» است و باید فکری به حال این برنامه و مخاطبانش کرد. اتفاقی که در «هفت» جدید افتاد، هشداری برای آقایان است. سازندگان تلاش می‌کنند مخاطب به دست بیاورند. جهان رسانه جهان رقابت است. نگذارید مخاطبان از دست بروند. انتخاب مهران مدیری حداقل این حسن را داشت که مسائل را وارونه و گل و بلبل جلوه نمی‌داد. مهران مدیری این هوش را داشت که با سینما، سینماگر و منتقدان و پدیده نمایشی طرف است. به این صراحت نمی‌تواند به چشم مخاطب نگاه کند و مطالب را به گونه‌ای دیگر جلوه دهد. آنچه مسلم است باید به فکر «هفت» بود و نباید براحتی مخاطب به دست آمده را از دست داد».

حذف «خجالت نکش»
از جمع مدعیان سیمرغ فیلم مردمی در پنجمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی، 9 فیلم برتر آرای تماشاگران اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، نتیجه شمارش آرای فیلم‌های نمایش داده شده در روز پنجم جشنواره فیلم فجر (16/11/96) توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد. دارکوب، به وقت شام، چهارراه استانبول، مغزهای کوچک زنگ‌زده، لاتاری، بمب، سرو زیر آب، تنگه ابوقریب و عرق سرد فیلم‌های برتر روز پنجم اعلام شدند؛ فهرست فیلم‌ها بدون اولویت است.

تقدیر مطهری از فیلم «به وقت شام»
علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس از جمله چهره‌هایی است که به تماشای تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا نشست و با انتشار یادداشتی از این اثر تقدیر کرد. به گزارش ایسنا، در بخشی از این یادداشت آمده است: «این فیلم فداکاری‌ها و مجاهدت‌های مجاهدان ایرانی، افغانی و پاکستانی، لبنانی و مدافعان حرم را به خوبی تصویر کرده است که انسان را از بینش قوی و شجاعت آنها به اعجاب وا می‌دارد. نفوذ غربی‌ها در داعش نیز در این فیلم بخوبی نمایش داده شده است. این فیلم آن اصل کلی مورد تأکید استاد شهید مطهری را خوب تجسم کرده که همیشه مقدسان نادان ابزار دست منافقان زیرک واقع می‌شوند و به اسلام ضربه می‌زنند. باید از جناب آقای حاتمی‌کیا و همکارانش تشکر ویژه کرد».
 


Page Generated in 0/0059 sec